Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoitsija + vauvakuumeilija/yrittäjä..

15.08.2012 |

Hei!

Kaipaisin hieman neuvoja/keskustelu apuja... Yritämme nyt viidettä kuukautta raskaaksi tulemista. Huoleni on, että olen tupakoitsija. Olin ajatellut, että lopetan tupakan polton heti kun plussaan, koska silloin lopettamiseen on todella hyvä syy. Olen kuitenkin alkanut nyt miettimään, että millähän keinolla sitä pystyisi jo näin yrittämis vaiheessa lopettamaan, koska sekin voi olla syy, ettei raskaaksi tuleminen nyt onnistukkaan (ainakaan niin helposti). Nikotiinipurkkaa on kokeiltu ja ei sovi, laastareistakin jäänyt noin muiden kertoman perusteella vähän huono maku, jotta lähtisi niitä itse kokeilemaan.

Olen siis jo 8 ja puoli vuotta polttanut ja lopettaminen on hyvin vaikeaa... Kaipaan sitä jotain erittäin hyvää syytä, eikä raskaaksi yrittäminen nyt riitä.. Päinvastoin negatiivisten tekeminen vain lisää tupakoinnin tarvetta stressin lievittämiseksi.

Samassa tilanteessa painiskelevilta saisikohan jotakin apua? Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, itselläni hieman samanlainen ongelma - mieheni kanssa ollaan puhuttu että alettaisiin kohta yrittämään, mutta minun pitäisi sitä ennen lopettaa tupakointi. Olen myös itse ajatellut tuota, että kun plussa näkyy niin sitten lopetan... Työpaikallani ei saa polttaa ja olen huomannut, että on todella vaikeaa olla polttamatta tai edes ajatella lopettamista ELLEI ole hyvää syytä. Niimpä olen tehnyt niin, että aina, kun tekee mieli tupakalle niin jätän väliin ellei ole todella hyvää syytä mennä :D Näin olen ainakin itse saanut vähennettyä polttamistani ja tavallaan säästänyt tupakan poltossa, kun yksi aski riittää hyvin sen 3 päivää... :) Itse olen myös polttanut n. 7 vuotta.

2/5 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa ennen työpaikalla, että ei saanut polttaa, mutta sitten synty niin suuri meteli asiasta, että pakko oli työnantajan sallia tupakointi. Silloin kun oli kiellettyä, oli älyttömän vaikeeta olla polttamatta, ei pystyny muuta ku tupakkaa ajatteleekkaa... Mutta nytte ku saadaan polttaa, niin en mä siltikään käy kun kerran pari tupakalla.. Pointtina oli, että kyllä se on vaikeeta olla polttamatta tilanteissa, kun polttaminen ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista, mutta kun on niin pystyykin olla ilman :D Itsekin olen pystynyt hyvin vähentämään, poltan jonkun 5-10 tupakkaa päivässä, mutta jotenkin ajatus, että tosta vielä vähentäs tuntuu mahdottomalta. Tosiaan kun tarvitsis sen jonkun todella hyvän syyn lopettaa... Alan tässä itse jo kirvestä heittää kaivoon sen osin, että se ennen plussausta onnistuisi. Meillä muuten niin, että ukko ei tahtos röökiä lopettaa, mutta kuitenkin vaatii että mä lopetan. Vähän ristiriitaisissa tunnelmissa mennään siis ukon kanssa tän tupakoinnin suhteen... Viimeksi tänään kerroin mielipiteeni ja sanoin suoraan, että tahtoisin ukon lopettavan (siis että yhessä lopetetaan), mutta eihän se kun murahda että katotaan sitte ku plussaat. On se kyllä oikeesti suuri tuki että ukkokin lopettas, en tiedä pystynkö ite jos joudun sen röökaamista sitte kattomaan hirveissä nikoissa... Sulla siis hyvä tilanne jos miehes on sun tukena! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekin tulee yleensä sellanen ahdistus, kun tulen jo tietämään, etten pääse jossain tupakalle (sukujuhlat, jossa vain minä tupakoin!!!).

Mun mielestä sun ei kannata stressata tosta "ennen plussaa lopettamisesta," koska uskon, et sit kun tikussa on plussa niin, nii voi mennä niinkin ettei sun ees enää tee mieli tupakkaa. Mun mutsille ainakin on joka raskauden alussa käynyt näin :D Mulla on kyl hyvä, kun mies ei polta eikä suostu ostaa mulle askia, jos menee itse kauppaan - tehnyt jo tosi selväks ettei tavallaan tue mua tupakoinnissa, mikä onkin tosi hyvä juttu :) Mut mitä enemmän stressaat tota lopettamista ni se vaikuttaa koko sun kehoon. Sun pitää unohtaa koko lopettaminen ni sit alkaa tulla plussaa muualtaki ku k-kaupan kassalta :D jos tosissaan enimillään poltat sen 10 tupakkaa päivässä niin sehä on kaiken lisäks suht pieni määrä. puol vuotta sitten ite poltin n. askin päivässä ja nyt seilaan samoilla määrillä ku sinä :) mutta sanoppa sille ukolles, että tukee pitää tulla. se et se itekki lopettais ni se kertois et se arvostaa myös sua ja sun ns. uhrautumistas :D

4/5 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ukon tukemaan mua, jess! :) Piti vaan tarpeeks takoa sille, että ei tää vauva oo pelkästään mun projekti ja että mä luovun kaikesta ja se ei mistään... Loppujen lopuks se sitte ymmärs mun pointin ja lupas lopettaa myös ku mä plussaan. Ehtona sillä kyllä oli että se saa ostaa sähkötupakan, että pystys sen avulla lopettaa... No se ei mua haittaa jos se sitä imeskelee :)

Nyt tosiaan kun sain ukos myöntäytymään myös lopettamiseen niin kyllä itelläänkin lähti turha stressi, nyt kun tiedän että ukko on mun tukena niin se lopettaminen tuntuu jo aivan lastenleikiltä. Tosin kyllä nyt päätin lopettaa sitten kun se plussa tulee, yritin lopettaa eilen, mutta ei siitä tullut mitään... Tosin eilen vaan 2 tupakkaa poltin, mutta kyllä ne oli pakko polttaa... :)

Tsemppiä sullekin lopettamiseen ja raskautumiseen! :)

Vierailija
5/5 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei tosi mahtavaa ja tsemppiä nyt! Älä stressaile niin kaikki luonnistuu :)