Jatkuvasti kipeänä, Miksi?
Mistä voi johtua jatkuva flunssan saaminen? Minulla oli huhtikuussa kunnon flunssa kuumeineen, samoin kesäkuun lopussa ja nyt taas. Kaikissa kuumetta, ja ihan kunnon yskä ja siis lääkäriltä jokaisessa ollut viikko sairaslomaa. Alkaa hävettää jo töissä.
Onko nää nyt ne klassiset syövän oireet, jatkuvasti kipeenä ja mikään ei selitä sitä? Jokaisen välissä olen parantunut kokonaan terveeksi..
Onko normaalia saada jokainen virus mikä liikkuu näinkin usein? Aikaisemmin ollut suunnilleen yksi tai kaksi flunssaa vuodessa..
Kommentit (22)
Raaka valkosipuli auttaa. kokeilkaa! (Muutenkin paljon hedelmiä ym ruoka-aineita jotka muuttavat elimistöä emäksiseksi, googlaa ph-ruokavalio) Raaka valkosipuli siksi, että siinä allisiinia ym. Jauheet tai ruoan seassa kypsennetty ei auta! Ja jos tekee raa´asta valkosipulista jotakin juomaa tms. se tulisi käyttää 24 h sisällä, koska sen jälkeen hyvät aineet tuhoutuneet. Niin ja jatkuvista flunssista kerron oman kokemukseni: Meillä 3-v tyttö ollut koko viime kevään ja kesän flunssassa (noin 6kk), vaikak syödään todella paljon kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, kalaa, marjoja, pähinöitä ym. terveellistä. Tytöllä ollut kuusi antibioottikuuria mm. korvatulhedukseen, keuhkoputkentulehdukseen ja keuhkokuumeeseenkin. Mitkään niistä kuureista eivät juuri auttaneet eli kyse on tod.näk. ollut viruksesta. Flunssan oireet saattoivat olla poissa maksimissaan viikon kaksi, kunnes uusi flunssa alkoi. Nyt olemme antaneet tytölle raakaa valkosipulia ja flunssan oireet ovat pysyneet poissa (kun sitä on ruokavaliossa) jo 6 kk eli viime kesästä asti. Monet muut lapset päiväkodissa sairastelevat, mutta meidän tyttö pysyy terveenä. Ja jos joku väittää, että kyse on vastustuskyvyn kehittymisestä, väitän hyvin vahvasti, ettei ole. Kun valkosipulin syömisestä pitää kokonaan taukoa esim. kaksi tai kolme viikkoa, flunssa tarttuu päiväkodista heti tämän ajan jälkeen eli tytölle kehittyvät flunssan ensioireet kuten nuhaa ja kurkkukipua! (Koska siellä on koko ajan tartuttavia lapsia). Heti kun ensioireet flunssaan näkyvät, teen lapselle valkosipulisiirappia, johon siis tulee raakoja valkosipulin kynsiä ja hunajaa. (Ei alle 1v hunajaa vaan jotain muuta makeutusta! ja muutenkin jos antaa hyvin pienelle lapselle,ei liikaa valkosipulia EIKÄ TYHJÄÄN VATSAAN JA AINA MAITOA TAI MEHUA PÄÄLLE, ettei jää kurkkuun paha JA OKSETTAVA maku!). Tyttöni ei tykkää valskosipulisiirappia ottaa, mutta se katkaisee alkavan flunssan parissa päivässä tai jo flunssan muutamassa päivässä ja vältymme jälkitaudeita kuten korvatulehduksilta yms. Annan siirapin ruiskulla suuhuhn, nykyään menee jo kivasti lusikallakin :) Eli raakaa valkosipulin kynsiä tehosekoittimessa hunajan kanssa seuraavasti: 2 valkosipulin kynttä ja hunajaa 1/2 dl. Annan kolmevuotiaalle 1/2 tl kolme tai neljä krt päivässä flunssan alussa (yhden tai kahden päivän ajan) ja sen jälkeen muutaman päivän 1 krt päivässä. HUnajaa voi laittaa enemmänkin varsinkin alussa, kun makuun ei ole tottunut ja hunajalla on myös antibakteerisia vaikutuksia kuten valkosipulilla antibakteerisia ja antiviraalisia. EN OTA ITSEKÄÄN VALKOSIPULISIIRAPPIA KOSKAAN TYHJÄÄN VATSAAN, KOSKA SIITÄ TULEE MAHA KIPEÄKSI, ELI EN ANNA TYHJÄÄN VATSAAN MYÖS LAPSELLEKAAN. ELI VS-SIIRAPPI VASTA KUNNON ATERIAN JÄLKEEN! JA MUISTAKAA KOKEILLA JA MAISTAA SEOSTA ENSIN ITSE NIIN, ETTÄ TIEDÄTTE MITÄ ANNATTE LAPSELLENNE: valkosipuli on todella vahvaa. LISÄKSI ANNAN AINA siirapPIA ENNEN RUOKAA JA SEN JÄLKEEN AINALASIN MAITOA, ETTEI MASU TULE KIPEÄKSI. Itse kun olen herkkä tulisille mausteille, varmasti lapsetkin ovat. En esim. itse pysty syömään valkosipulisiirappia tyhjään vatsaan tai juomatta maitoa tai mehua sen jälkeen! VAlkosipulisiirappia käytetämme siis vain muutaman päivän, kun se on aika vahvaa ja tehokasta. Se kyllä toimii ja katkaisee flunssan nopeasti, on kyse viruksesta tai bakteerista! Olen niin iloinen, että olen "löytänyt" valkosipulin! :) <3 Perheemme suorastaan rakastaa tätä ihmeyrttiä! <3 Niin ja flunssan oireiden katkaisun jälkeen valkosipulia käytämme esim. leivän päällä voin seassa (raakana tietysti), ruoissa jne. joten vastustuskyky säilyy yllä :) <3 Ja valkosipulin käyttämiseen (siis raa´an) voi motivoida myös se, että se ehkäisee joitakin syöpiä (tästä on tutkimustietoa). Niin ja vielä, etsikää netistä, muitakin reseptejä valkosipulin käyttämiseen löytyy! Esim. juoma, jossa 2-3 valkosipulin kynttä, 2 tomaattia ja 1 sitruuna. Tehokas flunssan nujertaja ja suht hyvän makuinenkin!
Näin neuvoi lääkäri yhtä ystävääni, joka kanssa oli koko ajan sairaana. Gefiluksen terveysvaikutukset ovat kuulemma kiistämättömät.
Nyt ystävä on juonut päivittäin gefilusta vuoden ajan, ja sairastanut sinä aikana yhden lievän nuhan! Aikamoinen ero edelliseen vuoteen.
et saa tarpeeksi ravinteita ruoastasi, et liiku tarpeeksi etkä nuku tarpeeksi. On liikaa stressiä ja liikaa telkkaria.
Toinen selitys on sisäilmaongelma joko siellä töissä tai kotona.
Kolmas selitys on siivoamattomuus ja pöly. No tavallaanhan tämä on sisäilmaongelma tämäkin, mutta helpomin ratkaistavissa.
neljäs selitys on se että sinä tai perheenjäsen on oloittanut jossain koulussa, päiväkodissa tai sairaalatyössä, jossa törmää jatkuvasti uusiin pöpöihin.
tuntuu, että heti, kun yksi tauti alkaa paranemaan niin toinen on jo tulossa. Koko alkuvuoden olimme minä ja 2 lasta vuorotellen kipeinä. Kesäisin ja syksyisin ei sit mitään.
onko kilpirauhasarvot tarkistettu?
onko nielusta otettu kertaakaan näytettä ja viljelty se?
Itseasiassa ylipainoa kyllä on reippaasti mutta aloitin alkukesästä liikunnan harrastamisen (eka flunssa tuli jo ennen laihisurakkaa kylläkin) ja painoa on pudonnut yli 10kg jo.
Uudessa työpaikassakin olen mutta pöpöpesissä olen työskennellyt koko elämäni.. Sisäilmaongelmaa ei todennäköisesti ole. Pölyä kyllä voi ollakkin.. mutta aina olen ollut laiska imuroimaan niin eikai yhtäkkiä voi alkaa vaan sairastella sen takia? Nää kaikki on ollut virustauteja mut jatkunu vaikeella yskällä. Voiko urheilun alotis ja laihdutus vaikuttaa? jos eka nuha oli perustuuri ja noi kaks muuta jotain tähän laihiksee liittyvää? Silti kuukauden välein tuntuu tosi usealta
ap
Kilppareita ei ole katsottu, nielusta otettu kerran näyte, juuri tuossa kesäkuun lopulla, se oli puhdas. Mykoplasma on suljettu pois lähinnä niin että crp on ollut korkeintaan 50 (tämä kerta) ja bakteereissa se vissiin nousee..
Keho totuttelee uuteen rytmiin, niin toki silloin myös pöpöt tarttuu hetken aikaa helpommin.
siis vitamiinien ja hivenaineiden jne. Niitä tarvitaan edelleen, vaikka kaloreita vähentäisikin.
Liikunnan lisäämisen pitäisi vaikuttaa päinvastaiseen suuntaan PAITSI kahdessa tapauksessa: ensinnäkin jos olet yhtäkkiä aloittanut ulkoliikunnan ja satut olemaan alleriginen esimerkiksi siitepölyille, kkevään katupölylle tai syksyn homepölyille. TÄmmöiset yliherkkyydet voivat myös puhjeta ja ärtyä esim yhden nuhan jälkeen tai jos on muuten tavallista pölyisempi ympäristö. Toinen tapaus, jossa liikunta voi vaikuttaa väärään suuntaan on, jos sulla on ennestään taustalla pahaa anemiaa.
Heitä käsidesit ja vahvat desinfiointiaineet helvettiin, niitä ei kotona tarvita.
Vastustuskyky kasvaa ja flunssa paranee kotona kun antaa kuumeen ensin nousta kunnolla ja vasta sitten ottaa parasetamolia jos on pakko.
menet peittokasan alle hikoilemaan ja kuume laskee ilman lääkeitä kun on ensin hoitanut taudin pois.
se pitää poissulkea vasta-aineista.
Ei oo ulkoliikuntaa vaan ryhmäliikuntaa ja semmosta sisätilois, mut aika rankasti alotin, 5krt/vko vähintään tunnin päivässä.
Anemiaakaan ei ole, kävin verta luovuttamassa pari viikkoa sitten.. hemppa 146.. Tosin onko siitä voinut tulla anemia ja siksi tämä kolmas flunssa? En syönyt sitä rautalisaa kun tuli maha niin sekaiseksi siitä eikä ollut aikaa ripuloida silloin..
ap
Itselläni loppui pikkukuumeilu ja jatkuvat flunssat kuin seinään silloin kun jätin e-pillerit pois. Vaikuttivat lienee mahan toiminnan kautta vastustuskykyyn.
vuotaako ikenet verta kun lankaat ne? Mä aloin hoitamaan hampaitani kunnolla ja syväputsautin ikeneni. Siihen loppui flunssat. Sitä ennen olin tosi usein kipeä.
vuotaako ikenet verta kun lankaat ne? Mä aloin hoitamaan hampaitani kunnolla ja syväputsautin ikeneni. Siihen loppui flunssat. Sitä ennen olin tosi usein kipeä.
jeesannut tämä.
Ei jeesaa maitohappobakteerit.
Olen hoikka ja liikun paljon.
Pesen käsiä ahkerasti.
Syön tosi terveellisesti.
Teen oikeastaan kaiken, mitä vain keksin/tiedän ehkäistäkseni flunssaa. Silti 2 kk:n välein kipeänä.
Kokeile D vitamiinia, ja ihan reilulla annoksella. Suomalaiset suositukset on ihan alakanttiin. Lisäksi juuri silloin kun kurkussa alkaa tuntua flunssanoire, ota reiluakin reilumpi annos C vitamiinia.
Meillä siivotaan tosi laiskasti, kaksi lasta kantaa koulusta ja yksi päiväkodista pöpöjä kotiin, syön tosi epäsäännöllisesti (epäterveellisesti), en juuri harrasta liikuntaa ja nukunkin vaan 4-5 tuntia vuorokaudessa, mutta en ole sairastanut mitään moneen vuoteen.
Söin aikaisemmin todella paljon karkkia (helposti yli 500g/vko), leivonnaisia ja jätskiä. Vaikka ruokavalioni muuten oli terveellinen, liikuin säännöllisetsi, enkä ole koskaan ollut ylipainoinen (BMI:ni on aikuisiällä aina ollut välillä 20-22), vaivasivat nuo jatkuvat flunssat.
Nyt olen runsaan puoli vuotta systemaattisesti karsinut ylimääräisiä herkkuja ja pyrkinyt vaihtamaan valkoiset viljatuotteet ja riisit täysjyvään. Ruokavalioni lienee jotain hyväkarppauksen tapaista, vaikka en varsinaisesti tuosta karppausajattelusta niin perustakaan. Tänä aikana olen sairastanut vain yhden flunssan ja senkin varsin lievänä, vaikka meilläkin lapset tuovat jos jonkinlaista pöpöä päiväkodista.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2012 klo 13:30"]Kilppareita ei ole katsottu, nielusta otettu kerran näyte, juuri tuossa kesäkuun lopulla, se oli puhdas. Mykoplasma on suljettu pois lähinnä niin että crp on ollut korkeintaan 50 (tämä kerta) ja bakteereissa se vissiin nousee..
[/quote]
Itselläni oli mykoplasma, joka selvisi vasta useiden näytteiden jälkeen, tauti osaa hyvin piiloutua. Sitä ennen olin ollut kuukauden yhtämittaisella sairaslomalla... oli aivan kamalaa
Mulla poika jo 18 vuotta mutta usein kipeenä. Viime syksynä kk pois ammattikoulusta ja lääkäriltä lääkärille ...mykoplasma ja mononukleoosi...Jotkut veri arvot koholla. ...nyt näköjään alkaa taas ...yskää nuhaa kuumetta vähän jne...siltä itseltään menee kans hermot ja hakee et miks aina minä oon kipee... :(..sairastunut vuoksi joutuu käymään neljännen vuoden koulua...