Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7910)
Onkohan näillä täysin avoin suhde vai sellainen suhde, että kaikkea muuta saa tehdä paitsi seksiä. Saa hieroa, tapailla, kyläillä öisin, jutella mistä vain, olla ihastunut. Mies ei kovin mustasukkaista sorttia ainakaan ole.
Polvikipuja nyt on ihan teineilläkin eivätkä ne ole mikään keski-ikäisyyden merkki. Polvikipujahan Virvellä oli jo vuosia sitten ja pidemmän aikaa ne jo olleet poissa. Muutenkaan esivaihdevuosioireista paljon kokemuksia kuulleena ei mikään noista mene niihin.
En itsekään välitä turhasta ilkeilystä tai tahallisesta väärinymmärtämisestä Virven stooreihin liittyen, mutta kai pieni tai vähän suurempikin pöyristyminen aika olennaisesti tähän seuraamiseen liittyy :).
Musta on ainakin hassua ja niin todella absurdia seurailla kun ihmiselle pikkuhiljaa aikuisena valkenee kaikenlaisia aika itsestäänselvän tuntuisia asioita (jaettu ilo voi tosiaan olla suurempi kuin ainainen yksinäisyys, jne).
Virven tietty äärimmäinen naiivius ja lapsenomainen into voisi myös selittyä niillä autistisilla piirteillä, tuo into on monesti ihan ihailtavakin piirre ihmisillä, mutta Virve lähtee aina niin täysillä mukaan kaikkeen (luettuaan pari populaaritieteellistä bestselleriä) että välillä huolestuttaa.
Ja oma lukunsa on sekin miten Virve sitten seuraajilleen opettaa näitä oivalluksiaan ja tuntuu luulevan että pari popularisoitua kirjaa aiheesta kuin aiheesta antaa kattavan osaamisen kyseiseltä alalta.
Vierailija kirjoitti:
Virve on mitä, 38 vee? Siis keskellä elämäänsä jos meinaa elää 76-vuotiaaksi. Virve itse on aina kertonut ettei elä pitkään (joutuu dialyysiin vakavan munuaissairauden vuoksi jne). Tämähän oli myös se ilmoitettu syy sille että Virve halusi jäädä pois työelämästä, koska ei ehkä elä kuin viisikymppiseksi.
Hmm, ainakin kiihkeimpinä pätkäpaastoaikoina Virve kertoi että aikoo elää 120-vuotiaaksi vai muistanko omiani?
Mielestäni esim. värianalyysi meni Virvellä ihan metsään, eikä todellakaan imarrelleet ne kirkkaimmat neonvärit, mutta tärkeintähän se on että ihminen itse nauttii hullutuksistaan 🌈
Vierailija kirjoitti:
"Kirjoitin, että Virve on luetellut varmaan 20 diagnosiaan, ja kyllä minusta vaikuttaa että Virvellä on vähän vaikeuksia integroida sairauksia ja ikääntymistä minäkuvaansa. Esimerkiksi Virven paastoamalla helpommaksi muuttuneet kuukautiset kuulostavat klassisilta esivaihdevuosilta, mutta Virven mukaan ne johtuvat paastorytmistä. Rampauttavat polvikivuista taas johtuvat maitotuotteiden liiallisesta käytöstä. Toimintakyvyn täydellisesti vei utmattningssyndrom eikä masennus. Mitä mielenkiintoisimpia vaivoja aiheuttaa matala ferritiini. Virve itse on sanonut ettei usko länsimaiseen lääketieteeseen vaan se on täyttä huijausta."
Käytit esimerkkinä munuaissairaudesta johtuvaa verenpainelääkitystä ja sillähän ei ole mitään tekemistä ikääntymisen tai ikääntymisen pelon kanssa Virven tapauksessa. Noista polvikivuista oon samaa mieltä että voivat hyvinkin tuon ikäisellä johtua pikemminkin iästä kuin mistään maitotuotteista, mutta eihän noissa muissa ole kyse iästä tai sen kieltämisestä? En ole kuullutkaan, että paastomisella helpottavat menkkaoireet ovat klassinen esivaihdevuosien merkki. Olisko laittaa linkkiä sivulle, jossa näin todetaan? Virvellä on taipumusta haihatteluun ja toisinaan vähän omissa todellisuuksissa elämiseen mutta sä taidat nyt itse rakennella Virvestä jonkinlaista ikääntynyttä olkiukkoa.
Ei tosiaan kannata syyttää, että muut tulkitsevat tarkoituksella väärin, jos itse vääntelee asioita tuohon tapaan. 🤣 Vai oliko tässä nyt sarkasmia mukana kirjoituksessasi, propsit siitä jos oli? 😁
Virven helpottuneet kuukautiset siis kuulostavat klassisilta esivaihdevuosien oireilta. Niillä ei tarvitse siis olla minkäänlaista yhteyttä paastoamiseen muuta kuin ajallinen yhteys. Ja jos vähällä ravinnolla paastoaa, niin sillä voi saada esivaihdevuodet alkamaan jonkin verran nopeammin kun kroppa on paaston vuoksi kovalla rasituksella.
Ja pointti oli, että vaikeus integroida omia sairauksiaan ja lääkityksiään omaan minäkuvaansa on usein oire siitä, että on vaikeuksia hyväksyä omaa ikääntyvää kehoaan. Ja kaikkien kehot ikääntyvät kaiken aikaa, eikä aikuisikäisellä tämän suhteen ole merkitystä minkä ikäisenä sen sairautensa saa. Sinulla itselläsi nyt tosiaan taitaa olla himppasen ableistinen ja ikäras*stinen maailmankuva, ja tulkitset ehkä kaikkien tekstejä sellaisen linssin lävitse? Voin kertoa, että työterveydessä suurimmalla osalla 30-vuotiaista ei ole kunnossa sekä verenpaine, kolesteroli että verensokerit. Kakkostyypin diabetestakin diagnosoidaan enenevässä määrin jo ihan teini-ikäisiltä. Eihän se sairaus tee kenenkään kropasta vanhempaa - ainoastaan sairaamman. 😁 (Ja jos sulla oikeasti menee sairaus ja vanhuus omassa päässäsi samaan lokeroon, niin sori mutta lempeästi kehottaisin tuumaamaan vähän omaa mindsettiasi.) Mutta ihan riippumatta iästä se, että omin päin jättää verenpaine- tai diabeteslääkkeet pois, kertoo useimmiten vaikeudesta hyväksyä sairautta omaan elämäänsä. Virvehän itse kertoi että oli aktiivisesti unohtanut oman munuaissairautensa ja sen kontrollit vuosikausiksi, mikä sekin kuulostaa että asian hyväksyminen on ollut haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virve on mitä, 38 vee? Siis keskellä elämäänsä jos meinaa elää 76-vuotiaaksi. Virve itse on aina kertonut ettei elä pitkään (joutuu dialyysiin vakavan munuaissairauden vuoksi jne). Tämähän oli myös se ilmoitettu syy sille että Virve halusi jäädä pois työelämästä, koska ei ehkä elä kuin viisikymppiseksi.
Hmm, ainakin kiihkeimpinä pätkäpaastoaikoina Virve kertoi että aikoo elää 120-vuotiaaksi vai muistanko omiani?
Ai sori. 😁 No mutta kukaan ei varmaan ylläty että tämänkin suhteen vähän mielenmaisema vaihtelee.
Virve kirjoittaa: Private people will post all day on social media and still have a fucking life you know nothing about.
Toisaalta toinen sitaatti on: When Im trying to act mysterious but I literally cant shut tf up for more than one minute.
Aika ristiriitaista tämäkin. 🤣 tai sitten ei ollenkaan, jos ymmärrämme että tässä yhteydessä a fucking life tarkoittaa elämän sijaan seksielämää.
Kaikki pinkit asiat edustavat tällä hetkellä Virvelle pussy poweria. Virve haluaa nyt pukeutua ja tälläytyä pinkkiin koska se on vulvan väri.
Nyt ekan kerran Virven seuraamisen aikana tuntuu, että tarvii varmaan pitää vähän taukoa. Olen vähän liian vanha tähän.
"Kirjoitin, että Virve on luetellut varmaan 20 diagnosiaan, ja kyllä minusta vaikuttaa että Virvellä on vähän vaikeuksia integroida sairauksia ja ikääntymistä minäkuvaansa. Esimerkiksi Virven paastoamalla helpommaksi muuttuneet kuukautiset kuulostavat klassisilta esivaihdevuosilta, mutta Virven mukaan ne johtuvat paastorytmistä. Rampauttavat polvikivuista taas johtuvat maitotuotteiden liiallisesta käytöstä. Toimintakyvyn täydellisesti vei utmattningssyndrom eikä masennus. Mitä mielenkiintoisimpia vaivoja aiheuttaa matala ferritiini. Virve itse on sanonut ettei usko länsimaiseen lääketieteeseen vaan se on täyttä huijausta."
Käytit esimerkkinä munuaissairaudesta johtuvaa verenpainelääkitystä ja sillähän ei ole mitään tekemistä ikääntymisen tai ikääntymisen pelon kanssa Virven tapauksessa. Noista polvikivuista oon samaa mieltä että voivat hyvinkin tuon ikäisellä johtua pikemminkin iästä kuin mistään maitotuotteista, mutta eihän noissa muissa ole kyse iästä tai sen kieltämisestä? En ole kuullutkaan, että paastomisella helpottavat menkkaoireet ovat klassinen esivaihdevuosien merkki. Olisko laittaa linkkiä sivulle, jossa näin todetaan? Virvellä on taipumusta haihatteluun ja toisinaan vähän omissa todellisuuksissa elämiseen mutta sä taidat nyt itse rakennella Virvestä jonkinlaista ikääntynyttä olkiukkoa.