Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (11296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää millaisia perhesuhteita teillä on, jos teille tulee täysin loiseläin-fibat siitä, että Virven vanhemmat maksavat 30 euron edestä ruokaostoksia kuukaudessa tai maksavat tyttärensä kuluja jossain Torreviejassa? Kuulostaa meinaan omaan korvaan ihan tavalliselta vanhempi-tytär -suhteelta, jossa vanhemmat on aina vanhempia ja lapset aina lapsia.
Mulla ei itsellä ole vanhempia eikä lapsiakaan, mutta silti ajattelen olevan ihan normaalia tai tavallista, että vanhemmat maksaa jotain lastensa menoja. Usein se toki valuu lasten ohi lastenlapsille, mutta ihan tasapuolista että joskus maksetaan ja ostetaan sille lapsettomallekin lapselle jotain.
Ja samalla tätä voisi sanoa vaikka sellaiseksi kevyeksi ennakkoperinnöksi. Ne rahathan on lapsille tulossa anyway ennemmin tai myöhemmin.
Kävin muuten just ulkomailla reissussa puolison ja hänen eläkkeellä olevien vanhempiensa kanssa. Eivät enää tykkää kahdestaan käydä, vaan saavat meistä henkistä ja fyysistä tukea reissailuun. Osan ajasta tehtiin yhdessä asioita, osan ajasta omiamme. Kivaa ajanviettoa ja elämyksiä, kun muuten arjessa nähdään aika vähän ja asutaan kaukana toisistamme. Maksoivat meille pari illallistakin! Kääk! Me ei saatu maksaa/tarjota heille takaisin. Kukaan ei tullut hyväksikäytetyksi, mutta hyvä mieli oli meillä kaikilla.
En mä todellakaan ole ottanut vanhemmiltani rahallista tukea vastaan täytettyäni kolmekymmentä. Olen kyllä maksanut mm heidän ja appivanhempien matkakuluja ja ravintolalaskuja, kun ollaan oltu perheenä liikkeellä. Koen näin töissäkäyvänå aikuisena olevani perheen taloudesta päävastuussa. Eläkeläisille ei ole samalla tavalla tuloja kuin meillä työikäisillä. Virve on jo neljäkymppinen. Tuossa iässä olisi syytä ottaa aikuisen rooli perheessä ja yhteiskunnassa.
Liekö vanhempasi köyhiä? Monella meistä vanhemmilla tuossa kohtaa pois maksetut asunnot, oman työuralla kerrytetyn omaisuuden lisäksi omilta vanhemmiltaan perityt rahat jne, joten tarvetta sille että lapset maksaisivat ravintolalaskun ei todellakaan ole & päin vastoin he proaktiivisesti pitävät huolen siitä, että lasku tulee heille. Tienasin itse sitten kuinka paljon hyvänsä.
Kaipa näitä voi tulkita miten haluaa. Joskus käyn isäni kanssa lounaalla ja isäni tärkeä periaate on, että aina vuorotellen maksamme molempien lounaat. Tämä korostaa sitä, että kaksi tasavertaista aikuista ovat tapaamassa toisiaan. Isälläni on kyllä yli viiden tonnin työeläke, neljä sijoitusasuntoa ja muita pääomatuloja - ja minulla on niistä kohta ja. 🤣
Eikä Virve nyt ole varakasta ihmistä nähnytkään, siis eikös hänen mittaamattoman suuri olen-pian-uusi-Warren-Buffett ole sitä kertaluokkaa että sillä saisi juuri valkattua mieleisen yksiön sieltä ihanasta Korsosta? Ryysyistä rikkauksiinhan on Virven larppaama ja innokkaasti mainostama tarina eli lapsuuden kaukomatkaelämästä miljardööriksi ei kun asumaan ilmaiseksi sukulaisten omistamassa asunnossa ja oma makuuhuone vanhempien Espanjasta vuokraamasta asunnosta.
Vanhemmilla on kyllä luvassa yllätyksien syksy ja talvi, jos ovat kuvitelleet että Virve osaa reissuelämän jälkeen valita itsenäisesti hyvän majoituksen. Vanhemmilla ei siis mitään tietoa, että Espanjassa asuessaan Virve pyrki viettämään päivät kokonaan kirjastossa koska siellä oli lämmitys. Kämpässä tuuli sisään ja Virve pysytteli lämpimänä kuumavesipullon avulla, ja sekin oli puolen litran limsapullo. 🤣 Virven valitsemat asunnot ovat pääsääntöisesti sijainneet bordellikadulla, haisseet viemäreille, kuhisee ötököitä, olleet melusaasteen riivaamia, huoneesta on löytynyt vieraita ihmisiä nukkumasta ja ties mitä. Mahtaa olla hauskaa kun Virven todellinen kisakunto alkaa paljastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää millaisia perhesuhteita teillä on, jos teille tulee täysin loiseläin-fibat siitä, että Virven vanhemmat maksavat 30 euron edestä ruokaostoksia kuukaudessa tai maksavat tyttärensä kuluja jossain Torreviejassa? Kuulostaa meinaan omaan korvaan ihan tavalliselta vanhempi-tytär -suhteelta, jossa vanhemmat on aina vanhempia ja lapset aina lapsia.
Mulla ei itsellä ole vanhempia eikä lapsiakaan, mutta silti ajattelen olevan ihan normaalia tai tavallista, että vanhemmat maksaa jotain lastensa menoja. Usein se toki valuu lasten ohi lastenlapsille, mutta ihan tasapuolista että joskus maksetaan ja ostetaan sille lapsettomallekin lapselle jotain.
Ja samalla tätä voisi sanoa vaikka sellaiseksi kevyeksi ennakkoperinnöksi. Ne rahathan on lapsille tulossa anyway ennemmin tai myöhemmin.
Kävin muuten just ulkomailla reissussa puolison ja hänen eläkkeellä olevien vanhempiensa kanssa. Eivät enää tykkää kahdestaan käydä, vaan saavat meistä henkistä ja fyysistä tukea reissailuun. Osan ajasta tehtiin yhdessä asioita, osan ajasta omiamme. Kivaa ajanviettoa ja elämyksiä, kun muuten arjessa nähdään aika vähän ja asutaan kaukana toisistamme. Maksoivat meille pari illallistakin! Kääk! Me ei saatu maksaa/tarjota heille takaisin. Kukaan ei tullut hyväksikäytetyksi, mutta hyvä mieli oli meillä kaikilla.
En mä todellakaan ole ottanut vanhemmiltani rahallista tukea vastaan täytettyäni kolmekymmentä. Olen kyllä maksanut mm heidän ja appivanhempien matkakuluja ja ravintolalaskuja, kun ollaan oltu perheenä liikkeellä. Koen näin töissäkäyvänå aikuisena olevani perheen taloudesta päävastuussa. Eläkeläisille ei ole samalla tavalla tuloja kuin meillä työikäisillä. Virve on jo neljäkymppinen. Tuossa iässä olisi syytä ottaa aikuisen rooli perheessä ja yhteiskunnassa.
Isäni eläke on paljon parempi kuin minun palkkani ja monisairaan siskoni tuet. Emme siskon kanssa tunne häpeää siitä, että isä auttaa meitä taloudellisesti, kun on paha tilanne, ja joskus hemmottelee jollain pienellä kivalla. Mutta jos minulla olisi sata tonnia sijoituksissa, tilanne olisi aika erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekö vanhempasi köyhiä? Monella meistä vanhemmilla tuossa kohtaa pois maksetut asunnot, oman työuralla kerrytetyn omaisuuden lisäksi omilta vanhemmiltaan perityt rahat jne, joten tarvetta sille että lapset maksaisivat ravintolalaskun ei todellakaan ole & päin vastoin he proaktiivisesti pitävät huolen siitä, että lasku tulee heille. Tienasin itse sitten kuinka paljon hyvänsä.
Kaipa näitä voi tulkita miten haluaa. Joskus käyn isäni kanssa lounaalla ja isäni tärkeä periaate on, että aina vuorotellen maksamme molempien lounaat. Tämä korostaa sitä, että kaksi tasavertaista aikuista ovat tapaamassa toisiaan. Isälläni on kyllä yli viiden tonnin työeläke, neljä sijoitusasuntoa ja muita pääomatuloja - ja minulla on niistä kohta ja. 🤣
Eikä Virve nyt ole varakasta ihmistä nähnytkään, siis eikös hänen mittaamattoman suuri olen-pian-uusi-Warren-Buffett ole sitä kertaluokkaa että sillä saisi juuri valkattua mieleisen yksiön sieltä ihanasta Korsosta? Ryysyistä rikkauksiinhan on Virven larppaama ja innokkaasti mainostama tarina eli lapsuuden kaukomatkaelämästä miljardööriksi ei kun asumaan ilmaiseksi sukulaisten omistamassa asunnossa ja oma makuuhuone vanhempien Espanjasta vuokraamasta asunnosta.
Tämä. Virve ei ole suomalaisella mittapuulla ja ikäryhmässään varakas. Monella on tuossa iässä enemmän varallisuutta esim. omistusasunnossaan kuin Virvellä sijoituksissa, ja päälle vielä säännölliset palkkatulot. Ei tarvitse elää Lidlin hävikkikasviksilla ja ostella parin euron vaatteita kirppiksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Virve ei ole suomalaisella mittapuulla ja ikäryhmässään varakas. Monella on tuossa iässä enemmän varallisuutta esim. omistusasunnossaan kuin Virvellä sijoituksissa, ja päälle vielä säännölliset palkkatulot. Ei tarvitse elää Lidlin hävikkikasviksilla ja ostella parin euron vaatteita kirppiksiltä.
No tämä on kyllä totta, vaikka sitten monilla olisi asuntolainaa vielä maksamattakin, niin omistusasunto on kuitenkin sijoitus ja todella harva Virven ikäinen elää (vapaaehtoisesti ainakaan) tuollaisella budjetilla. Eikö se ollut joku n. 10 000e mitä vuodessa käyttää vai muistanko ihan väärin? Siis muutaman mediaanikuukausipalkan verran olisi koko vuodelle käytössä rahaa.
Paljon on Virve taas ostellut uusia vaatteita viime ainoina, kun edullisesti saanut kirppareilta. Eikös vasta ostanut uudet pinkit lenkkarit lidlistä ja nyt toiset? Ja tollasia ylipieniä pilipali lastenvaatteita. Ei ole normaalia, että melkein 40-v. nainen yrittää mahduttaa itsensä lasten vaatteisiin, olkoon kuinka pieni hyvänsä. Hamstrattu vaatteita urakalla, taitaa taas pian lentää kasa roskiin mutta Virveä ei haittaa, voi tehdä uusia löytöjä sitten taas.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on Virve taas ostellut uusia vaatteita viime ainoina, kun edullisesti saanut kirppareilta. Eikös vasta ostanut uudet pinkit lenkkarit lidlistä ja nyt toiset? Ja tollasia ylipieniä pilipali lastenvaatteita. Ei ole normaalia, että melkein 40-v. nainen yrittää mahduttaa itsensä lasten vaatteisiin, olkoon kuinka pieni hyvänsä. Hamstrattu vaatteita urakalla, taitaa taas pian lentää kasa roskiin mutta Virveä ei haittaa, voi tehdä uusia löytöjä sitten taas.
Menee kyllä lujaa taas tuosta shoppailusta päätellen. Kauankohan menee tällä kertaa että tavaramäärä alkaa ahdistamaan ja rytkyt pistetään roskiin.
Varmaan sitten syksyllä kun muuttaa Espanjaan muuttaa sinne sillä ajatuksella että ei tule takaisin. Veikkaan että jää sinne, tuskin tykkäisi suomen talvesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee kyllä lujaa taas tuosta shoppailusta päätellen. Kauankohan menee tällä kertaa että tavaramäärä alkaa ahdistamaan ja rytkyt pistetään roskiin.
No eikös se sykli ole nykyään kolmisen kuukautta. 😆 Virve on elänyt tuolla tavalla ainakin vuosikymmenen, sitä vain ei aiemmin huomannut. Mutta siis aina on rauhallisemmalla kaudella vähennetty vaatteita ja muuta tavaraa ja blogin alussa kosmetiikkaa, ja sitten vaihdikkaammalla kaudella ostettu tosi paljon uutta. Ennen näille oli myös selityksiä eli vaatteita piti hamstrata Koreasta koska siellä myytiin Juuri Hänen Kokoiselleen Tytölle sopivia vaatteita ja reissuista piti aina ostaa matkalaukullinen kosmetiikkaa koska x.
Yleensähän hoitamattomana bipossa vauhti kiihtyy eli nousut ja laskut alkaa tulla aina vaan nopeammin. Ja siltä se vaikuttaisi Virvenkin kohdalla. 🤷🏻
Noista Virven tanssivideoista tulee vähän Britney Spearsin insta mieleen..
Joko Virve on kihlautunut, kun vasemmassa nimettömässä sormus? Ei mikään ihme olisi, yhdellä tuntuu vain vauhti kiihtyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole köyhiä, mutta heidän varallisuutensa on putkälti sidottu mm kiinteistöihin ja heidän eläketulonsa on paljon pienemmät kuin meidän töissäkäyvien lapsien. Olen itse hyvätuloinen.
Mekin ollaan puolison kanssa ns. hyvätuloisia, mutta käytännössä nettotuloista menee 40 % asumiseen pk-seudulla, joten meidän velattomassa omistusasunnossa asuvilla vanhemilla on kyllä paljon enemmän käyttörahaa kuukaudessa kuin meillä. Meillä kun on asumiskulujen lisäksi myös kahden lapsen päiväkotimaksut ja ruoka-, vaate- ja harrastuskulut.
En siis ole millään tasolla tuntenut syyllisyyttä siitä, että vanhemmat tarjoavat ravintolaillallisia yms. Heillä kun on käyttötilillä rahaa n. 20 kertaa enemmän kuin meillä...
Nämä vanhemmiltaan rahaa ottavat ovat varmasti saaneet sitä koko ikänsä. Sitten ovat me, jotka ovat eläneet köyhyydessä lapsuuden, eivätkä suostu vanhempanakaan ottamaan rahaa. Oli sitä vanhemmilla miten paljon tahansa.
Mielestäni jotenkin irvokasta, mutta jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä vanhemmiltaan rahaa ottavat ovat varmasti saaneet sitä koko ikänsä. Sitten ovat me, jotka ovat eläneet köyhyydessä lapsuuden, eivätkä suostu vanhempanakaan ottamaan rahaa. Oli sitä vanhemmilla miten paljon tahansa.
Mielestäni jotenkin irvokasta, mutta jokainen tyylillään.
Ottamatta kantaa Virven settiin, niin tosiaan kun vanhemmilla on aina ollut paljon rahaa niin siihen kulttuuriin kasvaa haluamattaan(kin) sisään, että faijalle ravintolaillallisten maksaminen tulee refleksinomaisesti. Vaikka omat tulotkin siellä korkeimmassa desiilissä, niin maksettu asunto ja (perimälläkin) kerrytetty omaisuus vanhemmilla takaa niin isot pääomatulot jo vuosittain, että palkkatulot kalpenee sen rinnalla rajusti (jos nyt vertailua haluaa tehdä). Toki arvostan sitä näkemystä myös jos jollekin tämä on periaate - lähinnä yritän tuoda tähän myös eri viitekehystä, jossa toisenlainen toiminta on myös täysin normaalia.
Virve kertoi juomansa aamulla kupin mustaa kahvia ja paastoavansa iltapäivään. Mitä järkeä?
"Kahvia": hauduttaa euron maksavaa vaaleapaahtoista halpista teesihdillä mukissa ja valuttaa tätä värjäytynyttä vettä mukista toiseen, jotta saa sakan pois. Todellista nautintoa!
Vierailija kirjoitti:
Joko Virve on kihlautunut, kun vasemmassa nimettömässä sormus? Ei mikään ihme olisi, yhdellä tuntuu vain vauhti kiihtyvän.
Joo, vasemmassa nimettömässä oli sormus Virvellä.
Vierailija kirjoitti:
"Kahvia": hauduttaa euron maksavaa vaaleapaahtoista halpista teesihdillä mukissa ja valuttaa tätä värjäytynyttä vettä mukista toiseen, jotta saa sakan pois. Todellista nautintoa!
🤣 hyvä ettei pissa tullut housuun kun tuon luin. 🤣
Muistan kuinka Virve joi pikkutalossa asuessaan aamukahvin. Ainoita asioita joista jatsimies ei antanut periksi oli että aamulla pitää saada kuppi kahvia. Virvenkin piti sitten alkaa juoda kupillinen aamuisin koska olisi muuten jäänyt tässä jaossa vähemmälle. Virve sitten postasi kuinka nautiskelee tuntikausia aamukahvia ja sitä samaa kupillista lämmitettiin mikrossa kaksi tai kolme kertaa uudestaan. 🤣
Selkeästi Virve ei edes pidä kahvista, mutta kai sitä vaan pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos päivän nauruista 😄 On meitä niin moneen junaan tässä maailmassa, niin erilaisia tapoja nauttia kahvistakin!
Ehkä Virven vanhempien rahankäyttö on samankaltaista kuin tyttärensäkin (eli rahaa makuutetaan säästötileillä tai sijoitetaan sekä käytetään lähinnä reissailuun), tuskin Virvenkään kassialma-lookista kukaan ensimmäisenä ajattelee että tuossapa on varmaan varakas henkilö. Harvempi rikas haluaa ehkä erottautua maailmalla kantamalla koko omaisuuttaan Ikean kestokassi reppunaan :D