Nyt harmittaa, nolottaa, mutta mitä mieltä ootte
Kävin eilen varaamassa aikaa ihonpuhdistukseen kosmetologilla, ja nimeni kuullessaan n,35 vuotias nainen, pyrskähti nauramaan... Kävelin ulos samantien. Vähän harmittaa...teinkö itsestäni vain typerän. Olis kai vaan pitänyt suhtautua itseironisesti ja nauraa mukana, mut mut... Nimeni on tyyliltään "Hillary Möttönen" Eli oikein supisuomalainen, ei niin kaunis sukunimi, ja ulkomainen vähän erikoinen etunimi.
Kommentit (11)
minkälainen sähläri se kosmetologi mahtaa olla, jos nimesta purskahtaa nauramaan päin asiakkaan naamaa. En välttämättä haluaisi hänen käsittelyynsä.
Sekä vanhemmiltasi, että kosmetologilta. Reklamaatiota kyseiseen putiikkiin.
Asiakaspalvelijan EI kuulu nauraa ihmisten nimille. Jos niin pääsee käymään sitä kuuluu pyytää anteeksi ja jatkaa asiallisesti.
Samanlaisia reaktioita olen muuten itse saanut koska minulla on myös ulkomaalainen etunimi joka sisältää mm. z-kirjaimen (oman synnyinmaani kielinen) ja mieheni supisuomalainen ä-kirjaimen sisältävä pitkä yhdyssana-sukunimi. Ihmiset ilmeisesti ajattelee että voi vittu mitkä WT-vanhemmat antaneet lapselleen tuommoisen nimen!
Minun mielestäni oli kans hyvin ammattitaidoton suhtautuminen, et mitä sitten olis toimenpiteessä säheltänyt. Ja ei ole kyllä vielä nauranut kukaan muu päin naamaa. Ainut ongelma on ollut kirjoitusasu, joka aina miten sattuu, ja en ole sitä viitsinyt korjautella
kovempaa. Se yleensä auttaa. Heikko itsetuntohan noilla naurajilla aina on kuitenkin. Sit ne kyllä suuttuu, mutta on se sen arvoista.
että minultakin pääsi kerran tirskahdus kun asiakkaaksi tuli virolainen nimeltä Kull Aivo. Köhäisin, sanoin anteeksi ja jatkoin sitten papereiden käsittelyä... Ja hävetti ihan hitosti.
Voisin toki käyttää jotain suomalaista "Markettaa" mut se jotenkin olis musta kyl osoitus huonosta itsetunnosta. Ja nimi oli mummoni toinen nimi, vaikka ei ole ulkomaalais taustaa.
Sinuna en kantaisi eurojani noin huonoon paikkaan, ihan oikeasti.
Eli tein oikein , kun lähdin nostelemaan :)
Heikko itsetuntohan noilla naurajilla aina on kuitenkin.
Esimerkiksi tuo virolaisnimi-esimerkki olisi varmaan naurattanut minuakin. Miten kummassa se huonosta itsetunnosta kertoo :O
Ei varmaan asiakaspalvelijan tarkoituksena ollut PILKATA. On jopa mahdollisya, että hän ei edes nauranut ap:n nimeä. Ehkäpä "Hillary" liittyy johonkin vitsiin hänen kaveripiirissään tms.
ettei ole sun syy, että äitisi halusi antaa sinulle noin omituisen nimen. Kai sä olet tottunut naureskeluun nimestäsi?