Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7815)

Vierailija
3341/7815 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Virve vähän semiahdistuneen oloisesti jokunen viikko ennen vaellusta kertoi, että vaelluksella "on varmaan sitten pakko" syödä päivittäinen lounas ulkona "eikä voi sitten vaikuttaa siihen, mitä syö, mutta eihän se silleen haittaa eikä varsinaisesti ylitä budjettia". Ilmeisesti sittemmin pariskunta on kokenut ahaa-elämyksen: reitinvarren pikkukylissä on toki myös ruokakauppoja ja leipomoita, joista näppärä nuukailijavaeltaja nappaa mukaansa patongit ja riisikakut ja kokkaa iltaisin yhteismajoituksen keittiössä pastaa ja tomaattisoosia. Ja katso: rahaa säästyy useita kymppejä!!

Vierailija
3342/7815 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaellusreissua on tosi kiva seurata. Tykkään itsekin pitkien matkojen kävelemisestä, ja onhan tuo varmasti aivan huikea kokemus. On myös kiinnostavaa nähdä, miten kaikki käytännön asiat tuollaisella reissulla hoituvat.

Mutta nuo ruokamäärät! Olen suunnilleen samaa kokoluokkaa kuin Virve, eli aika pieni, ja sitä myötä kulutus on toki keskimääräistä vähäisempää, mutta kyllä minun tulisi tuolla ruoan määrällä nopeasti heikko olo jo ihan tavallisessa arjessa. Ja kokemuksesta tiedän, että kun kävelee tuollaisia kilometrimääriä repun kanssa, tulee NÄLKÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3343/7815 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne osta siellä ruokia ja syö kunnolla, ei vaan postaa sitä someen ettei illuusio särkyisi. Joo hiilaria tulee tankata tuollaisilla retkillä, mutta kokonaismäärällisesti jää pieneksi kyllä kalorit suhteessa kulutukseen. JOS söisivät oikeasti noin vähä mitä valokuvaavat, ei kroppa jaksaisi.

Vierailija
3344/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten Pamplonassa tänään 35 astetta ja huomenna 38 astetta. Oon vähän Virven vaatteita katsonut sillä silmällä, että eikö todellakaan halunnut näihin lämpötiloihin mukaan muuta kuin mustia vaatteita :O  Toki noissa lämpötiloissa on kuuma ihan missa tahansa vaatteissa, mutta itse olisin silti ottanut jotain vaaleampaa ja sitä kauttaa viileämpää vaatetta mukaan.

Vierailija
3345/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan vaellusta suunnitteleva ei ota noista Virven ruokajutuista mallia. Tuo ei ole tervettä. Jos taas jättää syömisiä kertomatta luodakseen tietynlaisen kuvan, on se aika kyseenalaista toimintaa. Terveellisyydestä ei tuossa enää voida puhua. 

Vierailija
3346/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällistyttävää, että Virven fokus vaelluksen aikana tuntuu olevan eurojen laskemisessa ja nuukailun maksimoinnissa. Ettei vaan vaelluksen parasta antia olisi sittenkin pihistely ja säästyneet eurot varsinaisen vaelluskokemuksen sijaan. Nytkin piti oikein erikseen mainita, että onneksi Pamplonassa oli edullisempi päivä (noin 17 euroa) koska kalliimpia päiviä on tulossa.

Virve ei taida rentoutua ja hellittää koskaan tuosta takakireästä pihistelyhulluudesta. Ehkä universumi on antanut hänelle merkkejä siitä, että jokainen euro ja kalori pitää laskea tarkasti matkalla kohti elämän tarkoitusta.

Vierailija
3347/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaelluksen lopuksi sitten kehuskellaan miten 800km voi kävellä alle 20 euron päiväbudjetilla. Ehkä haluaa Iltalehteen 😄 kun vaan tietäisi että söi päivittäin vain patonkia, pastaa ja tonnikalaa. Ja eikö niissä majapaikoissa pitänyt olla tarjolla ravitseva illallinen??

Vierailija
3348/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä seuraavalla vaelluksella on teltta mukana, että voi säästää vielä enemmän.

Vierailija
3349/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majapaikoista käsittääkseni voi ostaa ravitsevan illallisen, mutta sehän MAKSAA.

Vierailija
3350/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin oon pettyny siihen että tästä vaelluksestakin on tullu miten syöt mahdollisimman halvalla blogi. Olin vaelluksen alkaessa jo innoissani että jes nyt saadaan kiinnostavaa sisältöä, mutta eipä näytä tiikeri pääsevän raidoistaan. No, Virven kanava ja postaa tietenkin mitä haluaa, mutta kun on niin kovasti kehittymishaluinen niin luulisi että tästä halpa ruoka -aiheesta olis sanottu jo kaikki ja voisi siirtyä eteenpäin.

Vierailija
3351/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten Pamplonassa tänään 35 astetta ja huomenna 38 astetta. Oon vähän Virven vaatteita katsonut sillä silmällä, että eikö todellakaan halunnut näihin lämpötiloihin mukaan muuta kuin mustia vaatteita :O  Toki noissa lämpötiloissa on kuuma ihan missa tahansa vaatteissa, mutta itse olisin silti ottanut jotain vaaleampaa ja sitä kauttaa viileämpää vaatetta mukaan.

No, mä itse käytän ympäri vuoden vain mustia vaatteita koska se on mun "turvaväri". En koe että olisi liian kuuma vaikka asuinmaassani 35 ei ole harvinainen lukema kesällä. Tajuan järjelläni että vaalean vaatteen pitäisi olla viileämpi mutta kyllä mulla on ihan yhtä kuuma valkoisessa kuin mustassakin paidassa 😅. Siispä valitsen mustan.

Vierailija
3352/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kehutaan, kuinka ei tarvi edes pissalla käydä, kun ei kuumalla vaeltaessa tule niin usein tarvetta. Virve mietti, että vaeltajan keho varmaan poistaa nesteen jotain muuta kautta.

Niin, se keho joutuu nestehukkaan. Siitähän on merkkinä se, että ei tarvitse käydä vessassa. Nuo on kyllä kohta ihan nääntyneitä ja kuivuneita....

Vierailija
3353/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kehutaan, kuinka ei tarvi edes pissalla käydä, kun ei kuumalla vaeltaessa tule niin usein tarvetta. Virve mietti, että vaeltajan keho varmaan poistaa nesteen jotain muuta kautta.

Niin, se keho joutuu nestehukkaan. Siitähän on merkkinä se, että ei tarvitse käydä vessassa. Nuo on kyllä kohta ihan nääntyneitä ja kuivuneita....

Niin no ihmiskeho poistaa nestettä ihon kautta hikoilemalla. Ihan perusjuttu se että mitä enemmän hikoilee, sitä harvemmin tarvii käydä pissalla. Ei se välttämättä mihinkään suoranaiseen kuivumiseen johda.

Vierailija
3354/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa myös maininta minun osuuteni noissa ruokajutuissa. Maksaako ne kaiken sentilleen puoliksi? Itselle se on tosi vieras ajatus, parisuhteen alussakin ostettiin vuorotellen asioita ja nyttemmin se ostaa, joka sattuu käymään kaupassa. Jokainen toki omalla tyylillään. 😊

Vierailija
3355/7815 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no ihmiskeho poistaa nestettä ihon kautta hikoilemalla. Ihan perusjuttu se että mitä enemmän hikoilee, sitä harvemmin tarvii käydä pissalla. Ei se välttämättä mihinkään suoranaiseen kuivumiseen johda.

Kyllä siinä tarkkana saa olla, kun vaeltaa 20-30 km päivässä, yli 30 asteen helteessä.

Vierailija
3356/7815 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä tarkkana saa olla, kun vaeltaa 20-30 km päivässä, yli 30 asteen helteessä.

Toki tarkkana saa olla noissa olosuhteissa mutta halusin vain toppuutella noita synkimpiä ennusteita Virven nestehukasta :)

Vierailija
3357/7815 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin myös eilisisissä kuvissa, että Virvellä oli jotkin bling bling -sandaalit jalassa..? Hyvä siis, että on toisetkin kengät lenkkareiden lisäksi, mutta jotkin kävelysandaalit olisi ehkä olleet parempi valinta. Samoin ihmetellyt vaatteiden mustaa väriä. 

No, kukin tyylillään, mutta nykyisellään Virven postausten informaatioarvo on aika vähäinen. Olisi kiva tietää, miten joku vähemmän neuroottinen henkilö pukeutuisi ja söisi reissussa, niin saisi käsityksen siitä, millainen reissu oikeasti on. Nyt köyhäily- ja virveily-filtterien läpi on vaikea saada käsitystä reissusta.

Vierailija
3358/7815 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaako sama ihminen näitä kommentteja..?

Reissusta on ollut kiva katsoa kuvia, on ollut tosi kiva kun kertoo paljonko kaikki kulut ovat ja millaisella budjetilla ja tarvikkeilla tuon reissun voi tehdä. Juuri tällaista infoa haluaa itse ihmisenä joka ei halua elää yli varojensa ja on muutenkin tavarataitoinen.

Kaikki eivät halua ottaa matkoihin vaikka lainaa... Vaan tullaan toimeen omien tulojen mukaan. Se on suositeltava juttu.

On myös vaikea nähdä mitä informaatioarvoa olisi siinä, jos joku arkielämäänsä kyllästynyt oravanpyöräläinen repäisisi, lähtisi vaellukselle, ostaisi kalliit vaelluskamat ja kävisi päivittäin ravintolassa syömässä. Mitä käsitystä siitä saisi? Kenelle se toisi arvoa ja mitä arvoa?

Olen vähän huolissani ajattelutavasta jossa säästäminen ja tulojen mukaan eläminen on ikävä juttu!

Vierailija
3359/7815 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaako sama ihminen näitä kommentteja..?

Reissusta on ollut kiva katsoa kuvia, on ollut tosi kiva kun kertoo paljonko kaikki kulut ovat ja millaisella budjetilla ja tarvikkeilla tuon reissun voi tehdä. Juuri tällaista infoa haluaa itse ihmisenä joka ei halua elää yli varojensa ja on muutenkin tavarataitoinen.

Kaikki eivät halua ottaa matkoihin vaikka lainaa... Vaan tullaan toimeen omien tulojen mukaan. Se on suositeltava juttu.

On myös vaikea nähdä mitä informaatioarvoa olisi siinä, jos joku arkielämäänsä kyllästynyt oravanpyöräläinen repäisisi, lähtisi vaellukselle, ostaisi kalliit vaelluskamat ja kävisi päivittäin ravintolassa syömässä. Mitä käsitystä siitä saisi? Kenelle se toisi arvoa ja mitä arvoa?

Olen vähän huolissani ajattelutavasta jossa säästäminen ja tulojen mukaan eläminen on ikävä juttu!

Itsekin meinasin kommentoida sille aiemmalle huonosta informaatioarvosta valittajalle että voihan se jollekulle pienemmällä budjetilla matkaavalle olla hyödyllistä infoa tietää esim yleisestä hintatasosta ja kuinka hyvät ostosmahdollisuudet siellä reitin varrella on. Jos meinaa useita viikkoja olla reissun päällä niin harvalla on varaa syödä joka päivä ravintolassa. Lisäksi on ihan kiva että Virve esittelee noita kunnallisia majoitusvaihtoehtoja.

Mutta täytyy sanoa sun kommenttiin että kalliimmalla budjetilla matkustavan postaukset taas toisivat informaatioarvoa sellaiselle joka suunnittelee matkustavansa suuremmalla budjetilla. Itseäni ainakin kiinnostaisi nähdä arvioita noiden majapaikkojen omista ruokavaihtoehdoista. Mutta ymmärrän että kaikkea haluamaani tietoa en yhden matkustajan postauksista saa.

Munkin mielestä kiva seurata reissua.

Vierailija
3360/7815 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään myös tuosta että Virve reissaa budjetilla, koska itse tekisin samoin, joten on kiva kuulla hintoja. Nuo heidän eväidensä hinnat eivät kyllä lämmitä koska en itse voisi vaeltaa tuolla tavoin syöden, vaan haluaisin tietää mikä on ruokapaikkojen hintataso. Mutta Virve matkustaa tavallaan ja varmasti tuon infon löytää jotain muuta kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi