Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7426)
Melko ääripäätä alkaa olla elämä jos ei voi suorittaa velvollisuuksia tai muuta "ikävää" life adminia. Elämää on vain aika vaikea järjestää niin että siinä olisi vain kivoja juttuja. Myös kurjat ja tylsät asiat kuuluvat normaaliin elämään ja niitä nyt pitää vain oppia kestämään. Ei kyllä kukaan terapeutti opasta tekemään vain kivoja juttuja, ehkä kuulostaa enemmän joltain hömppä "fakta"kirjalta.
Välillä mietin miten epäeettisiä Virven valinnat on mistä ostaa ruokaa. Paljonko jää tuottajalle käteen hedelmistä jotka ostaa pilkkahintaan. Toisaalta sitä saattaa olla vaikea varmistaa muutenkaan jos vaihtoehtoina on vain supermarketteja. Tai ainakin liian vaikea Virven ottaa selvää koska onhan se rasittavaa ja pitäisi vielä ehkä maksaakin enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Milloinhan Virvelle ja sen miehelle tulee ero? Nehän elävät nytkin etäsuhteessa. Virve vihaa Ruotsia, miehensä kotimaataan. Omistivat upean asunnon Nackasta ja Virven takia joutuivat muuttamaan parkkipaikalla olevaan monttuun.
Epäilen että mies löytää uuden naisen ja tajuaa miten mukavaa on kun ei tarvitse koko ajan joustaa toisen vuoksi.
Muuttivat kylläkin miehen musisoinnin takia, hän harjoittelee päivittäin monta tuntia puhallinsoittimilla ja heidän Nackan asuntoon rakentamansa äänieristetty koppi ei sitten ollutkaan niin äänieristetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nackassa oli kuitenkin hyvät yhteydet, eikös sieltä mennyt ihan jatkuvasti busseja suoraan keskustaan. Toki se ei ole sama asia kuin asua ihan keskustassa, mutta mahdollisuudet harrastamiseen olivat silti todella hyvät.
No 20 minuuttia bussilla keskustaan tuntuu kirjoitettuna toki vähältä, mutta yleensä molemmissa päissä tulee kävelyä vähintään 10 minuuttia lisää -> sitten ollaankin jo 40 minuutissa. Koska pitää päästä sitten harrastuksen jälkeen kotiinkin, lopputulos on 1 h 20 min. Tää on mulle sillä tavalla omakohtainen aihe, että asuin ennen keskustassa ja muutin sitten 20 minuutin junamatkan päähän -> kyllä se tuntuu tosi pitkältä reissulta eikä sitä viitsi joka päivä tehdä, hyvä jos kerran viikossa.
Minulla on myös 25min matkaa keskustaan julkisilla, enkä kyllä itse koe sitä yhtään pahaksi, aikana ennen koronaa kuljin sitä päivittäin. Minusta tuo on loppujen lopuksi todella lyhyt aika, joka menee hyvin musiikkia kuunnellen. Aikoinaan olen myös asunut keskustassa ja olihan se mukava kun kaikki oli lähellä, mutta ei tämä pitempi matka kyllä ole kulkemistani vähentänyt.
Siis kävitkö ihan muuten vain keskustassa joka päivä vai työn takia? Näillä on ainakin musta eroa: työmatkaksi puoli tuntia on ihan ok, mutta vapaa-ajan matkaksi se alkaa painaa.
Virvellä on taulukkolaskentaohjelmassa sivu, johon kirjataan kaikki omat ruokakulut ja omat tavaraostokset: patonki 0,70 €, vesi ja suklaa 0,72 €… Virve on aina hehkuttanut sitä, että heillä on parisuhteessa omat rahat. Rivien välistä on monesti voinut lukea, että Virve on ollut tyytymätön kun mies syö kolme kertaa enemmän mutta ruokakulut maksetaan puoliksi. Nyt lasketaan sitten OMAT ruokakulut ja veikkaan, että jatkossa mies saa maksaa omat syömisensä.
Virven isällä taas on kirjanpito siitä, missä kaikkialla on matkusteltu: 23.-30.12.1988 Lanzarotella, 10.-24.2.1990 Teneriffalla…
Ei tarvi sitä kyllä miettiä, mistä tuo kirjanpitointo on periytynyt. 🤣 Jollain tavalla söpöä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nackassa oli kuitenkin hyvät yhteydet, eikös sieltä mennyt ihan jatkuvasti busseja suoraan keskustaan. Toki se ei ole sama asia kuin asua ihan keskustassa, mutta mahdollisuudet harrastamiseen olivat silti todella hyvät.
No 20 minuuttia bussilla keskustaan tuntuu kirjoitettuna toki vähältä, mutta yleensä molemmissa päissä tulee kävelyä vähintään 10 minuuttia lisää -> sitten ollaankin jo 40 minuutissa. Koska pitää päästä sitten harrastuksen jälkeen kotiinkin, lopputulos on 1 h 20 min. Tää on mulle sillä tavalla omakohtainen aihe, että asuin ennen keskustassa ja muutin sitten 20 minuutin junamatkan päähän -> kyllä se tuntuu tosi pitkältä reissulta eikä sitä viitsi joka päivä tehdä, hyvä jos kerran viikossa.
Minulla on myös 25min matkaa keskustaan julkisilla, enkä kyllä itse koe sitä yhtään pahaksi, aikana ennen koronaa kuljin sitä päivittäin. Minusta tuo on loppujen lopuksi todella lyhyt aika, joka menee hyvin musiikkia kuunnellen. Aikoinaan olen myös asunut keskustassa ja olihan se mukava kun kaikki oli lähellä, mutta ei tämä pitempi matka kyllä ole kulkemistani vähentänyt.
Kyllähän sen kerran päivässä kulkee, jos on mahdollista suoraan töiden jälkeen mennä harrastukseen ja sieltä sitten kotiin vielä ihmisten aikaan. Mutta jos ajattelee, että menisi välissä töistä kotiin syömään ja sitten harrastukseen, niin menee kyllä omaan makuun ihan liikaa aikaa bussissa istumiseen. Mulla on siis tismalleen tuo sama tilanne, että matka bussilla keskustaan kestää 25 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Virvellä on taulukkolaskentaohjelmassa sivu, johon kirjataan kaikki omat ruokakulut ja omat tavaraostokset: patonki 0,70 €, vesi ja suklaa 0,72 €… Virve on aina hehkuttanut sitä, että heillä on parisuhteessa omat rahat. Rivien välistä on monesti voinut lukea, että Virve on ollut tyytymätön kun mies syö kolme kertaa enemmän mutta ruokakulut maksetaan puoliksi. Nyt lasketaan sitten OMAT ruokakulut ja veikkaan, että jatkossa mies saa maksaa omat syömisensä.
Virven isällä taas on kirjanpito siitä, missä kaikkialla on matkusteltu: 23.-30.12.1988 Lanzarotella, 10.-24.2.1990 Teneriffalla…
Ei tarvi sitä kyllä miettiä, mistä tuo kirjanpitointo on periytynyt. 🤣 Jollain tavalla söpöä. 😊
Tämä kertoo siitä, että Virve on naimisissa rahan eikä miehensä kanssa. Jos on pakko laskea sun ja mun ruokaostokset vaikka rahaa riittää kuitenkin molempiin niin silloin asetetaan raha parisuhteen hyvinvoinnin edelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla enää introverttejä kun jaksaa olla puolituttujen ja tuntemattomien kanssa pubissa viikottain. Taisi johtua vain siitä että ego ei kestänyt myöntää että oikeasti haluaisi ystäviä ja menoja, mutta ei ollut ketään.
Nyt irkkuystävät lähtee kotiin ja Virvelle jää vain yksi eläkeläisystävä. On kyllä kiehtovaa tämä eläkeläisvaatimus... mistähän se johtuu? Onko helpompi sanoa että haluaa eläkeläiskaverin koska pitää eläkeläisiä vähän "säälittävinä" ja "yksinäisinä" eli tekee kuin heille palveluksen? Vähän eri kuuloista jos sanoisi että haluaa vain löytää ystävän.
Harmi kun ei yrittänyt Ruotsissa tutustua ihmisiin. Asun itsekin ulkomailla, ja se on kyllä vähän vaikeaa. Toisiin suomalaisiin olen tutustunut helposti ja löytänyt paljon hyviä ystäviä! Virve ei varmaan vaan päässyt sieltä maalta kulkemaan missään, ja ehkä Tukholman baarit on vähän liian hienoja ja kalliita Virvelle.
Mulle tulee mieleen sellainen alentuva suhtautuminen tyyliin n. 10 vuotta sitten oli vielä yleistä kertoa ylpeänä kuinka "minulla on afrikkalainen tuttava" tms. Ikäänkuin tämä eksoottinen eri-kulttuuria edustava ihminen olisi jonkinlainen "trophy", statusihminen, jolla brassailla muille ja nostaa omaa erinomaisuuttaan.
Monella suomalaisella on isovanhempia/sukulaisia tuolla eläkepäiviä viettämässä. Olisi kiva kuulla toisen käden tietoa menosta :) Veikkaan, että V ei välttämättä ymmärrä, etteivät eläkeläiset elä ihan tynnyrissä. Osa saattaa hyvinkin seurata häntä esim. somessa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmennyin myös tuosta että haaveilee noin isosta asunnosta ja vielä että vieraitakin kävisi kylässä! Sehän tarkoittaisi että lakanoitakin pitäisi omistaa vähintään kahdet. Virvehän on alusta asti sanonut ettei näe minitaloa loppuelämän kotina, mutta en silti odottanut että hyppäisi suoraan toiseen ääripäähän. Hyvä kyllä että perheen ja ystävien näkeminen taas kiinnostaa.
Ei tarvitse, lainaa vaan espanjalaiselta naapurilta lakanat. Haluaisin kyllä nähdä sen tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista tuo että seuraa miten monta sanaa on jo oppinut...
Eläkeläiset (kröhm) ovat minulle kertoilleet, että ennen Suomessa opiskeltiin kieliä juurikin lukemalla sanakirjasta sanoja ja opettelemalla ne ulkoa. Siitähän se puhe alkaa sujua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista tuo että seuraa miten monta sanaa on jo oppinut...
Eläkeläiset (kröhm) ovat minulle kertoilleet, että ennen Suomessa opiskeltiin kieliä juurikin lukemalla sanakirjasta sanoja ja opettelemalla ne ulkoa. Siitähän se puhe alkaa sujua..
Toki, mutta minkä takia niitä pitää laskea? Vaikkakin duolingon toimesta, mutta mitä sillä lukumäärän tiedolla tekee? Ihme kun ei pidä niistäkin exceliä.
Isän matkapäivämääräexcel taulukko oli kyllä symppis 🤣 Oli hyvässä tallessa kun löytyi instead varten. Siellä käyty ahkeraan Kanarialla "oppimassa miten paikalliset asuu" 🤭
Propsit Virvelle että postasi omia karaokevideoitaan! Tekee varmasti hyvää nauraa ja irrotella, eikä olla niin hyperkeskittynyt omiin tuntemuksiinsa yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Propsit Virvelle että postasi omia karaokevideoitaan! Tekee varmasti hyvää nauraa ja irrotella, eikä olla niin hyperkeskittynyt omiin tuntemuksiinsa yksin kotona.
Eikä niissä edes ollut mitään noloa. Tavallista karaokemeininkiä vain.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerran vaan kahdesti Virve on postannut kuvan rikkinäisen sukan pohjasta 🙄 Kylläpä on ”laadukasta” sisältöä 🙄 Viimeaikaisten postausten perusteella olen myös alkanut ajatella että Virve on aika lapsellisen naiivi. Kuten tuo että luulee oppivansa espanjan kielen nopeasti niin että pystyy pian lukemaan kirjoja. Ruotsin kieltäkin kesti oppia vuosikaudet. Voi voi. En tiedä haluanko nähdä mihin tämä johtaa 🤔
Mä rakastan asennetta, että ihminen ei rajoita kykyään oppia ja omaksua. Uskon, että jos uskot johonkin, se vie oikeaan suuntaan. Sen sijaan en näe millään tavoin hyödyllisenä painottaa asennetta, että ”en voi oppia Espanjan kieltä niin nopeasti että voisin pian lukea kirjoja”. Mitä hyötyä tuosta sinun kommentistasi on motivaation, oppimisen ja pystyvyyden tunteen näkökulmasta. Toivottavasti et lyttää mahdollisten lastesi uteliaisuutta ja oppimisen iloa noilla omilla raja-aidoillasi. Enkä nyt muuten ota kantaa Virven touhuihin, mutta antaa nyt hyvänen aika toisen päättää mihin pystyy ihan itse! Etkö kannustaisi ystävääsikin uuden kielen kanssa sen sijaan että kertoisit kuinka hidasta ja aikaa vievää se tulee olemaan?
Virve vakuuttelee parisuhteen kestävällä pohjalla. Mies lähti Espanjasta uutenavuotena 1.1. Ruotsiin ja ensimmäisen kerran paluun jälkeen olivat soittaneet toisilleen ekan kerran paluun jälkeen 12.1. Kiihkeä etäsuhde, kun ei edes viikottain soitella.
Miten mökkeily on vaatimus ötököille tottumiselle? Ei torakka varmasti kiva löytö ole, mutta en itsekään ole koskaan mökkeillyt, mutta ötököitä nähnyt silti ihan vaikka kaupungin puistoissa ja koulussa metsäretkillä.
Espanjassa torakoihin on vaan totuttava.
Syrjäyttääköhän shakki-innostus Duolingo-opinnot?
Nyt kertoi kuinka voi Ruotsissa huonosti koska ei tehnyt mitään tai nähnyt ketään. Siiheen aikaan kovasti käytettiin introverttiyttä puolustuskilpenä, vaikka selvästi näki että yksinäinen on. Nyt on V huomannut että olo on pirteämpi kun on harrastuksia ja ystäviä. Hyvä että oppi tämän!! Sen ylläpito vaatii myös vaivaa.
Virvelle näyttää sopivan eläkeläiset, mietin että voisko johtua siitä että hän on "ainut lapsi" siinä mielessä että veli on 7 vuotta vanhempi, ja heidän vanhempansa ovat aika vanhoja.
Milloinhan Virvelle ja sen miehelle tulee ero? Nehän elävät nytkin etäsuhteessa. Virve vihaa Ruotsia, miehensä kotimaataan. Omistivat upean asunnon Nackasta ja Virven takia joutuivat muuttamaan parkkipaikalla olevaan monttuun.
Epäilen että mies löytää uuden naisen ja tajuaa miten mukavaa on kun ei tarvitse koko ajan joustaa toisen vuoksi.