Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 kk raivarit

26.11.2005 |

Meillä on 9 kuukautta vanha poika, joka tuntuu olevan aika temperamenttinen, mikä sinänsä ei ole pahasta. Täytyyhän ihmisellä olla luonnetta. Hieman ongelmalliseksi on nyt muodostunut vaatteiden pukeminen, etenkin ulkovaatteiden. Poika saa ihan järkyttävät pultit, on hiestä märkä ja silmät itkemisestä turvoksissa ennen kuin vaatteet ovat päällä. Kaipaisin kovasti vinkkejä pukemiseen, sillä olen itsekin jo puolen tunnin yrittämisen jälkeen raivon partaalla, eikä lapsella ole siinä vaiheessa välillä kuin pipo päässä. Tuntuu älyttömältä, että näin pientä lasta täytyy kaksi aikuista pukea, että päästään ulos, jossa hän kyllä viihtyy. Mitäs sitten kun kaveri on isompi... Tutti ei riitä rauhoittamaan, vinkkejä pliis! Sama koskee kyllä hänellä olevia tavaroita, joita pitäisi ottaa aina välillä pois. Voisi sitä harmin määrää.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laulan aina samaa laulua, kun puen ulkovaatteita päälle (tai muutenkin, jos pukeminen kiukuttaa). Yleensä rauhoittuu kuuntelemaan...

Pitää muistaa itse pysyä rauhallisena, sillä vauva kyllä vaistoaa aikuisen mielialan ja varmasti lisää vettä myllyyn, jos huomaa äidin olevan hermostunut :)

Ja jos joka tapauksessa tulee huuto, niin kannattaa pukea huutava tenava loppuun asti. Jos alkaa viihdyttämään ja rauhoittelemaan, niin helposti aikaa menee tuplasti. Ja kyllähän siinä myös viestii vauvalle, että kun tarpeeksi huutaa, niin äiti lopettaa pukemisen.

Meidän vauvalla ikää 8½kk.

Vierailija
2/2 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt 11kk ja temperamenttiä riittä. Heti sairalassa sanottiin että taistelua tulee:)

Nyt poika rauhoittuu vähän kun sanotaan että mennän ulos kattomaan koiria- auh auh. Ja pari päivää olen näyttänyt ikkunasta satava lunta...

Kyllä parin kk aikana on kerkenyt oppia miten mahdollisiman nopeasti päästän ulos.

Tärkeä on että itse pysyy rauhallisena- nyt jo melkein osaan. Jos tosiaan hermot näyttää menevän- laula vaikka itselle jotain.

Helpottu kyllä! Toivottavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla