Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaksoistutkinto, lähihoitaja

Vierailija
16.08.2012 |

sattuisiko joku tietämään vastausta tähän: jos lukee lukion puolella enkkua, ruotsia, äikkää ja psykaa, niin saako amiksen puolelle ko. tunnit vapaaksi vai täytyykö käydä myös amiksen enkku, ruotsi jne.

Vai onkohan se koulukohtaista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta ainakin amiksessa on erilainen matikka ja enkku kuin Lukiossa. Matikka= pelkästään lääkelaskuja. Enkku= pelkästään hoitoalan sanastoa. Samoin Ruotsi.

Vierailija
2/8 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysy sieltä koulusta ja jos sanovat ettei käy vaadi hyvät ja kirjalliset perustelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin lukiosta pitkän matikan (kaikenlisäksi E:n) Enkä saanut vuotta myöhemmin hyväksiluettua lääkelaskuja amiksessa.

Koko Lukio ylipäätään oli kertakaikkisen turha, en vain tiennyt mitä haluan. Myös amiskoulutuksella pääsee kolmannen asteen opintoihin.

Vierailija
4/8 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären asioista kyselen, olen kehottanut sitä kysymään koulustakin, mutta se tuntuu kestävän. Ajattelin kysäistä, jos tässä olisi joku yhtenäinen käytöntö, mutta ei taida olla.

Ehkä enkku ja ruotsi voisi olla hyvä käydä molemmissa juuri tuon erikoissanaston vuoksi, mutta suomi ja psykä (samat kirjatkin psykassa) voisi ehkä onnistua korvaamaan.

Vierailija
5/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaksoistutkinnon kauppiksen puolella, mutta lukiojaksojen aikaan olin samoissa ryhmissä lähihoitajaopiskelijoiden kanssa.

Samalla tavalla meni heilläkin opinnot kuin meillä eli amiksessa omat kieli- ja matikkaopinnot. Muut aineet kuten äikkä, terkka, yhteiskuntaoppi yms. käytiin lukion puolella.

Olen myös ymmärtänyt, että sama käytäntö on kaikissa opiskelupaikossa, joissa voi kaksoistutkinnon suorittaa.

Vierailija
6/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suorittaa kaksoistutkintoa niin pitäisi kyllä saada amiksen ruotsit ja enkut sun muut vapaaksi. Senhäntakia lukion ensin suorittaneet opiskelee siellä vuoden vähemmän. Jotain lääkelaskuja joutuu varmaan silti käymään, mutta muuta amismatikkaa ei varmaankaan joudu (kyllähän niillä lähihoitajilla on muutakin matikkaa kun lääkelaskuja).

Kai se kaksoistutkinto on ihan yleissivistävää käydä, vaikka ei sillä varsinaisesti mitään tee. Hienoa, että voi käydä lukion psykan kurssejakin kaksoistutkintolainen. Monessa amiksessa on lukio aineina vaan tylsät enkku, ruotsi, äikkä ja lyhyt matikka.

Vierailija
7/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvitse käydä amiksen puolella mitään mitä käyn lukiossa, tosin opiskelen eri alaakin. Voi olla koulukohtaistakin. Kannattaa kysyä koulusta että saa selvyyden. :)

Vierailija
8/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin lukiosta pitkän matikan (kaikenlisäksi E:n) Enkä saanut vuotta myöhemmin hyväksiluettua lääkelaskuja amiksessa.

Koko Lukio ylipäätään oli kertakaikkisen turha, en vain tiennyt mitä haluan. Myös amiskoulutuksella pääsee kolmannen asteen opintoihin.

siihen kategoriaan, johon ei saa hyväksilukuja. On myös ainoa aihe jota ei voi mukauttaa.

En varsinaisesti tunne lähihoitajakoulutusta, mutta noista lääkelaskuista olen kuullut.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä