Tuttavani ihmettelee aina miten meillä on varaa...
Joka kerta, jos kerron lähtevämme reissuun tai hankkineemme jotain uutta niin hän ihmettelee tätä! Miten teillä on taas varaa...
Reissuihin säästämme kauan! Jos menemme vaikka joulukuussa reissuun niin viimeistään tammikuussa alamme laittamaan eri tilille kuukausittain rahaa, jotta reissu on mahdollinen. Emme myöskään ostele vaatteita, kenkiä, meikkejä jne. juuri koskaan.
Tämä tuttu odottaa, että hänen miesystävänsä maksaisi kaiken aina! Omat rahansa tuhlaa merkkituotteisiin heti palkkapäivänä. Ja jos hänellä ei ole miesystävää niin sitten ei ole koskaan varaa tehdä mitään.
Minustakin levittelee juoruja, että helppo minun on reissata, kun on mies maksamassa. Vaikka maksamme miehen kanssa molemmat ihan itse omat matkamme.
Ärsyttävää.
Kommentit (11)
ei siellä tarvi vaatteita. Biksuissa kulkee ja sitten joku paita siihen päälle kun menee syömään tai museoon.
ostanhan minä uuden vaatteen, jos tarvitsen. Mutta en niin kuin tuttavani 10 paria kenkiä kuussa, 100 farkut, 15 uutta takkia jne. Aivan turhaa mielestäni tuollainen.
ap
yleensä ostaa vaatteet vasta sieltä kohdemaasta, ovat yleensä paljon halvemipia muualla kuin suomessa.
Minäkin tunnustaudun sellaiseksi joka mieluummin matkustelee kuin ostaa vaatteita. Kait minä sitten kuljen vanhoissa ryysyissä... Matkalle otan mukaan yleensä vain pari paitaa, pari alusvaatekertaa, shortsit ja bikinit. Käytän vaatteita pesulassa, niin ei tarvitse niin paljon raahata mukana. Ja paikanpäältä voi aina ostaa jos jotai tarvitsee. En ymmärrä niitä, joiden on matkaa varten ostettava uusia vaatteita.
ja ihmettelen taas niitä jotka laittaa rahansa meikkeihin, laukkuihin ja vaatteisiin :-).
Matkustelu on kivempaa kuin shoppailu ja siitä jää kivat muistot. Lapset yleissivistyvät ja näkevät maailmaa.
Kuka muistaa, että vitsi kun mulla oli kivat pökät 5 vuotta sitten..:-)
taas ihmettelen että miksi ennemmin laitat rahasi matkustelemiseen kuin pukeutumiseen. ostatko edes sinne matkalle uusia vaatteita vai kuljetko rytkyissä.
tahallani yritin ärsyttää, en itsekään ostele vaatteita kuin tarpeeseen, mutten myöskään matkustele minnekään kun se ei minua kiinnosta, toki kaikki saa tehdä rahoillaan mitä haluavat ja pitävät tärkeänä. terv seiska. ;D
minkälaisia moukkia niin monella palstalaisella on "ystävinä" ja "tuttavina".
kun kehtaa päin naamaa alkaa varallisuuttane arvostelemaan ja ihmettelemään.
mikin on maksanut. Sitten taivastelevat siinä suoraan tai selän takana. Mä olen itse "elättiluuserikotirouva" ja ihmisten suhtautuminen mun merkkivaatteisiin ja kodinpanostamiseen on todella ärsyttävää. Siksi vaihdan aina puheenaihetta, kun raha tulee puheeksi tai mitä mikin on maksanut. Tiettyjen ihmisten seurassa jopa pukeudun erilailla, koska en jaksa sitä "halveksuntaa".
vielä ihmettelee, että mikseivät ihmiset opi säästämään?? Tämä meidänkin tuttava ansaitsee ihan yhtä paljon kuin minä, ja suht pienipalkkaisia siis olemme.
Vuosikausia on tätä ihmetellyt, että miten sinulla on varaa matkustaa sinne ja tänne ja aina kerron säästäväni kuukausikaupalla ja siirtäväni heti rahaa syrjään jo palkan tullessa.
Silti hänellä ei koskaan itsellään ole sentin hyrrää tilillä.
Onko se todella niin vaikeaa opetella säästämään?? Jättäisi vaikka yhdet merkkikengät, laukun ja vaatekerran ostamatta niin siinä jo olisi yhden etelänmatkan hinta.
että miten me nyt taas matkustetaan tai ollaan ostettu jotain uutta.
Mutta hän ei tunnu tajuavan, että me ollaan n 10 vuotta vanhempia kuin naapuripariskunta, ehditty siis tienaamaan paljon kauemmin ja meillä ei ole enää päiväkoti-ikäisiä lapsia. Miehemme ehkä tienaavat suht saman, mutta minä tienaan vähintään 1000e kuussa enemmän kuin hoitoalalla oleva naapuri.
taas ihmettelen että miksi ennemmin laitat rahasi matkustelemiseen kuin pukeutumiseen. ostatko edes sinne matkalle uusia vaatteita vai kuljetko rytkyissä.