Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden tai uudehkon pesukoneen omistajat, peseekö koneesi pyykit puhtaiksi ja raikkaiksi?

Vierailija
14.08.2012 |

Mikä merkki ja malli? Käyttääkö pesukone siis riittävästi vettä, vai onko vettä kitsasteleva ja pyykin likaiseksi jättävä ekomalli?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulloa ihan liian täyteen sen koneenne, ei kai ne silloin puhdistu.

Vierailija
2/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän wt kone onkin niin fiksu, että laittaa vettä pyykkimäärän mukaan. Eli vaikka laittaisi yhden vaatteen koneeseen ei se käytä tarpeeksi vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän wt kone onkin niin fiksu, että laittaa vettä pyykkimäärän mukaan. Eli vaikka laittaisi yhden vaatteen koneeseen ei se käytä tarpeeksi vettä.

mutta mä tiedän wt-porukkaa, joka sulloo oikeasti niin täyteen sen koneensa, ettei siinä auta mikään vesimäärä.

Vierailija
4/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä keinoille saattaisi olla jotain apua:

- nestemäinen pesuaine ehdottomasti

- nukkasihdin säännöllinen puhdistus

- pesukoneen säännöllinen puhdistus esimerkiksi sitruunahapolla

- joskus riittää myös koneen tyhjäkäyttö 90 asteessa

- pesuainelokeron pesu

- tiivisteiden puhdistus

- valkoisen lakanan pesu toisinaan kloriitilla

- pesukoneen oikea täyttömäärä

Sille ei toi voi mitään jos kone käyttää vettä liian säästeliäästi.

Vierailija
5/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää ekoilua, kun ei huuhtelu ja pesuvettä tule tarpeeksi!! Eikä ohjeissa ja myynti-ilmoituksissa mainita veden kulutusta. Miten 5 kg pyykkiä voi tulla puhtaaksi 10 litralla vettä???? Jos pesen käsipyykkiä niin multa menee helposti pariin rintsikkaan 5 l pesuvettä ja 2,5 esihuuhteluun ja vikaan huuhteluun toiset 2,5 l vettä...

Vierailija
6/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todellakin tyytyväinen koneeseen, vaikka hirvittikin se ostaa tuon merkin takia. Nyt olen enemmän kuin tyytyväinen ostopäätökseen juurikin tuon pesutehon vuoksi. Aina on tahrat lähteneet. Käsittelen toki räikeimmät tahrat ennen koneeseen laittamista.

Vierailija
7/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi esim. valita montako huuhtelua haluaa,tyytyväinen tähän asti ainakin.

Vierailija
8/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä keinoille saattaisi olla jotain apua:

- nestemäinen pesuaine ehdottomasti

- nukkasihdin säännöllinen puhdistus

- pesukoneen säännöllinen puhdistus esimerkiksi sitruunahapolla

- joskus riittää myös koneen tyhjäkäyttö 90 asteessa

- pesuainelokeron pesu

- tiivisteiden puhdistus

- valkoisen lakanan pesu toisinaan kloriitilla

- pesukoneen oikea täyttömäärä

Sille ei toi voi mitään jos kone käyttää vettä liian säästeliäästi.

Vierailija
9/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä sitä töhnää pois.

Eli vaaleasta pyykistä sitä ei tietty huomaa, mutta kun meillä on paljon musti avaatteita, niissä sitten aina on taitekohdissa sitä vaaleaa töhnää.

Vaatteita ei meillä pidetä kuin kerran päällä, eli ei ole mitään karmeita kerrostumia ihohilsettä, vaan jotain muuta.

Saan huuhdella pyykit moneen kertaan, eikä silti kunnolla lähde. Pöyhin sen pyykin ehhen uusia huuhteluja, ette samat rypyt vaan uudelleen koneessa kierrä.

Onneksi sitten kuivausrummussa loput irtoo.

Inhoan periaatteessa kaikkia pesukoneita, ei ne ole ykskään ollut toistaan parempia. Ihan sama onko pyykkiä paljon ta vähän. Sama olut myös kun olen kyläreissulla pessyt pyykkiä.

Ettekö te ole omissa mustissa vaatteissanne tuota huomanneet?

Ehkä käytät zeoliitillista pyykkipulveria?

Vierailija
10/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua muutenkaan miksi se ylipäätään pitäisi olla?? Kertokaa mulle joku järkevä syy pesukoneen nukkasihdille?

Vierailija
11/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte käyttää nestemäistä pesuainetta kunhan käyttää zeoliititonta ja riittävän vähän. 1/4 - 1/2 pesuaine paketissa mainitusta määrästä riittää hyvin jaa huuhtoutuu riittävästi. Välillä kannattaa sitruunahapolla ja 95 asteen pesulla putsata koko kone tyhjänä. Lisäksi voi käyttää etikkaa huuteluaineena.

Vierailija
12/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kone miksikään mennyt.

Vierailija
13/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän vettä vie, sitä nopeammin tulee ja puhtaampaa.

Vierailija
14/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli laivalla pari elektroluxin intuitiota. Olen merimies ammatiltani ja voin sanoa että valilla haalaripyykki yms tyovaatteet oli "pahin painajainen"-luokkaa, semmosta mita kotona normaaleissa olosuhteissa kellaan tule vastaan. Hyvin pesi koneet, ei valittamista.
-tuleva naiskapteeni

Vierailija
15/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tyytyväinen pesutulokseen ja eri pituisiin ohjelmiin täyttöasteen mukaan.

Vierailija
16/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivustatäytettävä malli ja olen tyytyväinen. Tosin joskus on ollut haisevia pyykkejä mutta niinhän se on kaikilla jos ei laita oikeaa määrää pesuainetta ja vielä unohtaa pyykit seisomaan märkinä koneeseen...

Vierailija
17/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ja siinä, käyttääkö riittävästi vettä oikeasti likaisen pyykin pesemiseen. Käsittelen tahrat huolellisesti ennen koneeseen laitamista. Ja käytän noita teho-ohjelmia, mikähän tietenkin onkin tosi ympäristöystävällistä. ;)

Vierailija
18/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raikkaaksi pyykit. Tosin huollan ja puhdistan itse konettakin säännöllisesti.

Vierailija
19/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina näissä pyykkikone keskusteluissa tulee esille tuo SIVUSTA TÄYTETTÄVÄ MALLI. Mistä niitä saa? onko kuvaa? Luulisi että on hankala.

Monesti tätä kysynyt, mutta kukaan ei ole vaivautunut mulle vastaamaan.

Mulla on ollut päältä täytettävä ja edestä täytettävä, mutta sivusta täytettävää en ole koskaan nähnyt.

Asiaan: mulla on Electrolux intuition eco valve 5kg edestä täytettävä. Ollut käytössä alle 2 vuotta. Pesee mielestäni hyvin, jopa tosi likaiset työvaatteet. Lasten vaatteista tahrat pitää käsitellä sappisaippualla, muuten jää haamutahroja. Pesuaineena käytän Bio Luvil Professionalia tai Erisania.

Vierailija
20/30 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ok maissa joissa puhtaasta vedestä on pulaa mutta täällä turhaa,

Täytyy aina käyttää jotain vauvapyykkiohjelmaa tms. jotta huuhteluita olisi tarpeeksi.