Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7375)

Vierailija
141/7375 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikaisemminkin kommentoinut samaa, mutta usein blogeista tulee todella tylsiä kirjoittajan jätettyä päivätyönsä. Kyllä sisältö pitäisi ammentaa ainakin jossain määrin ympäröivästä elämästä. Itse tilaan paljon tuotteita netistä, joten aasialainen kosmetiikka kiinostaa todella paljon. Se ei ole miinus. Olen seurannut blogia alusta asti. On ollut kiinnostavaa seurata Virven tietä hömppähamsterista minimalistiksi, superopiskelijaksi (tässä vaiheessa oli mielestäni omahyväinen sävy), laivamyyjäksi, puolison mukana ulkomaille muuttavaksi jne. Mieleen on jäänyt asiakkaiden kuvailut, saippuoiden haistelu videolla, matkat yksin. Olen löytänyt paljon hyviä tuotteita ja jään seuraamaan blogin kehittymistä.

Vierailija
142/7375 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko kukaan Virven InstaStoryja? Aikamoista settiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/7375 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään vinkata mitään hyviä kosmetiikkablogeja? Karkkipäivää luen mutta muita?

Mun uusin suosikkini on Maittaly, savolainen ammattimeikkaaja jolla ihania meikkikuvia ja havainnollistavia selostuksia. Bloggaaja käyttää postauksissaan lähinnä selektiivistä kosmetiikkaa, mutta blogista saa hyviä vinkkejä tällainen markettimaybellinetyttökin. Googlaa esimerkiksi postaus raskaita luomia kohottavasta meikistä.

"Vanhoista" kauneusblogeista seuraan edelleen Glitz&Glamia. Minna vaikuttaa mukavalla tavalla tavalliselta ja kirjoittaa kosmetiikan lisäksi arkisia kuulumisiaan, vaikka blogin pääpaino onkin kosmetiikassa. Kieli on välillä kankeaa, mutta sisältö korvaa muodon puutteet. Bettebox-postaukset kyllä skippaan.

Vierailija
144/7375 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, nyt löytyi uusi meikkitarvike, jota Virve ei enää rakastakaan kokeilla? Tätä ei taideta myydä elevenillä...

Vierailija
145/7375 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko käydä kurkkaamassa instastoryt tämän keskustelun innoittamana ja ai kamala, sehän vaikuttaa oikeasti vielä bimbommalta kuin olin kuvitellut.

Vierailija
146/7375 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kyllä viimenenkin maku koko bloggaajasta kun katsoin noita instastoryja. Huh huh.

Vierailija
147/7375 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tympii monta kuvaa aina samalla ilmeellä, kulmakarvat koholla, ja sama nauruilme huulilla. Vai onko se pöllästynyt ilme oikeasti sen normaali, rento kasvojen ilme?

Meikkikuvissa ei näy oikeastaan mitään eroa, huippuesimerkki oli joku "contour-postaus", jossa ei erottanut mitään kuvissa.

Aloin jo vuosia sitten inhota myös raastavan kliseistä tapaa lopettaa postaus kuin postaus "nokkelaan pikku kysymykseen", jonka tarkoitus on kai innostaa lukija kommentoimaan.

Kommenttimääristä päätellen lukijat ovat kadonneet. Paitsi kilpailupostauksista. Tämä koskee ihan kaikki blogeja.

Muistatteko vielä, kun blogeista puhuttiin haastajina tavalliselle printtimedialle? Nythän kaikki bloggarit on palkattu lehtitalojen omiksi työntekijöiksi. Haukotus.

Vierailija
148/7375 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin katsomaan hänen instastoryja.... Ei olisi pitänyt. Blogista olin saanut hänestä täysin erilaisen kuvan.

Vierailija
149/7375 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen hehkutusta omasta erinomaisuudestaan blogissa. Eikö hän ymmärrä että eleven käyttää häikäilemättömästi hyväksi hänen lapsenomaista intoa sekä harhakuvaa että hän olisi luonut jotain omaa? No minulle se ja sama, jos joku haluaa "uhrata" itsensä jonkun toisen firman eteen. Aiemmassa postauksessaan kehui pomoaan niin ymmärtäväiseksi kun suostui ottamaan takaisin vaikka olikin irtisanoutunut. Taisi pomo korkata illalla pullon kuohuvaa kun sai puoli-ilmaisen ideamyllynsä ja 24/7 työntekijänsä suostuteltua takaisin duuniin. Kaipa V sentään käsittää ettei hänellä ole sopparin loppumisen jälkeen enää mitään omaa verkkokauppaa ja kaikki ideatkin on jo menneet jonkun toisen hyväksi.

Vierailija
150/7375 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittelyn makua

Vierailija
151/7375 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään vinkata mitään hyviä kosmetiikkablogeja? Karkkipäivää luen mutta muita?

Mun uusin suosikkini on Maittaly, savolainen ammattimeikkaaja jolla ihania meikkikuvia ja havainnollistavia selostuksia. Bloggaaja käyttää postauksissaan lähinnä selektiivistä kosmetiikkaa, mutta blogista saa hyviä vinkkejä tällainen markettimaybellinetyttökin. Googlaa esimerkiksi postaus raskaita luomia kohottavasta meikistä.

"Vanhoista" kauneusblogeista seuraan edelleen Glitz&Glamia. Minna vaikuttaa mukavalla tavalla tavalliselta ja kirjoittaa kosmetiikan lisäksi arkisia kuulumisiaan, vaikka blogin pääpaino onkin kosmetiikassa. Kieli on välillä kankeaa, mutta sisältö korvaa muodon puutteet. Bettebox-postaukset kyllä skippaan.

Olen Maittiksen blogia lukenut jo Smoky/Clean-ajoilta, kun ei ollut vielä meikkaaja-maskeeraaja, ja suosittelen myös! Osa suosikeistani on kyllä lopettanut tai blogit ovat muuttuneet Ostolakossa-tapaan johonkin epämieluisaan suuntaan. :/

Vierailija
152/7375 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pysty enää ajattelemaan mitenkään positiivisesti tuosta bloggaajasta. Tän päiväinen "3000 postausta" postauskin kuulosti tosi brassailevalta: "en oo viitsinyt järjestää mitään synttäriarvontoja teille vaan mieluummin palkitsen itseäni rankasta työstä" ja tähän kuva missä on järkky läjä vuittonin samannäköisiä laukkuja. Noh, nytpä lukijat saavat herkkua kaikkien väliin jääneidenkin synttäriarvontojen edestä, sillä V arpoo ei yhtä, vaan peräti kaksi elevenin lahjakorttia, wuhuu!! Ihanat palkinnot vailla mitään taka-ajatuksia.

Vierailija
153/7375 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogi (bloggaaja) on kyllä muuttunut todella ärsyttäväksi. Joo, kukapa kissan hännän nostaisi ellei kissa itse, mutta... alkaa tuo omakehu haista tympeänä Pohjanlahden tälle puolelle saakka. Onhan se kiva, että Virve kävi koulunsa ja sai mieleisen duunin. Jotain suhteellusuudentajua siinä loputtomassa oman erinomaisuuden ja "oman luomuksen" hehkuttamisessa saisi kuitenkin olla.

Vierailija
154/7375 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasnaamioiden kulutusjuhlaa postaus toisensa perään! Sairaan epäekologista, vaikka se tuskin on virven ykkösprioriteetti toisaalta koskaan ollutkaan. Huonoksi on blogi mennyt.

Vierailija
155/7375 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasnaamioiden kulutusjuhlaa postaus toisensa perään! Sairaan epäekologista, vaikka se tuskin on virven ykkösprioriteetti toisaalta koskaan ollutkaan. Huonoksi on blogi mennyt.

Joo, toi naamiohypetys on mennyt ihan överiksi. Mut huomasitko kun pari päivää sitten blogissa kerrottiin geelinaamiokoneesta, millä voi itse tehdä mistä tahansa eloperäisestä aineesta naamion. Oli aika härön näköinen härveli.

Vierailija
156/7375 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No julkistihan Virve se oman palkintonsa 3000 blogipostauksesta: Kosmetiikan Pyhiinvaellusmatka Souliin. Hän puhuu tästä työmatkana. Tarkoittaakohan V että blogin kannalta työmatka? Elevenin toimitusjohtajakin on kuulemma innoissaan että V lähtee tutustumaan korean kosmetiikkameininkeihin.

Mulle tulee näistä hehkutuspostauksista semmoinen olo että mukana on värikynää aika lailla. Tai että asiat halutaan saada kuulostamaan hienommilta kuin ne oikeasti ovat. 2 viikon palkaton loma, itse maksetut matkakustannukset+ilmainen työnteko elevenin hyväksi vaiko maksettu, palkallinen työmatka. Kummastahan tässä on kyse? Ehkäpä jotain siltä väliltä.

Vierailija
157/7375 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo instastoryt, apua tosiaankin :D

Vierailija
158/7375 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven päivittäiseen ihonhoitorutiiniin kuuluu aamuisin 12 ja iltaisin 14 (ihonhoito-)tuotetta!!

Vierailija
159/7375 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo instastoryt, apua tosiaankin :D

Mitä noissa storyissa on suurin pirtein ollut?

Vierailija
160/7375 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaargh, vihaan tota tapaa aloittaa postaukset tyyliin: "kenellekään ei ole varmasti jäänyt epäselväksti, että rakastan korealaista kosmetiikkaa", "korealainen kosmetiikka on minulle tunnetusti rakas juttu". AAAARGH.

Tuntuu, että joka postaus alkaa samalla tapaa!

Eikä itseäni kiinnosta tippaakaan noi rätit mitä Virve naamalleen hinkkaa. Sen rypytön tyyny -postauksen ja 14 tuotetta sisältävän aamuisen/iltaisen ihonhoitopostauksen  rupesin myös miettimään, että haluanko tosiaan antaa klikkejä tyypille, joka käyttää elämästään ison osan siihen, että välttelee ryppyjä. Tuntuu ihan uskomattomalta. Noh jokaisella on omat mielenkiinnon kohteensa, mutta kyllä toi aika sairaalta touhulta alkanut tuntua.

Ja voi ei tosiaan noita instastoryja. Järkytyin vähän, miten eri ihmiseltä V näyttää "livenä". En siis pahalla, nätti on molemmissa, mutta blogin kuvissa aivan eri ihminen. Toisaalta, blogin kuvat on otettu aina edestä ja tietystä suunnasta sama ilme naamalla niin ihmekös tuo. Instastoryissä Virve vaikuttaa myös - anteeksi nyt vaan - melko aivottomalta. Tyhjä katse silmissä selittää ympäri maailmaa haalittujen pakettien keskellä. Nyt ymmärrän sen, miksi hän on useasti sanonut, että häntä luullaan aina paljon nuoremmaksi. Ulkonäön puolesta en ole tätä tajunnut.

Yleensä musta on ihanaa katsoa, kun jollain on intohimoa jotain asiaa kohtaan. Tuntuu vaan, että Virvellä on lähtenyt ihan käsistä, eikä elämään sisälly mitään muuta. Mä uskon, että se tuleva aasiaan muutto tekee ihan hyvää, se voi olla sellainen kulttuurishokki, ettei ehkä ihan täysillä pystykään keskittymään pelkästään kosmetiikkaan.