Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (8866)
Nyt tullut muisto kirjan kustannussopimuksesta. Kiinnostaa, kun itse en vielä Veetä seurannut tuolloin, että miten siis se sitten olikin jonkinlainen omakustanne? (Palstan mukaan.)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tullut muisto kirjan kustannussopimuksesta. Kiinnostaa, kun itse en vielä Veetä seurannut tuolloin, että miten siis se sitten olikin jonkinlainen omakustanne? (Palstan mukaan.)
Virve kertoi itse että hänen piti ostaa pari tuhatta (?) kirjaa ja sitten itse myydä ne eteenpäin jotakin kautta. Tästä sitten joku oletettavasti näistä asioista tietävä osasi sanoa että kyseessä on omakustannesopimus.
Mulle on vieläkin vähän epäselvää että miksi Virven piti Nha Trangissa tulla paremmaksi vaimoksi? Oliko jatsimies vaatinut jotakin muutosta suhteen laatuun?
Siis mitä, Ikean sininen kassi ruumaan? Hyvä Virve 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virve kertoi itse että hänen piti ostaa pari tuhatta (?) kirjaa ja sitten itse myydä ne eteenpäin jotakin kautta. Tästä sitten joku oletettavasti näistä asioista tietävä osasi sanoa että kyseessä on omakustannesopimus.
Jep. Tai jos nyt hiuksia aletaan halkomaan niin kyseessä ei ole omakustanne, kun mukana on kustantaja, mutta arkikielessä sanotaan noin. Oikeampi ilmaus olisi palvelukustantaminen, jossa kirjailija lunastaa koko painoksen.
Eittämättä kuulostaa hienommalta kun Virve sanoo:
allekirjoitin esikoiskirjani kustannussopimuksen Suomen suurimman kustantajan kanssa
Voi toki olla myös niinkin, että Virve oikeasti luuli että sai superasiantuntijana jonkun superasiantuntijan diilin, kun itse asiassa hänelle myytiin palvelu? 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Googlailemalla löytyy et jotkut ihmiset näemmä oikeasti käyttävät noita lentäessään, mut tuntuu vaativan kaikenlaista kikkailua ja säätöä että uskaltaa laittaa ruumaan. Varmaan ihan kätevä repun/rinkan suojapussina, mutta ainakaan mitään hajoavaa ei tollaiseen tulisi mieleen laittaa kun laukkuja varmaan paiskotaan kentillä miten sattuu. Virvehän sanoi että ostaa vielä toisen kassin siihen päälle suojaksi, tämäkin vinkki löytyi internetistä. Ehkä tää on joku minimalistien suosima kikka, tosin Virvehän ei enää olekaan minimalisti :).
Eipä ainakaan tarvitse enää sitä pukeutumispelleilyä, siis että mahdollisimman paljon vaatetta päälle lennolle ettei repun painoraja ylity, tj. Onko sillä ollut koko reissun ajan tuollainen Louis Vuitton siis mukana? Ja vaaleanpunainen reppu taisi olla myös uusi. En kannata yhtään tota shoppausmaniaa, mut karulta sekin kuulosti et ainoana kantovälineenä on joku reppu mistä ei pidä ja pakko on vaan odottaa että reppu hajoaisi ennen kuin saa ostaa mieleisen/tarkoituksenmukaisemman. Ja sitten se omaisuuden raahailu muovikasseissa ympäriinsä :D.
Tolla vanhojen postausten jakamisella varmaan hakee voimaa tähän nykytilanteeseen, ennenkin on pärjätty yksin, jne. Vaikkei arjen tasolla heti juuri mikään muuttuisikaan, niin on se oikeasti varmaan aika kiva tuki ja turva ollut että on sentään ollut kirjoilla Ruotsissa ja on ollut aina avulias puoliso jonka avulla asioida Ruotsin viranomaisten kanssa, jne, yleensäkin joku jolle viestiä jos/kun reissussa jotain tapahtuu. Arvaus: Virven on pakkokin paikkailla välejä Suomeen omiin sukulaisiin ja kavereihin, sillä aivan yksin kodittomana maailmalla ei ehkä olekaan niin ihanaa ja higher and higher -tuntuista kuin V on kuvitellut.
No nyt rakastetaan sitä että saa omistaa tarvitsemansa tavarat eikä miettiä minimalisista omaisuutta. Tää just ärsyttää Virven periaatteissa, kun ne on just silloin parasta elämää kunnes sit ei ookaan ja niistä on vapauduttu ja se on sit taas parasta. Kukaan muu kuin Virve itse ei asettanut noita rajoitteita! Virve itse sanoi että ihan parasta elämää kun kaikki mahtuu yhteen reppuun, nyt onkin parasta kun ei sellaista rajoitetta ole vaan voi omistaa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on pahvilaatikko, joten miksei?
Kyllä se ikea kassi ruuman kestää, ainakin pari kertaa, mutta en vaan jaksais ite kanniskella sitä kentälle ja hotellille ja hotellien väliä jos Virve vaihtaa majapaikkaa.
^ Mut sitähän pystyy pieniä matkoja kanniskelemaan selässä vähän kuin rinkkaa, jos ei kovin leveät käsivarret ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ikea kassi ruuman kestää, ainakin pari kertaa, mutta en vaan jaksais ite kanniskella sitä kentälle ja hotellille ja hotellien väliä jos Virve vaihtaa majapaikkaa.
No tähän jos johonkin Virve on harjaantunut, välillä ollut ihan älyttömiä ne ruokamäärät mitä on pitkiäkin matkoja (trooppisessa helteessä) kanniskellut kun on ollut pakko ostaa kun halvalla saa. Siis just jotain kilojen säkkejä juureksia/hedelmiä ja sit niitä jättikennoja kananmunia jne.
Vierailija kirjoitti:
^ Mut sitähän pystyy pieniä matkoja kanniskelemaan selässä vähän kuin rinkkaa, jos ei kovin leveät käsivarret ole.
Varmaan juu mutta aika ikävältä varmaan tuntuu jos on painava kassi, hihnat kun on niin ohuet. Mutta Virve tosiaan jaksanut pottukassejakin kanniskella monta kilometriä niin kaipa se tämäkin hoituu.
Mistä löytyy Virven postaus ikean kasseista?
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy Virven postaus ikean kasseista?
Instan storyista, Virve ei postaa enää muualle.
Oon nähnyt ennenkin noita Ikean kasseja tulevan ruumasta, vahvasti teipattuna tosin.
Miksi kaikkea pitää aina rakastaa? Rakastaa-sana on kärsinyt inflaation Virven käyttämänä.
Pakko antaa Virvelle kredittiä Ikea kassi -älynväläyksestä. Ei olisi itselläni tullut tuollainen vaihtoehto edes mieleen, enkä muista nähneeni Ikea-kasseja matkatavarahihnalla koskaan. Mutta luovaa ongelmanratkaisuahan tuo on. Meinaakohan Virve sitten Suomeen matkatessa lyödä ton virityksensä ruumaan myös mannertenvälisillä lennoilla? Ei tosin ole mitään arvokasta tavaraa mukana, vain halpislumppuja joita ei voi edes vaatteiksi sanoa.
Virve ei halua ripustaa muistoja esineisiin (antaa kihla- ja vihkisormuksensa exälleen) vaan säilyttää kivat muistot mielessään. Mitenköhän tämä toimii yhdessä afantasian kanssa :).
Siinä Ikean kassissa on varmaan lähinnä vaatteita ja veikkaanpa, että jos se tuhoutuu niin ei hän asiaa juurikaan sure, vaan saa tilaisuuden ostella taas lisää. Samoin se ettei koe paineita siitä minne omaisuutensa (vaatteet) laittaa säilöön jos lähtee vaikka pidemmälle vaellukselle johtunee siitä, että ne voi aina vaikka lahjoittaa jonnekin ja taas saa halutessaan jälkeenpäin ostella lisää. Ja Ikean kassi menee kasaan, matkalaukku ei.