Anoppisi tai äitisi vaihdevuodet? Olivatko äkäisiä akkoja?
Hitsi soikoon. Mulla on tosi hyvä anoppi. Niin hyvä kun anoppi vaan nyt voi olla ;)
Mutta nyt tässä vajaan viimeisen vuoden aikana välit viilenneet. Mitään ei ole tapahtunut, muuta kun että anoppi alkanut tiuskimaan. Tai tämä tiuskiminen on alkanut kyllä ihan tässä parin viimeisen kuukauden sisäään. Kaikki on ihan hiton vaikeeta! Ennen oli niin ystävällinen. Emme ole viikottain tekemisissä, mutta joka kuukausi kuitenkin. Harmittaa ihan oikeasti, esikoisen vauvavuonna olimme tiiviisti yhteyksissä ja yhdessä, nyt kuopuksen vauvavuosi on ollut tällainen :/
Ja minussahan ei siis ole mitään vikaa! ;) Ei vaan siis, mitään riitaa tai mitään muuta syytä en keksi kuin VAIHDEVUODET. Aiheuttaako moisia oireita?
Äidilläni oli jo vuosia sitten, ja muistan hänen möykänneen sisaruksilleen hiestä märkänä mummon syntymäpäivillä :)
Kommentit (3)
Hormonitasojen heilahtelut aiheuttavat mielialamuutoksia, se pitäisi useimpien synnyttäneiden ymmärtää. Äidilläni ei ollut vaihdevuosioireita lainkaan ja anoppiani en vielä tuntenut hänen menopaussinsa aikana. Omaa menopaussiani elän parhaillaan. Olen kyllä ollut tavallista kärttyisämpi, välillä kiihdyn yhdestä sataan ihan sekunneissa. Joko stressinsietoni on heikentynyt olennaisesti tai sitten syynä ovat hormonit - tai molemmat.
superloukkaantuja, niin silloin jokainen asia oli liikaa. Sen kanssa ei voinut olla ollenkaan, eikä tietenkään suostunut lääkäriin mennä. Oli mun miehellä kestämistä, oman äiti kun oli, jotenkin siedin.
asuu aika kaukana, joten en ollut jokapäiväisesti läsnä vaihdevuosien aikaan. Muistan kyllä, että äiti kovasti puhelimessa voivotteli kuumia aaltoja ja sitä, että töissäkin hiki valuu solkenaan. Sitten hän sai jotain estrogeenikorvaushoitoa, ja se kuulemma helpotti ajan mittaan oloa. Kysypä sinäkin anopiltasi, voisiko hän harkita jotain tuollaista "loiventavaa".
Anopin vaihdevuodet olivat takana jo siinä kohtaa, kun tapasin mieheni. Hänellä on aika vanha äiti.