Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7816)

Vierailija
3361/7816 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokohan nestettä tarpeeksi? Tuola on kuuma.

Syöminen myös tosi niukkaa. Mitä jos sairastuu tuolla?

Vierailija
3362/7816 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaako sama ihminen näitä kommentteja..?

Reissusta on ollut kiva katsoa kuvia, on ollut tosi kiva kun kertoo paljonko kaikki kulut ovat ja millaisella budjetilla ja tarvikkeilla tuon reissun voi tehdä. Juuri tällaista infoa haluaa itse ihmisenä joka ei halua elää yli varojensa ja on muutenkin tavarataitoinen.

Kaikki eivät halua ottaa matkoihin vaikka lainaa... Vaan tullaan toimeen omien tulojen mukaan. Se on suositeltava juttu.

On myös vaikea nähdä mitä informaatioarvoa olisi siinä, jos joku arkielämäänsä kyllästynyt oravanpyöräläinen repäisisi, lähtisi vaellukselle, ostaisi kalliit vaelluskamat ja kävisi päivittäin ravintolassa syömässä. Mitä käsitystä siitä saisi? Kenelle se toisi arvoa ja mitä arvoa?

Olen vähän huolissani ajattelutavasta jossa säästäminen ja tulojen mukaan eläminen on ikävä juttu!

On hienoa jos pystyy tekemään kivan matkan pienellä budjetilla ja antaa siitä vinkkiä muillekin. Mutta, eikai se että käyttää enemmän rahaa lomalla kuin arjessa tarkoita sitä että elää yli varojensa tai lainarahalla? Säästäminenhän nimenomaan mahdollistaa esim. matkustamisen. Virvellä on sellaista taustaa että innostuu vaihtelevista teemoista aivan satasella. Ja hyvä niin, tuskin olisi saanut aikaan menestyvää blogia tai vaikka kirjaa ilman tuollaista piirrettä. Kuitenkin, tuo pihistely saattaa hyvinkin olla lähinnä vaihe johon nyt on heittäydytty täysillä mutta joka jossakin kohtaa taas vaihtuu joksikin muuksi. No, ei se toki väärin ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/7816 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun Virve ei ole maininnut inflaatiosta ja sen vaikutuksista säästöihin, sijoituksiin ja etenkin kauppalaskuihin vaikka muuten ajatteleekin rahaa ja nuukailua lähes koko ajan.

Vierailija
3364/7816 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun Virve ei ole maininnut inflaatiosta ja sen vaikutuksista säästöihin, sijoituksiin ja etenkin kauppalaskuihin vaikka muuten ajatteleekin rahaa ja nuukailua lähes koko ajan.

Kyllä siitä muutama postaus on ollut. Uskon kuitenkin, että siitä stressaaminen ei sovi Virven tavoittelemaan mindsettiin.

Virven kulutustottumuksia on kyllä mielenkiintoista verrata omaan arkeen. Meillä molemmilla taitaa olla sama toive eli se, ettei tarttisi tehdä työtä, josta ei pidä. Oon kuitenkin omalta osaltani analysoinut, että mulle epämieluisan työn tekeminen on kuitenkin pienempi paha kuin se, että mun pitäisi elää niin niukasti kuin mitä Virve tekee. Et oikeestaan Virve tuo mulle lisämotivaatiota jatkaa työntekoa!

Vierailija
3365/7816 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaelluksellakaan ei tingitä kevytjogurteista. Sitähän voisi vaikka lihoa, jos ostaisi täysrasvaisia.

Vierailija
3366/7816 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen mekkokuvan perusteella Virve on jo nyt laihtunut reissulla aika paljon. Tai toivottavasti kuvakulma vääristi jotenkin.

Vierailija
3367/7816 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisen mekkokuvan perusteella Virve on jo nyt laihtunut reissulla aika paljon. Tai toivottavasti kuvakulma vääristi jotenkin.

Sama vasen jalka edessä koukussa asento myös joka kuvassa. Joskus kädet heitetty ilmaan.

Munkin silmään näytti laihtuneen mutta en oo kyllä varma koska viimeksi nähty kokovartalokuvaaa. Ehkä Espanjassa ne asuesittelyt..

Vierailija
3368/7816 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vasen jalka edessä koukussa asento myös joka kuvassa. Joskus kädet heitetty ilmaan.

Munkin silmään näytti laihtuneen mutta en oo kyllä varma koska viimeksi nähty kokovartalokuvaaa. Ehkä Espanjassa ne asuesittelyt..

Mun mielestä Virve näytti laihtuneen jo silloin Espanjassa oleskellessaan. Ja silloinhan niitä kokovartalokuvia alkoi tulla. Sitä ihmettelen, mihin ovat jääneet Virven stoorit, joissa puhui. Nackassa asuessaan Virve laittoi paljon stooreja kylppäristä. Tosin oli aika kosmetiikkapainotteista, eli ehkä mielenkiinnonkohteiden vaihtuminen vaikutti asiaan.

Vierailija
3369/7816 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven kuvista huomaa kyllä että ei osaa olla kuvattavana, aina samat asennot ja sama luonnottoman näköinen hymy. Ei siinä mitään pahaa ole, en itsekkään osaa olla kuvissa, mutta hauska miten sen näkee näin someaikana!

Vierailija
3370/7816 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaeltajien ruokapolitiikka pysynyt samana?

Vierailija
3371/7816 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapolitiikka on sama, pastaa ja hedelmiä. Jonain iltana irrottelivat viinillä ja sipseillä.

Mutta ihan hirveän Espanja-ikävän nuo reissukuvat saavat aikaan!

Vierailija
3372/7816 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi teidän mielestänne sopivaa ruokaa vaellukselle? En siis oikeasti tiedä, kun en ole koskaan ollut vaeltamassa. Kestävyysurheilua olen jonkin verran harrastanut ja siinä hiilarit eli esim. just pasta on oikein hyvää polttoainetta.

Vierailija
3373/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit varmaan toimii vaelluksella hyvin? Mutta kyllä mä nauttisin Espanjan ruuista ja kävisin syömässä ihanissa pikkupaikoissa. Samalla tulisin paikallisia yrittäjiä.

Vierailija
3374/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä reissulta tosiaan puuttuu ne croissantit, churrot ja viinilasilliset, jotka oli arkipäivää Torreviejassa. Vaellus tuntuu heillä olevan kuitenkin sellaista suorittamista, jossa ei anneta tilaa rentoutumiselle ja nauttimiselle.

Yllätyn jos tulee se päivä kun pariskunta menee ihan oikeasti paikallisten ravintolaan nauttimaan paellasta ja tutustumaan espanjalaiseen ruokaan.

Vierailija
3375/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit varmaan toimii vaelluksella hyvin? Mutta kyllä mä nauttisin Espanjan ruuista ja kävisin syömässä ihanissa pikkupaikoissa. Samalla tulisin paikallisia yrittäjiä.

No tämä. Noissa kylissä söisi varmasti edullisesti ja sellaista ruokaa, mitä ei normaalisti saa. Nuo ready-made-riisiateriat ovat ehkä ankeinta mitä tiedän, mutta kiva jos heille maistuu.

Vierailija
3376/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi mutta mä en kestä tota Virven lattarirytmien tahdissa bailaamista, niin koomisen näköistä sen liimatun hymyn kanssa :D

Vierailija
3377/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi teidän mielestänne sopivaa ruokaa vaellukselle? En siis oikeasti tiedä, kun en ole koskaan ollut vaeltamassa. Kestävyysurheilua olen jonkin verran harrastanut ja siinä hiilarit eli esim. just pasta on oikein hyvää polttoainetta.

Mahdollisimman energiatiheää ruokaa olisi hyvä olla hiilareiden lisäksi. Öljyä, voita, suklaata, pähkinöitä jne. suositaan vaelluksilla

Vierailija
3378/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mutta mä en kestä tota Virven lattarirytmien tahdissa bailaamista, niin koomisen näköistä sen liimatun hymyn kanssa :D

Todella vaivaannuttavaa katsottavaa!

Vierailija
3379/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse seurannut eri kanavista Caminon vaelluksia jo muutaman vuoden. Moni miettii ravintolassa syömistä, mutta on itseasiassa ihan tyypillistä, että porukka kokkailee illalla yhdessä ruokaa majapaikassa.

Ravintoloissa on usein tarjolla suht. edullinen vaeltajan menu, mutta se on hyvin saman tyylinen kaikkialla ja siihenkin on helppo kyllästyä. Menu sisältää kolme ruokalajia, tyypillisesti joku keitto, pääruuaksi pastaa ja jälkkäriksi jukurttia/hedelmää. Ihan samaa ruokaa saa siis kaupasta paljon halvemmalla 😊 Aamupala on tyypillisesti jotain patonkia ja kahvia, hyvin yksinkertaista. Itse ainakin vetelisin nimenomaan patonkia tuolla paljon: hyvä nopean hiilarin lähde.

Ruokahalu on yksilöllinen juttu, eiköhän tuolla reissulla tarpeen mukaan tankata. Kyllä se kroppa ilmoittaa sitten nälästä. Itse vaellan paljon ja olen huomannut, että nälkä ja ruokailu on jostain syystä aina vaelluksilla jotenkin erilaista kuin kotioloissa. Parasta on syödä just siltä mikä itselle parhaiten maistuu. Itse suosion lisäenergian lähteenä herkkuja. Caminolla maistuisi varmasti pasta, pitsa, karkit ja tuoremehu 😊 Se on hienoa ettei tarvitse kantaa mukanaan monen päivän eväitä.

Tosi kiva seurata Virven matkaa.

Se joka oli huolissaan sairastumisesta: tuolla on paljon kyliä ja lääkäriin pääsee kyllä. Sattuuhan tuolla varmasti kaikenlaista, vaeltajissa on tosi iäkästäkin porukkaa. Fiksua ollut Virveltä esim. jakaa päivämatka kahteen 15 km matkaan, auttaa varmasti palautumaan.

Kaikkea ei tuollaisella matkalla voi ennakoida, mutta siellä oppii kyllä kuuntelemaan omaa yksilöllistä kehoaan ja tarpeitaan.

Vierailija
3380/7816 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman energiatiheää ruokaa olisi hyvä olla hiilareiden lisäksi. Öljyä, voita, suklaata, pähkinöitä jne. suositaan vaelluksilla

Öljyä ja voita vaelluksilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä