Millainen on työpaikkasi vastenmielisin työkaveri?
Minä aloitan.
Hän on vakkari yökkönä ja aina kun tulee töihin hän alkaa huutamaan ja pitämään hirveätä meteliä itsestään. Hän rikkoo pelkällä läsnäolollaan koko ilmapiirin. Minä pelkään häntä. Hän puhuu aina muiden päälle, ei kuuntele muita ja hänen oma mielipiteensä on ainut ja oikea. Hän ilkkuu ja nauraa muiden mielipitelle oikein halveksien. Hän myös päättää ihmisten hoidoista jotka tehdään päiväs aikaan vaikka ei itse päivävuoroa tee. Hän pitää todella huolen siitä että yököllä ei ole mitään hommaa koko yönä joten saa istua koneella ja polttaa röökiä niin paljon kun sielu sietää. Aamuisin hän on aina työpaikan pihalla tupakalla eikä vaivaudu edes huomenia toivottaa muille työntekijöille jos joku hänelle toivottaisikin. Katsoo vain mulkoillen.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:11"]
Huutaa lähes koko ajan. On olevinaan niin kaikkitietävä, kun on tehnyt pitkään samaa hommaa. Ei hyväksy muita tapoja tehdä, kuin omansa. Todellisuudessa kyllästyneisyys paistaa läpi ja työtavat on jumiutuneet jonnekin muinaisuuteen.
[/quote]
Kuullostaa tutulta...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:33"]
Keski-ikäinen äijä, jolla on hirveän huonot hampaat. Inhottaa katsoa kohti, kun hän puhuu.
[/quote]
Eihän hän varmaan ulkonäölleen mitään voi?
[/quote]
Hammaslääkärit on keksitty.
Mun ajoittainen työkaveri ja tehdään tiimityötä.
Piilovittuilee, huokailee, pyörittelee silmiä, murjottaa, ei tervehdi, arvostelee takanapäin, valehtelee, ei näe itsessään koskaan mitään vikaa, teeskentelee "oikeille" ihmisille olevansa NIIIIIN mukava, avulias ja ammattitaitoinen!!!! Tee siinä sitten töitä hyvillä mielin, verenpaineeni nousee jo pelkästä kusipään ajattelusta :/ Olen jopa miettinyt työpaikan vaihtamista, jos homma jatkuu samanlaisena, koska muutaman vuoden olen tätä katsellut eikä kukaan esimiehistä uskalla/halua/viitsi puuttua henkilön toimintaan.
Aargg, meillä on töissä sellainen itseään täynnä oleva tyyppi. Koko ajan äänessä, ja pitää itseään absoluuttisen totuuden äänenä. Hänen tyylinsä on ainut oikea, hän tekee aina asiat oikein ja muiden pitäisi ottaa hänen työskentelystään mallia.
Lisäksi tekee itsestään ja olemassaolostaan aina niin ison numeron, aivan kuin kaikkien pitäisi jumaloida häntä. Esimerkiksi jos hänellä sattuu olemaan nimipäivät, tulee kahvihuoneeseen kovaan ääneen puhuen että "täältäpäs tulee nimipäiväsankari!!!", sitten suuttuu kun ketään ei oikeasti kiinnosta, eikä kahvihuoneeseen ole hommattu nyt hänen kolmannen nimen nimipäivän takia suurta kakkua.
Vastenmielisimpiä ovat olleet epäluotettavat moninaamaiset juoruakat, joiden jokainen päivä koostuu muiden ihmisten asioiden vatvomisesta, muiden ihmisten nimittelystä ja yleisestä negatiivisen ilmapiirin lietsomisesta edellä mainituilla tavoilla.
Taitaa olla yhteisiä kollegoita meillä...! Ristiriitaisinta noissa oman egon korostajissa ja toisten lyttääjissä on heidän huono itsetuntonsa. Kun naamiot tippuvat, jäljellä on vain hauras, äärimmäisen epävarma ja rakkaudenkipeä lapsi.
Varattuja miehiä harrastava, miesystäväänsä pettävä, sanojaan syövä viikonloppujuoppo. Onneksi vaihtoi porukkaa.
Naisista sellainen prinsessasyndroomasta kärsivä vastahankari, joka kiukutellessa pistää hommat seis ja kostaa pahansuopaisella juoruilulla.
Miehistä nämä itsekkäät perseilijätyypit, jotka ovat rakastuneita omaan peilikuvaansa eivätkä ota toisia huomioon. Muut joutuvat tekemään lopulta näiden työt ja korjaamaan jäljet.
Siivoojasta kyse. Paasaa ja papatta monotonisella ja syyttävällä äänellä itsestäänselvyyksiä minulle, joka olen monta vuotta tuurannut kyseisessä kohteessa. Hän sen sijaan on vasta hiljattain tullut taloon. Vääristelee asioita, ja tiedän sen siitä kun olet kuullut asioiden oikeat versiot. Tarkastelee työnjälkeä ja saattaa tuosta vain tehdä perässä uudestaan, vaikka olen tehnyt hyvin. Kuuluu niihin harvoihin ihmisiin joka tulee puhuessaan liian lähelle. Joudun perääntymään. Inhottava ihminen.
Nainen joka on koko ajan sarkastinen ja vittuilee muille. Myös kauhea kyylä, vastaa hyvään huomeneen lässyttävällä äänellä jos hänellä on huono päivä. Mielialat vaihtelee kuin hullulla, kukaan kollega ei pidä hänestä.
Juu näitä löytyy viimeisen 2 v aikana. Edellinen pomo. Ihan sairas. Piti monen tunnin yksinpuhelu palavereita. Rakasti omaa ääntään. Ei kysynyt koskaan muilta vaan Aina sekä oma Kysymys että vastaus olivat parhaita. Hovinarrit ympärillä myötäilivät hymyilyllään. Loput aivolliset miettivät syntyjä syviä saaden kolmekin tuntia istumista pois töistä. Minä joka olin tottunut plvrien nopeaan käsittelyyn olin aivan puulla päähän lyöty ensimmäisen 3 h plv jälkeen. Ja tämä tässä taloustilanteessa sosiaalipuolela ja aivan totta. Esimies mm. pyöritteli silmiään, ilveili, pilkkaa, puhui pahaa toisista, haukkui omia esimiehiään, asukkaita... Lista on loputon. Kutsui yksittäisiin palavereihin missä lokas, huusi, sätti, elehti, irvisteli, haukkui, halveksi, kyseenalaisti. Jälkeenpäin kuulin että oli itkettänyt monia. Palaverissa istui yleensä "hovi" ja "syytetty". Sairas paskiainen nautti tästä. Näin sen kun sai minut itkemään. Ja tämä idiootti on vieläkin töissä. Hallitsee ja sairastuttaa muut. Itse olin saikulla Puoltoista kk kunnes löysin uuden työn.
Lääkäri sanoi ettei ole mitään harvinaista mitä kerroin ja että valitettavan usein esimiehiksi hakeutuu tällaisia vallasta nauttivia yksilöitä joiden ei pitäisi alkuunkaan olla edes työyhteisöissä saatikka johtamassa niitä.
Mutta jäljet se paskiainen jätti
Enää en ole niin itsevarma työstäni kuin ennen. Epäilen joka hetki ja luottaa en voi kehenkään.
No, pääasia teillekin varmaan että ovat töissä eikä esim sosiaalituilla hui kauhistus sentään
Jatkoa edelliseen.
Nyt sitten sain työkaverin.... Päällepäsmärin... Tuli syvä huokaus. Ei helv.... Taas. Olin löytänyt uuden työn ja nautin joka päivästä siellä. Ihana työyhteisö täynnä auttavia ja välittäviä ihmisiä....... kunnes tämä yksi saapui.
Takki auki, nuori, kyvykäs, kova ääninen, hyökkäävä, tietää kaiken, kääntää kaiken omaksi hyödykseen, kyttää jatkuvasti, jakelee töitä ja HUOM on opiskelija!! , siis Hyi. Menee kylmätväreet selkää pitkin. Mistä näitä ihmisiä sikiää??? Ja hänelläkin.... Valitettavasti on lapsi joka kantaa äitinsä geenejä!
Miks tällaiset ihmiset tulevat yhteisöihin. Hoito-alalla näitä vaikutta olevan ihan joka kolkassa.
Kertokaa ihmiset miten näiden kanssa toimitaan koska 2kk jälkeen oon ihan loppu.
Jo pelkkä purjehtiminen huoneeseen saa mun energiat valumaan niin ettei omista töistä meinaa tulla mitään.
Tiimi ei hänestä tykkää sen enempää.
Semmonen, joka purkaa omaa stressiään ja ahdistustaan tiuskimalla muille. Jos otat yhteyttä jossain asiassa, joka kuuluu hänelle, tulee sähköposti "mulla on helvetti kädet täynnä töitä". No niin on meillä muillakin, mutta silti osataan käyttäytyä.
"Takki auki, nuori, kyvykäs, kova ääninen, hyökkäävä, tietää kaiken, kääntää kaiken omaksi hyödykseen, kyttää jatkuvasti, jakelee töitä ja HUOM on opiskelija!! , siis Hyi. Menee kylmätväreet selkää pitkin. Mistä näitä ihmisiä sikiää??? Ja hänelläkin.... Valitettavasti on lapsi joka kantaa äitinsä geenejä!
Miks tällaiset ihmiset tulevat yhteisöihin. Hoito-alalla näitä vaikutta olevan ihan joka kolkassa.
Kertokaa ihmiset miten näiden kanssa toimitaan koska 2kk jälkeen oon ihan loppu.
Jo pelkkä purjehtiminen huoneeseen saa mun energiat valumaan niin ettei omista töistä meinaa tulla mitään.
Tiimi ei hänestä tykkää sen enempää."
Tunnen myös tällaisen tapauksen hoitoalalta. Ahdistava persoona, luulee olevansa kaikkitietävä, epäluotettava, kova pätemisen tarve eli tietää muka kaikesta kaiken ja sanoo sen kovaan ääneen, kävelevä aikapommi. Hänellä ei ole oikeasti sydäntä muille, aitoa auttamishalua ja myötätuntoa. Minusta tuntuu, että todellisuudessa hän taitaa olla laiminlyöty lapsi, sisältä rikki oleva kivisydän, jolla on huono itsetunto ja peittää sen kovaäänisellä pätemisellä.
Nyt hän seuraavaksi opiskelee ylemmälle tasolle, koska haluaa johtaa. Oikeasti olisi oikea kauhutyöpaikka jos hän alkaa esimieheksi. Eikö ne siellä koulussa valvo riittävästi kenestä oikeasti on johtoportaaseen?
Haluan myös tietää miten näiden kanssa toimitaan, koska minäkään en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:23"]
Sellainen joka ei puhu mitään. Esimerkiksi lounastauoillakin ihan hiljaa. Sosiaalinen pummi siis.
[/quote]
Siis en ymmärtänyt mitä tuo sosiaalinen pummi tarkoittaa? tai mihin niinkuin viittaat? :)
Itse kuuntelen hiljaa, kun eräs mies pitää monologiaan ja samalla syö. Mihin väliin siinä puhuisin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:11"]
Huutaa lähes koko ajan. On olevinaan niin kaikkitietävä, kun on tehnyt pitkään samaa hommaa. Ei hyväksy muita tapoja tehdä, kuin omansa. Todellisuudessa kyllästyneisyys paistaa läpi ja työtavat on jumiutuneet jonnekin muinaisuuteen.
[/quote]
Kuullostaa tutulta...
KUULOSTAA...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:33"]
Keski-ikäinen äijä, jolla on hirveän huonot hampaat. Inhottaa katsoa kohti, kun hän puhuu.
[/quote]
Eihän hän varmaan ulkonäölleen mitään voi?