Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi joku käyttää tampaxia eikä ob:tä?

Vierailija
15.08.2012 |

Kauhean pitkiä puikkoja jättilaatikossa! Ob:t saa sentään taskuun jne.

Kuukupittajat älkööt vaivautuko avautumaan :D

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe, joo itse tamponi on yhtä pitkä, mut just toi asetin tekee siitä kamalan kepakon. Miksi sitä asetinta tarvitaan? Saahan sen nyt paikalleen ilmankin.

saahan sen tulen muutenkin.

Helpompaa tikuilla ja helpompaa ilman asetinta joten en ymmärrä vertaustasi.

niin ei se tarkoita, että se ei toisille olis helpompaa. mä helpotan sun ymmärtämistäsi asettimella tamponi menee helpommin kuin ilman asetinta. ymmärrätkö nyt vertauksen.

No tajusin mä heti sen, mutta halusin tuoda esiin saman pointin kuin sä tuossa edellä, mut toisin päin - vaikka sun mielestä asetin helpompi, kaikkien mielestä ei. Vertaus ei ole siis objektiivinen.

Mut oikeasti en tajua tota yhtä jonka mielestä asetin+ tampax on yhtä lyhyt kuin ob.

Ja se siis on tampax, ei tambax.

Vierailija
2/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe, joo itse tamponi on yhtä pitkä, mut just toi asetin tekee siitä kamalan kepakon. Miksi sitä asetinta tarvitaan? Saahan sen nyt paikalleen ilmankin.

niin ei se tarkoita, että se ei toisille olis helpompaa. mä helpotan sun ymmärtämistäsi asettimella tamponi menee helpommin kuin ilman asetinta. ymmärrätkö nyt vertauksen.

No tajusin mä heti sen, mutta halusin tuoda esiin saman pointin kuin sä tuossa edellä, mut toisin päin - vaikka sun mielestä asetin helpompi, kaikkien mielestä ei. Vertaus ei ole siis objektiivinen.

Mut oikeasti en tajua tota yhtä jonka mielestä asetin+ tampax on yhtä lyhyt kuin ob.

Ja se siis on tampax, ei tambax.[/]

toi kirjoituskin oli typo, kuten sama kirjoittaja korjasi heti alemmas =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se siis on tampax, ei tambax.

on melkein yhtä lyhyt kuin OB. Ei ihan, mutta menee taskuun hyvin. Puolet lyhyempi kuin tavallinen Tampax.

Vastauksena ap:n kysymykseen on minullakin se asetin. Varsinkin niukan vuodon aikana OB:n paikalleen survominen on yhtä tuskaa ja ei mene kunnolla oikealle paikalle. En myöskään tykkää siitä, kuinka OB:sta tulee sellainen kauhea möykky turvotessaan. Lisäksi esim. ulkomailla ei pääse aina niin hyvin pesemään käsiä, on kivempi ettei tarvitse sormin ährätä sen tampoonin kanssa - tosin esim. Kiinassa on OB pakkauksissa sellaisia kertakäyttöisiä sormen suojuksia jonka avulla sen saa tuupattua sisään hieman hygieenisemmin.

Käyttömukavuus on siis se syy. Ei mulla ole useinkaan tarvetta sulloa tamponeja taskuun, yleensä kulkee käsilaukussa.

Vierailija
4/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikkini on tampax compakt:

Tampax Compakissa sileä muovinen asetin, joka on puolet lyhyempi kuin tavallinen pahvinen Tampax-asetin tehden Compakin kuljettamisesta kaksi kertaa huomaamattomampaa.

Vierailija
5/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy muovinen pienen mallin asetin ja on kotimainen!

Vierailija
6/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iKäyttäkää Vuokkoset-tamponeja! Löytyy muovinen pienen mallin asetin ja on kotimainen!

[/quote]

pikkasen häiritsee, kun välillä se tamponi ei tule ulos, kun asetin ei työnnäkään sitä, vaan menee takaisin kiinni.

Vierailija
7/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy muovinen pienen mallin asetin ja on kotimainen!

Rainbow pahviasettimissa taas sormet lipsuu eikä saa työnnettyä tamponia sisään.

Vierailija
8/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitääkö saivarrella ihan rautalangasta vääntöön asti? Perus-ob, ilman asetinta, on huomattavasti lyhyempi kuin asettimellinen tampax. Jos ystävällisesti kerrot, mikä asettimellinen tampax on yhtä lyhyt kuin asettimeton ob, olen kiitollinen.

Mutta koska joku tuossa jo osasikin tämän kertoa.

Mun lähikaupassa on super-koossa vain tampaxia, ja olen tottunut ob:n superiin. En käytä käsilaukkua vaan kangaskassia, joten olen tottunut pitämään tamponit taskussa, tai tarpeen tullen sen pienen boxin kehtaa laittaa kassiinkiin. Noi supertampaxit on pesismailan kokosia, ja laatikko tietty kans. Ei näitä kuljeteta mukana!

Mulla on vauvan takia lähes aina kosteuspyyhkeitä mukana, ja jos tiedän meneväni huonoihin hygieniaoloihin, niitä ja käsidesiä on satavarmasti. Toi asetin oli mulle hankala jotenkin, olen kai niin tottunu sormineni laittamaan. Ja pahviputki on lisäroskaa!

Vierailija
9/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitääkö saivarrella ihan rautalangasta vääntöön asti? Perus-ob, ilman asetinta, on huomattavasti lyhyempi kuin asettimellinen tampax. Jos ystävällisesti kerrot, mikä asettimellinen tampax on yhtä lyhyt kuin asettimeton ob, olen kiitollinen.

Mutta koska joku tuossa jo osasikin tämän kertoa.

Mun lähikaupassa on super-koossa vain tampaxia, ja olen tottunut ob:n superiin. En käytä käsilaukkua vaan kangaskassia, joten olen tottunut pitämään tamponit taskussa, tai tarpeen tullen sen pienen boxin kehtaa laittaa kassiinkiin. Noi supertampaxit on pesismailan kokosia, ja laatikko tietty kans. Ei näitä kuljeteta mukana!

Mulla on vauvan takia lähes aina kosteuspyyhkeitä mukana, ja jos tiedän meneväni huonoihin hygieniaoloihin, niitä ja käsidesiä on satavarmasti. Toi asetin oli mulle hankala jotenkin, olen kai niin tottunu sormineni laittamaan. Ja pahviputki on lisäroskaa!

mulle ob on just se asettimellinen. jos sä ystävällisesti enskerralla kirjoitat sen asian, mitä tarkoitat kysyäkin, niin ehkä kaikille olis helpompaa.

Vierailija
10/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ahdas emätin, niin tampax on paljon helpompi saada paikoilleen. Väljempään värkkiin käy varmasti ob paremmin, sehän laajenee leveyssuunnassakin reilusti.

Vierailija
11/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä tykkäät jostakin, niin kukaan muu ei saisi tykätä jostain muusta. Grow up.

Vierailija
12/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kiinnosta sormilla tunkea,siksi tampax ja ne menee mulla meikkipussissa oli sitten kassi tai käsilaukku mukana

Vierailija
13/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kiinnosta sormilla tunkea,siksi tampax ja ne menee mulla meikkipussissa oli sitten kassi tai käsilaukku mukana

siksi käytän ob.tä, kun tampaksista valuu hyytymät ohi, kun on niin litteä.

Vierailija
14/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa käyttää sitä tamponia mikä itselle sopii parhaiten. Aika monella naisella on käsilaukku, en äkkiseltään keksi yhtään tuttua jolla ei käsilaukkua (tai reppua jos pyöräilee töihin) ole. Tampoonit kulkevat hyvin laukussa, oma valinta jos käsilaukkua tmv. ei käytä. Jokainen saa itse valita sekä tampooninsa että laukkunsa. Mutta vinkki: vaikka "laukkuna" olisi läpinäkyvä muovipussi, voi tamponeille ostaa oman pikkupussukan. Esimerkiksi "kännykkäpussin" tapaisen tai pienen meikkipussin tai kukkaron tai vaikka pienen penaalin, missö tampoonit voi pitää. Tosin harvaa kiinnostaa vaikka tamponi vilahtaisikin laukussa, ihan tavallista elämää kuukautiset. Mutta tosiaan, pikkupussukassa voi kuljettaa tamponejaan jos haluaa.

Itselläni aina laukussa mukana, kulkee niin paljon tavaraa mukana että pakko aina olla jonkinainen veska mukana mihin saa kännykän, lompakon, kamman, meikit, sateenvarjon, purukumia, nenäliinat -ja ne tampoonit :)

Vierailija
15/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa hyvät ihmiset hormonikierukka! Itse ei tulisi enää mieleenkään hukata aikaa moiseen rätteilyyn, ellei vauvaa toiveissa.

Vierailija
16/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi joku jaksaa pohtia ja touhuilla menkkojen parissa Hankkikaa hyvät ihmiset hormonikierukka! Itse ei tulisi enää mieleenkään hukata aikaa moiseen rätteilyyn, ellei vauvaa toiveissa.

kyllästyin molemmilla kerroilla niihin kolmen viikon kuukautisiin. ei paljoa lohduttanut se yksi kuiva viikko välissä.

Vierailija
17/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon kokeillut eikä tainnut mennä kokonaan edes sisälle. Okei, oon ehkä uusavuton, kokeillut kerran 15vuotiaana ja nyt vasta pakon takia ruvennut käyttämään 10vuotta myöhemmin. Ja toki, asettimen kanssa ostan, tai en ollenkaan.

Vierailija
18/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa hormonikierukkaa, ei sitten missään nimessä. Kierukka ei kiinnosta, eikä hormonit. Mieluummin pelaan tamponeiden kanssa silloin kun pitää. Onneksi lyhyet ja niukat kuukautiset, useimmiten riittäisi talouspaperi taitettuna :D

Ja minustakin tamponi ilman asetinta on helpompi, että mielipiteitä on monia. Tämä siis sille joka totesi ykskantaan, että asettimella on helpompi laittaa paikoilleen. Minusta ei.

Vierailija
19/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi asetin oli mulle hankala jotenkin, olen kai niin tottunu sormineni laittamaan. Ja pahviputki on lisäroskaa!

Minä en ole tottunut työntämään sormiani sisälleni. En edes saisi kuin yhden, joten vaikka olisi kuukautiset (aina niukat) niin yhdella sormella kuivan tamppoonin tunkeminen sisälle ei tunnu ajatuksena eikä tuskin käytännössäkään kovin miellyttävälle.

Vierailija
20/37 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä tykkäät jostakin, niin kukaan muu ei saisi tykätä jostain muusta. Grow up.

Anteeks missä mä noin sanon? Ja sille toiselle kauhistelijalle, en ole aiemmin kysellyt täällä, mutta voi olla että tyyli on täältä jäänyt päälle, mutta MIKSI on niin kamalaa kysyä miksi? Miten olis pitäny muotoilla, ettei jotkut vedä asettimellista herneitä nenään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi