Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden tai uudehkon pesukoneen omistajat, peseekö koneesi pyykit puhtaiksi ja raikkaiksi?

Vierailija
14.08.2012 |

Mikä merkki ja malli? Käyttääkö pesukone siis riittävästi vettä, vai onko vettä kitsasteleva ja pyykin likaiseksi jättävä ekomalli?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina näissä pyykkikone keskusteluissa tulee esille tuo SIVUSTA TÄYTETTÄVÄ MALLI. Mistä niitä saa? onko kuvaa? Luulisi että on hankala.

Monesti tätä kysynyt, mutta kukaan ei ole vaivautunut mulle vastaamaan.

Mulla on ollut päältä täytettävä ja edestä täytettävä, mutta sivusta täytettävää en ole koskaan nähnyt.

Asiaan: mulla on Electrolux intuition eco valve 5kg edestä täytettävä. Ollut käytössä alle 2 vuotta. Pesee mielestäni hyvin, jopa tosi likaiset työvaatteet. Lasten vaatteista tahrat pitää käsitellä sappisaippualla, muuten jää haamutahroja. Pesuaineena käytän Bio Luvil Professionalia tai Erisania.

Vierailija
22/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina näissä pyykkikone keskusteluissa tulee esille tuo SIVUSTA TÄYTETTÄVÄ MALLI. Mistä niitä saa? onko kuvaa? Luulisi että on hankala.

Monesti tätä kysynyt, mutta kukaan ei ole vaivautunut mulle vastaamaan.

Nyt vastaa: käännä sitä edestätäytettävää 90 astetta johonkin suuntaan, niin siinä sinulla on sivusta täytettävä.

Minun koneeni valinnan ratkaisivat muut asiat, mutta kyllä minä tunnen itseni huijatuksi, kun sen väitettiin käyttävän yli 100 litraa vettä pesua kohti. Kun vesi tulee omasta kaivosta ja sitä lämmitetään oman metsän puilla, ei mitään väliä, kuinka paljon sitä kuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä sitä töhnää pois.

Eli vaaleasta pyykistä sitä ei tietty huomaa, mutta kun meillä on paljon musti avaatteita, niissä sitten aina on taitekohdissa sitä vaaleaa töhnää.

Vaatteita ei meillä pidetä kuin kerran päällä, eli ei ole mitään karmeita kerrostumia ihohilsettä, vaan jotain muuta.

Saan huuhdella pyykit moneen kertaan, eikä silti kunnolla lähde. Pöyhin sen pyykin ehhen uusia huuhteluja, ette samat rypyt vaan uudelleen koneessa kierrä.

Onneksi sitten kuivausrummussa loput irtoo.

Inhoan periaatteessa kaikkia pesukoneita, ei ne ole ykskään ollut toistaan parempia. Ihan sama onko pyykkiä paljon ta vähän. Sama olut myös kun olen kyläreissulla pessyt pyykkiä.

Ettekö te ole omissa mustissa vaatteissanne tuota huomanneet?

Ehkä käytät zeoliitillista pyykkipulveria?

Vierailija
24/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku wt-malli (oikeesti siinä lukee wt-joku numerosarja, onko ihmekään jos ei pese puhtaaksi kun on wt kone heh). Käyttää vettä just sen verran että pyykit kastuu. Tahrat ei lähde ja pyykki haisee pahalle muutaman käyttö- ja pesukerran jälkeen varsinkin urheiluvaatteet. Lisäksi normaali pesuohjelma kestää yli 2 tuntia siinä. ARGH!

Vierailija
25/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Rainbow nestemäinen saa pyykin haisemaan oksennukselle,

Vierailija
26/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä sitä töhnää pois.

Eli vaaleasta pyykistä sitä ei tietty huomaa, mutta kun meillä on paljon musti avaatteita, niissä sitten aina on taitekohdissa sitä vaaleaa töhnää.

Vaatteita ei meillä pidetä kuin kerran päällä, eli ei ole mitään karmeita kerrostumia ihohilsettä, vaan jotain muuta.

Saan huuhdella pyykit moneen kertaan, eikä silti kunnolla lähde. Pöyhin sen pyykin ehhen uusia huuhteluja, ette samat rypyt vaan uudelleen koneessa kierrä.

Inhoan periaatteessa kaikkia pesukoneita, ei ne ole ykskään ollut toistaan parempia. Ihan sama onko pyykkiä paljon ta vähän. Sama olut myös kun olen kyläreissulla pessyt pyykkiä.

Ja kone pitää välillä pestä sitruunahapolla. Saa apteekista, maksaa 1,80€ ja ohjeen myös sieltä.

Vierailija
27/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan koneen fiilisten mukaan n. 3-5kk:n välein semmosella jännällä pesuaineella joka on iha tarkotettu pyykikoneen huoltopesuun tms,semmonen pienes sinises purkis myytävä neste.

Pyykinpesukonetta voi puhdistaa myös sitruunahapolla. Sitä voi ostaa jauheena apteekista, ei maksa paljon mitään. Sitruunahappoa laitetaan 100 g pesukoneeseen, pesu tyhjänä 90 asteessa.

Lisäksi kannattaa puhdistaa koneen kumikaulus, nukkasihti ja pesuainelokerot ja käyttää zeoliititonta pesuainetta.

Käytän pyykinpesuainetta n. puolet pakkauksen suositusmäärästä, sillä tulee jo pyykit puhtaiksi. Harvoin meillä mitään nii-iin likaista pyykkiä on. Ruokatahrat yms. käsittelen etukäteen sappisaippualla.

Vierailija
28/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin käytännössä on.

Joskus testailtu jopa 5x 6l lisäys.

Ei pesuaine vedettä poistu. lämmin

lisävesi on eduksi tällä kohden.

Kun poistuisi myöskin hajusteet!

Zeoliitti pesuaine - täystyhmää.

Allerginen

Vierailija
29/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone on 1½vuotta vanha Rosenlew RTT 2120, päältätäytettävä.

Koneellisia pesen n. 3 viikossa.

Pesuaineena oli ekan vuoden Omo Color ja nyt huvinvuoksi vaihdoin joku aika sitten Sertoon.

Puhdistan koneen fiilisten mukaan n. 3-5kk:n välein semmosella jännällä pesuaineella joka on iha tarkotettu pyykikoneen huoltopesuun tms,semmonen pienes sinises purkis myytävä neste.

Vierailija
30/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä sitä töhnää pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi