Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7409)

Vierailija
2681/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän ihmettelen tuota vaivannäköä. 🤔

Mitä ilmeisimmin Virven arvo tai halu on elää ns. Kelarotan elämää eli elää vaatimatonta vapaaherrattaren elämää. Virve todella elää vaatimattomasti: satanen kuussa ruokaan, 50 € muuhun elämään ja joku vaatekaappi riittää hyvin asunnoksi.

Miksi ihmeessä siis ei vaan ryhdy kelarotaksi? Noilla kulutustottumuksilla jäisi satasia perusturvasta kuussa säästöön, ja hyvin voisi halvoilla lennoilla lentää vaikka talveksi Espanjaan kuten nytkin. Lisäbonuksena elämisen laatu paranisi kun yhteiskunta maksaisi sähkölaskun eikä tarvitsisi talvet palella ja kesät hikoilla kun ei raaski käyttää lämmitystä ja ilmastointia. Ei mitään riskiä tai pelkoa mistään, jos sairastuu niin pääsee lääkäriin ja lääkkeetkin maksetaan. Ja voi hyvin valita itse missä maassa alkaa kelarottailemaan (tässäkin olisi tietty sellainen tarkka laskelma takana). Jos uhkaa töihin joutua niin ei muuta kuin painottaa vaan jo mittavaa diagnoosikokoelmaansa ja kertoo että matala ferritiini estää valitettavasti aamuherätykset.

Miksi larpata suurta sijoittajaa, bisnegurua ja life coachia? Miksei eläisi vieläkin helpommalla ja huolettomammin, sitähän tässä haetaan?

Kannattaa itsekin kokeilla, erityisen hupaisa oli kohta ”jos sairastuu, pääsee lääkäriin.”

No ei kiitos, minä käyn työssä kun mulle ei riitä satanen kuin ehkä viikon ruokalaskuun ja maksan itse lääkärinikin. Mutta pysytään Virvessä. 😃

Virvehän nimenomaan nyt ei raaski hoitaa terveyttään? C-vitamiinitabletistakin riittää neljäsosa ja kuvien mukaan sekin on aika optimistinen arvio. Virve kertoo, miten ferritiinistä riippuu suunnilleen hänen elämänsä, mutta ei sitä ferritiiniä ole edelleenkään taidettu mitata kuin kerran elämässä koska pihiliini ei sitä voi maksaa itse.

Jollain perustoimeentulotuella eläessään Virve voisi käydä terkkareissa ja terapioissa aivan ilmaiseksi. Nyt selvästi se 100 kruunua käynniltäkin on ihan liikaa, kuten riittävä lämmityksen käyttökin. Virven munuaissairauskin on ollut 15 vuotta kontrolloimatta. En nyt näe että senkään suhteen tilanne ainakaan huonommaksi menisi kelarottaillessa?

Vierailija
2682/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virven uupumuskurssi meinaa että asiakas löytää uudelleen kipinän tehdä töitä. Mutta Virve itse tekee juuri päinvastoin - hän aktiivisesti kieltäytyy työtarjouksista koska ei halua takaisin töihin. Millä meriiteillä hän meinaa sitten neuvoa muita kun itse ei ole onnistunut palaamaan töihin uupumuksen jälkeen? Vai laskeeko hän kurssin pitämisen kuitenkin viralliseksi työksi? Ei kuitenkaan ihan vastaa täysipäiväistä työskentelyä.

Kirjoitat Virvestä vähättelevään sävyyn koska hän ei ole "onnistunut palaamaan töihin uupumuksen jälkeen" eikä näin ollen olisi sopiva henkilö kannustamaan muita uupuneita takaisin työelämään.

Se ettei Virve halua takaisin entisenlaiseen työelämään ei tarkoita sitä etteikö hän aikoisi tehdä töitä. Moni asia jota ei välttämättä nähdä ns. "oikeana työnä" saattaa kuitenkin tarjota elannon. Jos Virve meinaa treidata ja pitää kursseja niin sanoisin että kyllä nuo työstä käyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2683/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää se, että Virve puhuu, kuinka tarvitsee elämiseensä, nyt ja tulevaisuudessa, vain vähän rahaa ja siltikin ajatukset tuntuu pyörivän vain sen ympärillä, kuinka löytää uusia tienaamistapoja ja kuinka tehdä yhä vain enemmän rahaa. Eikös jo pelkästään sijoittamisen pitänyt olla sillä mallilla, että sen tuotot tulevat riittämään loppuelämäksi. Lisäksi passiiviset tulot, joihin Virve ei, omien sanojensa mukaan, panostanut viime vuonna kunnolla, mutta niin vaan siltikin niistäkin tuli vuodelta 2021 kymmeniä ja kymmeniä tuhansia euroja. Tänä vuonna on keksitty jo uusi passiivinen tulonlähde eli jonkinlainen verkkokurssi uupuneille naisille. Eilen kirjoitti että nyt treidaus onkin se juttu, jonka on tarkoitus kattaa arjen kulut.

Mulle vaan näyttäytyy tämä kaikki todella rahanhimoisena touhuna.

Samaa mieltä, mutta Virve nyt vähän kaunistelee totuutta näissäkin asioissa. Osakesijoitukset on viime aikoina tuottaneet kovasti miinusta. Passiiviset tulot ovat tainneet olla se kerrostaloasunnon vuokraaminen pimeänä. Sitä täällä ketjussa jokin aika sitten pohdittiin.

Vierailija
2684/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmeisimmin Virven arvo tai halu on elää ns. Kelarotan elämää eli elää vaatimatonta vapaaherrattaren elämää. Virve todella elää vaatimattomasti: satanen kuussa ruokaan, 50 € muuhun elämään ja joku vaatekaappi riittää hyvin asunnoksi.

Miksi ihmeessä siis ei vaan ryhdy kelarotaksi? Noilla kulutustottumuksilla jäisi satasia perusturvasta kuussa säästöön, ja hyvin voisi halvoilla lennoilla lentää vaikka talveksi Espanjaan kuten nytkin. Lisäbonuksena elämisen laatu paranisi kun yhteiskunta maksaisi sähkölaskun eikä tarvitsisi talvet palella ja kesät hikoilla kun ei raaski käyttää lämmitystä ja ilmastointia. Ei mitään riskiä tai pelkoa mistään, jos sairastuu niin pääsee lääkäriin ja lääkkeetkin maksetaan. Ja voi hyvin valita itse missä maassa alkaa kelarottailemaan (tässäkin olisi tietty sellainen tarkka laskelma takana). Jos uhkaa töihin joutua niin ei muuta kuin painottaa vaan jo mittavaa diagnoosikokoelmaansa ja kertoo että matala ferritiini estää valitettavasti aamuherätykset.

Miksi larpata suurta sijoittajaa, bisnegurua ja life coachia? Miksei eläisi vieläkin helpommalla ja huolettomammin, sitähän tässä haetaan?

Kannattaa itsekin kokeilla, erityisen hupaisa oli kohta ”jos sairastuu, pääsee lääkäriin.”

No ei kiitos, minä käyn työssä kun mulle ei riitä satanen kuin ehkä viikon ruokalaskuun ja maksan itse lääkärinikin. Mutta pysytään Virvessä. 😃

Virvehän nimenomaan nyt ei raaski hoitaa terveyttään? C-vitamiinitabletistakin riittää neljäsosa ja kuvien mukaan sekin on aika optimistinen arvio. Virve kertoo, miten ferritiinistä riippuu suunnilleen hänen elämänsä, mutta ei sitä ferritiiniä ole edelleenkään taidettu mitata kuin kerran elämässä koska pihiliini ei sitä voi maksaa itse.

Jollain perustoimeentulotuella eläessään Virve voisi käydä terkkareissa ja terapioissa aivan ilmaiseksi. Nyt selvästi se 100 kruunua käynniltäkin on ihan liikaa, kuten riittävä lämmityksen käyttökin. Virven munuaissairauskin on ollut 15 vuotta kontrolloimatta. En nyt näe että senkään suhteen tilanne ainakaan huonommaksi menisi kelarottaillessa?

Ferritiinit ei ole mitään peruslabroja joita veronmaksajien piikkiin otetaan kaikilta tapatyöttömiltä. Niin ikään meidän veronmaksajien rahoja käytetään Kelan terapiaan ennemminkin tapauksissa, joissa halutaan varmistaa henkilön työkyky eli yhteiskunnallinen hyöty. Sun arvomaailma ei nyt vaan (onneksi) kohtaa Virven kanssa. Eiköhän hän rahaa laita lääkärikäynteihin tarpeen mukaan. Toimeentulotuelle heittäytyminen sitä tuskin taikaiskusta muuttaisi.

Vierailija
2685/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissahan on todella hyvä julkinen sairaanhoito. Mikä siinä nyt oli niin hassua ja hupaisaa? Tukholmassa Karoliininen instituutti ja parempitasoinen hoito kuin Suomessa.

Ja ihan perusterveydenhuollossakin sama homma. Virvehän on itsekin kehunut, miten on aina päässyt lääkärille jokaista uupumusoirettaan valittamaan ja saanut valita mieluisensa terapiat jne. Kaikki tuo perustuella ollessa olisi täysin ilmaiseksi.

Vierailija
2686/7409 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ferritiinit ei ole mitään peruslabroja joita veronmaksajien piikkiin otetaan kaikilta tapatyöttömiltä. Niin ikään meidän veronmaksajien rahoja käytetään Kelan terapiaan ennemminkin tapauksissa, joissa halutaan varmistaa henkilön työkyky eli yhteiskunnallinen hyöty. Sun arvomaailma ei nyt vaan (onneksi) kohtaa Virven kanssa. Eiköhän hän rahaa laita lääkärikäynteihin tarpeen mukaan. Toimeentulotuelle heittäytyminen sitä tuskin taikaiskusta muuttaisi.

Virve on asunut Ruotsissa viimeiset kymmenen? vuotta ja on Ruotsin kansalainenkin.

Vierailija
2687/7409 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virve on asunut Ruotsissa viimeiset kymmenen? vuotta ja on Ruotsin kansalainenkin.

Myös Ruotsissa on hoitolinjaukset ja prioriteetit. Työterveyden kautta Virve taisi viimeksi näitä terveydenhuollon palveluita käyttää Ruotsissa.

Tää sun logiikka ei nyt siltikään aukea. Miksi ihmeessä haluat kannustaa ketään yrittämään vähemmän, heittäytymään yhteiskunnan elätiksi ja pumppaamaan terveydenhuollosta sen jälkeen kuin taikaiskusta kaiken avun. Ja miksi terveydenhuollon palveluiden hyödyntäminen edellyttää sinusta toimeentulotuelle hyppäämistä?

Sun logiikka ei nyt vaan aukea. Miksi ehdottamasi malli on sinusta viisaampaa ja hyödyllisempää kuin Virven valinnat tähän saakka? Kannustatko tähän malliin laajemmallakin rintamalla? Miksi? Miksi säästeliäisyys ja pyrkimys tulla toimeen omillaan on sinusta tilanne jota pitäisi muuttaa ihan yleismaailmallisestikin arvioituna selvästi kestämättömämpään suuntaan niin yksilön kuin yhteiskunnan kannalta?

Vierailija
2688/7409 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissahan on todella hyvä julkinen sairaanhoito. Mikä siinä nyt oli niin hassua ja hupaisaa? Tukholmassa Karoliininen instituutti ja parempitasoinen hoito kuin Suomessa.

Ja ihan perusterveydenhuollossakin sama homma. Virvehän on itsekin kehunut, miten on aina päässyt lääkärille jokaista uupumusoirettaan valittamaan ja saanut valita mieluisensa terapiat jne. Kaikki tuo perustuella ollessa olisi täysin ilmaiseksi.

Ilmaisia lounaita ei ole. Eikä ilmaista terveydenhuoltoa. Mietipä sitä. Jos osaat.

Miten sut on oikein kasvatettu?!

Vierailija
2689/7409 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kuvattu kun rankkaa elämää nähneet humalaiset laulaa karaokea, ja tää on Virven mielestä jotenkin tosi hieno kadehdittava(?) kokemus jonka voi kokea vain Torreviejassa.

On ne mukavampia kuin suomalaiset jöröt

Vierailija
2690/7409 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Ruotsissa on hoitolinjaukset ja prioriteetit. Työterveyden kautta Virve taisi viimeksi näitä terveydenhuollon palveluita käyttää Ruotsissa.

Tää sun logiikka ei nyt siltikään aukea. Miksi ihmeessä haluat kannustaa ketään yrittämään vähemmän, heittäytymään yhteiskunnan elätiksi ja pumppaamaan terveydenhuollosta sen jälkeen kuin taikaiskusta kaiken avun. Ja miksi terveydenhuollon palveluiden hyödyntäminen edellyttää sinusta toimeentulotuelle hyppäämistä?

Sun logiikka ei nyt vaan aukea. Miksi ehdottamasi malli on sinusta viisaampaa ja hyödyllisempää kuin Virven valinnat tähän saakka? Kannustatko tähän malliin laajemmallakin rintamalla? Miksi? Miksi säästeliäisyys ja pyrkimys tulla toimeen omillaan on sinusta tilanne jota pitäisi muuttaa ihan yleismaailmallisestikin arvioituna selvästi kestämättömämpään suuntaan niin yksilön kuin yhteiskunnan kannalta?

En mielestäni ole kannustanut Virveä, ei Virve taida tätä lukea enkä ole kannustanut ketään mihinkään. Ihan totean, että Virve on nipistänyt elämisensä kulut niin mielestäni käsittämättömän pieniksi, että hänellä jäisi perustuella eläessäkin satasia säästöön. Edelleen Virve sanoo, että hän toivoo, että

sijoituksensa tuottaisivat niin paljon että ne kattaisivat hänen päivittäiset menonsa, mutta ne eivät nipistetyistä menoista huolimatta tahdo riittää siihen.

Virve tietysti esittää suurta bisnesgurua, mutta todellisuudessa hänen arkensa on taistelua, jossa tulot eivät tahdo riittää menoihin. Sähkön hinnannousu tuli monille meistä puskista, ja Virvellä ei yksinkertaisesti ole varaa monen sadan euron kuukausittaisiin sähkölaskuihin. Virve elää siis paitsi suhteellisessa myös absoluuttisessa köyhyydessä.

Virve ja miehensä olivat mm. laittaneet minitaloon peruslämmön (10 C) reissun ajaksi, oli aika kamalaa. Talossa kun yksi seinä on kokonaan ikkunaa ja lämmitys on ilmeisesti yhden ilmalämpöpumpun varassa. Hyvin mahdollisesti noilla spekseillä on saattanut taloon iskeä peruslämmön aikana routavaurioita, jotka paljastuvat vasta keväämmällä. Kyllä mun mielestä siinä kohdin, kun ihmisen elämänlaatu on kylmää vastaan taistelemista (kuten 10 € lämmittimen ja limsapullo-kuumavesipullon kanssa eläminen on), homma menee liian pitkälle. Kenenkään ei pitäisi joutua elämään noin.

Mun pointtini oli siis siinä, että Virve eläisi huomattavasti leveämmin perustuella kuin larppaamalla sijoitusgurua. Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä minun arvomaailmastanikin tästä on näköjään tehty. 🤣

Jotenkin mun on kyllä vähän vaikea nähdä, että Virvellä olisi oikein mitään yleviä yhteiskunnallisia periaatteita, sillä Virve on mielestäni erittäin minäkeskeinen ihminen. Virve oli hyvin närkästynyt kun hänelle oli laitettu viestiä siitä, että eikö häntä hävetä olla töissäkäymätön ja yhteiskuntahyödytön ihminen. Virvellä oli nimenomaan isot perustelut sille, miksi yhteiskuntahyödyttömyys nimenomaan on Se Ainoa Oikea Ratkaisu.

En nyt kyllä edes ajatellut, mitä Virvelle suosittelisin. Virvehän varmasti tietää kyllä tämänkin itse parhaiten. 😊 Mutta jos sellaista nyt kysytään, niin ehkä suosittelisin että Virve maksaisi säästöillään asuntolainaansa tai laittaisi rahansa jonkinlaiseen sijoituskuoreen (esim. ihan vaan oy:n taakse) ja hakeutuisi sairaslomalle ja hoitaisi itsensä kuntoon. Kai me kaikki näemme, ettei hän ole työkykyinen?

Kaikkiin noihin mielestäni hassuihin kysymyksiin en koe mielekkääksi vastata, mutta tuohon terveydenhuoltoa koskevaan kyllä. Mun arvomaailmassani toivon ihan kaikkien käyttävän terveydenhuollon palveluita siltä osin kun se on tarpeen. Jos se Virven kohdalla tarkoittaa sitä, että yhteiskunta maksaa sen kaiken kun ei itse raaski, niin sitten se tarkoittaa sitä.

Olen seurannut Virveä on ja off sieltä blogin alkuajoista saakka. Myönnän kyllä että olen huvittuneena seurannut montaa viime vuosien käännettä, mutta kyllä on jo hymyt hyytyneet ja lähinnä itkettää ja kauhistuttaa. (Ja nyt hävettää myös ne omat naureskelut.) Apuahan Virve tarvitsisi, nuo touhut on minusta jo hidasta itsetuhoa. Ja ei, en todellakaan toivo että Virve menettää elämänikäiset säästönsä noihin hömppäkursseihin ja niiden pohjalta tehtyihin business-suunnitelmiin. Mutta jotain interventiota tuohon toivoisin, tuntuu että nyt on vähän alkanut spiraali alaspäin. Ja toivon totisesti olevani tässä väärässä. 😢

Vierailija
2691/7409 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treidaus on varmaan noussut nyt kiinnostavaksi asiaksi sen takia, että indeksirahastoista on sulanut heittämällä ehkä 10 % pois ja kassavirran puute huolestuttaa Virveä.

Mua ärsyttää tossa mindset-puheessa se, että Virve voisi aivan hyvin kasvattaa omaa mindsettiaan siihen suuntaan, että hän saisi kicksinsä hyödyllisistä työvoimapulaa kärsivistä aloista kuten vaikkapa sosiaali- ja terveysalan töistä. Sen sijaan hän haluaa kasvattaa mindsettiään itsekkääseen suuntaan, jossa on tärkeää oppia pysymään epämukavuusalueella, jotta oppii hankkimaan itselleen enemmän rahaa ns. tyhjästä eli pörssin kautta. Jos mindsettiään on voimaa kehittää, miksi ei kehittäisi sitä yhteiskunnan kannalta hyödyllisempään suuntaan?

No nythän se todistettiin. Täällä katkerat hoitsut on kateellisia kun Virve ei suostu tekemään "rehellistä aitoa työtä hoitoalalla"

Vierailija
2692/7409 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treidaus on varmaan noussut nyt kiinnostavaksi asiaksi sen takia, että indeksirahastoista on sulanut heittämällä ehkä 10 % pois ja kassavirran puute huolestuttaa Virveä.

Mua ärsyttää tossa mindset-puheessa se, että Virve voisi aivan hyvin kasvattaa omaa mindsettiaan siihen suuntaan, että hän saisi kicksinsä hyödyllisistä työvoimapulaa kärsivistä aloista kuten vaikkapa sosiaali- ja terveysalan töistä. Sen sijaan hän haluaa kasvattaa mindsettiään itsekkääseen suuntaan, jossa on tärkeää oppia pysymään epämukavuusalueella, jotta oppii hankkimaan itselleen enemmän rahaa ns. tyhjästä eli pörssin kautta. Jos mindsettiään on voimaa kehittää, miksi ei kehittäisi sitä yhteiskunnan kannalta hyödyllisempään suuntaan?

No nythän se todistettiin. Täällä katkerat hoitsut on kateellisia kun Virve ei suostu tekemään "rehellistä aitoa työtä hoitoalalla"

Et muuten kommentoinut hoitsun viestiä, vaan KTM:n.

Vierailija
2693/7409 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve lähtee yksinään tapahtumaan, jonka nimikin on Eläkeläistanssit. 🧐

Jostakin järjettömästä syystä tästä tulee ekana mieleen yksi leffakohtaus, jossa aikuinen mies menee yksinään lastentapahtumaan. Sinne soitetaan poliisit hakemaan pervo pois. Ilmeisesti yksinäinen varhaiskeski-ikäinen nainen eläkeläishumpilla näyttää yhtä poikkeavalta vaan ei yhtään vaaralliselta. 😂

Vierailija
2694/7409 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin järjettömästä syystä tästä tulee ekana mieleen yksi leffakohtaus, jossa aikuinen mies menee yksinään lastentapahtumaan. Sinne soitetaan poliisit hakemaan pervo pois. Ilmeisesti yksinäinen varhaiskeski-ikäinen nainen eläkeläishumpilla näyttää yhtä poikkeavalta vaan ei yhtään vaaralliselta. 😂

Tämä oli niin paras. 🤣 Mutta hän toki on omien sanojensa mukaan eläkeläinen. Voisiko viehtymys eläkeläisiin kummuta siitä, että eläkeläiset ei mieti, miksi työikäinen pyörii toimettomana Espanjassa. Usein nuoremmat ihmiset on kiinnostuneita ammatista ja urasta.

Peseekö muuten Virve joskus niitä vaatteitaan? Siitä ei ole raportoitu mitään.

Vierailija
2695/7409 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kyllä seurata Instasta Virven juttuja, mutta sitä tekstiä on stooreissa ihan jäätävä määrä. Ei niitä jaksa lukea hullukaan.

Vierailija
2696/7409 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, Virve olikin käännytetty eläkeläistansseista ovelta. Ja tietysti aiheesta jaappausharmittelu, että miksi ei vaan valehdellut olevansa eläkeläinen. Rehellisyys nii-in ei ole Virven arvojen ydintä.

Lisää elämänohjeita, tällä kertaa siihen miten sotaan pitää suhtautua. Ylläripylläri Virve on sitä mieltä, että uutisia ei kannata seurailla vaan kannattaa keskittyä entistä lujemmin pyörimään oman napanöyhdän ympärillä, anteeksi tarkoitan siis keskittymään oman hyvinvoinnin edistämiseen. Miksi ihmeessä lukea maailman tapahtumista kun senkin ajan voi käyttää jaappaamalla sukanpohjista, eläkeläisfetissistä, Duolingosta, treidauskursseista, pubiruusukaraokesta ja muusta hyvinvointia edistävästä. 🤔

Vierailija
2697/7409 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli niin paras. 🤣 Mutta hän toki on omien sanojensa mukaan eläkeläinen. Voisiko viehtymys eläkeläisiin kummuta siitä, että eläkeläiset ei mieti, miksi työikäinen pyörii toimettomana Espanjassa. Usein nuoremmat ihmiset on kiinnostuneita ammatista ja urasta.

Peseekö muuten Virve joskus niitä vaatteitaan? Siitä ei ole raportoitu mitään.

Hyi kauhia, haluan ajatella että pesee. 😆 Virven elämästä kyllä näen sieluni silmin elokuvan. Siinä kylään saapuu tuntematon vaalea nainen, joka on epätavallisen kiinnostunut eläkeläisistä. Havainnointijakson ja auttavan kielitaidon saamisen jälkeen hän alkaa muokkaamaan itseään heidän kaltaisekseen ja alkaa soluttautumaan joukkoonsa. Varpaillaan lukee tekstiä kirkossa ja opettelee paitsi katsomaan myös pelaamaan bingoa. Lopulta alkaa jo välttää olevansa testieläkeläinen.

Onko saapuja harmiton vieras, vieraan vallan agentti, palkkasurmaaja vai jotain muuta? Onko hedelmäkauppias oikeassa että hän on venäläinen vakooja? Hakeeko testieläkeläinen kansalaisuutta vai onko pahat mielessä?

Tuo mielikuva kiiltonahkatrikoista joita ei koskaan pestä uhkaa kyllä tehdä tästä jonkinlaisen eroottisen elokuvan. 🤣

Vierailija
2698/7409 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven mielestä on tärkeää myös muistaa, että Venäjä ei ole hyökännyt Ukrainaan vaan Putin. 😞 Pointti on kyllä ymmärrettävissä, mutta voisi sitä nyt edes yrittää muotoilla sanottavansa.

Eilisen eläkeläisten tansseista häätämisensä jälkeen Virve oli tänään ihan oikeasti ilman lasta lastentapahtumassa! Virve on kuvannut videoita monesta vieraasta leikki-ikäisestä lapsesta tanssimassa ja kaikki on toki jaettu nettiin.

Vierailija
2699/7409 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt yhdessä stoorissa (sen sijaan että virvemäiseen tapaan asiaa käsiteltäisiin useissa toisiaan seuraavissa stooreissa) otettiin esille että seuraaja kysynyt lasten kuvaamisesta ja someen jakamisesta.

Virven vaataus oli että jos muutkin kuvaa samoja lapsia niin se on okei. Piste ja seuraavaan aiheeseen.

Siis häh? Naapuri kuvaa naapurin lapsia tai perheystävä eikä videoita jaeta niin on okei Virve kuvaa myös ja jakaa tuhansille ihmisille somessa...🙄

Joku haistattelee lapsille ja varastaa niiltä karkit käsistä ja vieressä seisova Virve samalla logiikalla ajattelee, että jos kerran muutkin niin sitten kyllä minäkin. 🙄

Vierailija
2700/7409 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, Virve olikin käännytetty eläkeläistansseista ovelta. Ja tietysti aiheesta jaappausharmittelu, että miksi ei vaan valehdellut olevansa eläkeläinen. Rehellisyys nii-in ei ole Virven arvojen ydintä.

Lisää elämänohjeita, tällä kertaa siihen miten sotaan pitää suhtautua. Ylläripylläri Virve on sitä mieltä, että uutisia ei kannata seurailla vaan kannattaa keskittyä entistä lujemmin pyörimään oman napanöyhdän ympärillä, anteeksi tarkoitan siis keskittymään oman hyvinvoinnin edistämiseen. Miksi ihmeessä lukea maailman tapahtumista kun senkin ajan voi käyttää jaappaamalla sukanpohjista, eläkeläisfetissistä, Duolingosta, treidauskursseista, pubiruusukaraokesta ja muusta hyvinvointia edistävästä. 🤔

Katsoin huvikseni muutaman videon Peter Sagelta, jonka bongasin Virven instasta. Tämän Sagen ydinsanomaan kuuluu, että ei kannata seurata valtamediaa, koska valtamedia on suunniteltu syöttämään vain negatiivisia asioita seuraajilleen ja siitä tulee pahaa olo. Paha olo puolestaan estää olemaan toimelias ja sitten ei voi menestyä elämässä.

Ymmärtäisin logiikan, jos ideana olisi, että ei kannata piehtaroida uutisvirrassa liiallisesti. Sagen sanoman sen sijaan tuntui olevan aika paljon äärimmäisempi. Virve lienee vähän suodattanut asiaa, koska ei esim. puhu "valtamediasta", mutta kukapa tietää, mitä hän sisimmissään ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme