Miksi oikeat lapset ei ole ikinä niin tyylikkäitä kuin tuossa H&M-mainoksessa?
Oikeilla lapsilla on räkää ylähuulessa, pesussa kulahtanut ja venahtanut trikoomekko, polvista pussittavat leggingsit, pojilla mustat/harmaat verkkarit ja joku likainen t-paita. Ja jalassa jotkut järkyt crocsit tai pölyiset kumitossut.
Miksette oikeasti pue lapsianne kauniisti ja tyylikkäästi?
Kommentit (23)
Hän tosin vasta reilu vuoden. Varmasti menee vaikeemmaks kun tuosta kasvaa ja rypee ties missä leikeissä. Mut oon kyllä suht tiukkis siitä mitä pojan päälle laitetaan. Missään rievuissa ei kulje ja aina mätsää sukat paitaan. :)
Minä taas en rääkkää lapsiani omilla ambitioillani. kun lapsia ei vielä kiinnosta mitä päällä on, haluavat vain mukavat vaatteet ylleen, niin saavat pitää aivan mitä itse haluavat. Minun poikani eivät ole mitään mallinukkeja, joiden tulisi ulkonäöllään tuottaa kunniaa minulle.
Niitä kuule ei vähänkään kiinnosta mätsääkö sukat paitaan. Ja hyvä niin, elämässä on muutakin sisältöä kuin ulkonäkö!
Oikeat lapset leikkivät, juoksevat ja nauravat, eivätkä pönötä koko päivää paikallaan.
Mut mua kiinnostaa. Tuskin se poikaa kauhiasti haittaa että on puhtaat, kivat vaatteet päällä. Ja kun tyylistä ei osaa vielä antaa kommenttia niin sen diktatoin minä. :)
Toivottavasti hän vanhempana osaa sydämessään antaa minulle anteeksi sen, että on lapsena kulkenut hienoissa vaatteissa. :D
ennen kuin täyttivät 10-13v... sitten ei äidin mielipide ole paljoa kiinnostanut :D
Tytär omistaa kauniita ballerinoja värikkäitä tennareita ja kävelykenkiä ja pitää silti AINA crocseja :/
Hän tosin vasta reilu vuoden. Varmasti menee vaikeemmaks kun tuosta kasvaa ja rypee ties missä leikeissä. Mut oon kyllä suht tiukkis siitä mitä pojan päälle laitetaan. Missään rievuissa ei kulje ja aina mätsää sukat paitaan. :)
Minä taas en rääkkää lapsiani omilla ambitioillani. kun lapsia ei vielä kiinnosta mitä päällä on, haluavat vain mukavat vaatteet ylleen, niin saavat pitää aivan mitä itse haluavat. Minun poikani eivät ole mitään mallinukkeja, joiden tulisi ulkonäöllään tuottaa kunniaa minulle.
Niitä kuule ei vähänkään kiinnosta mätsääkö sukat paitaan. Ja hyvä niin, elämässä on muutakin sisältöä kuin ulkonäkö!
Kun vaatteet on joka tapauksessa puettava, niin eikö se nyt ole aivan sama katsoa että millaiset ne on? Ei se ole mitään rääkkäystä, herranen aika:D
Itse puen automaattisesti toisiinsa sopivan kokonaisuuden päälle, en osaa muuten olla. Kerran mies lisäsi lähtökiireessä mun reissukassiin yöpuvun; sortsit ja topin jotka ei YHTÄÄN sopineet yhteen (tyyliin hempeä kukkatoppi ja skottiruutusortsit). Mulla oli todella epämiellyttävä olo nukkua niissä reissussa.
"apua! Naapurit RÄÄKKÄÄ niiden lasta!!! Lapsella oli tänään puhtaat vaatteet ja paita oli SAMAA VÄRIÄ kuin sukat!!,! AAAaAaAaaAaAaaAaaA"
mielestäni on kohtuutonta jos isompi lapsi/teini ei saa vaikuttaa pukeutumiseensa.
Poika inhoaa värikkäitä vaatteita ja pukeutuu mustaan(13v), tytär on anime hullu ja pukeutuu todella erikoisiin vaatteisiin(10v). Kummallakin tosin ehjät, puhtaat ja siistit vaattet.
Niitä kuule ei vähänkään kiinnosta mätsääkö sukat paitaan. Ja hyvä niin, elämässä on muutakin sisältöä kuin ulkonäkö!Kun vaatteet on joka tapauksessa puettava, niin eikö se nyt ole aivan sama katsoa että millaiset ne on? Ei se ole mitään rääkkäystä, herranen aika:D
Itse puen automaattisesti toisiinsa sopivan kokonaisuuden päälle, en osaa muuten olla. Kerran mies lisäsi lähtökiireessä mun reissukassiin yöpuvun; sortsit ja topin jotka ei YHTÄÄN sopineet yhteen (tyyliin hempeä kukkatoppi ja skottiruutusortsit). Mulla oli todella epämiellyttävä olo nukkua niissä reissussa.
Mulla on itselläni esteettistä silmää ja mielellään pukisin poikani omasta mielestäni tyylikkäästi, mutta kun ne haluaa itse päättää mitä ne laittaa päälleen. Ikää kun on jo molemmilla yli 10v. Niin se ois sitten sitä rääkkäämistä, että minä pakotan ne laittamaan jotain, joka on minun mielestäni tyylikästä.
Älä pura omaa pahaa oloa näin.
Siksi. Ne ovat malleja.
Ja mä kyllä ostan laadukkaita vaatteita lapsillemme (ei H&M-roittia), mutta ei ne silti aina malleilta näytä :)
Mun 3½-vuotias lapsi kaivelee kastematoja ojan pohjalta, rymyää metsässä, kiipeilee puissa yms. sellaisia lasten juttuja. Voi sillä olla välillä jotain nättiäkin päällä, kunnes kaataa kaakaomukin syliinsä tai syö jätskiä antaumuksella. Vaatteet vaihtuu noin viisi kertaa päivän aikana. Ihan hirveästi en jaksa nipottaa että mitä se lipastostaan päälleen kiskoo. Viimeksi kun puin sille kauppareissua varten kauniit vaatteet, se pissas tohkeissaan housuun ennen kuin ehdittiin minnekään lähteä.
Oikeat lapset on vähän tämmösiä. Itteään siinä vaan kiusaa jos nipottaa jostain vaatteista.
Noista henkkamaukan (ja muidenkin) kivemman näköisistä vaatteista täytyy myös sanoa, että monet niistä on todella epämukavia lapselle. Esim. farkkuja joissa on kammottavan paksu ja jäykkä vyötäröresori. Ei mun lapsi semmosia suostu laittamaan päälleen, eikä tarvikkaan. Lapsen pukeutumiseen voi mielestäni suhtautua vähän kuin omaan pukeutumiseen liikunnan aikana. Lapsi on luonnostaan liikunnallinen, enkä halua vaatteiden hidastavan siinä.
13
aloittaja ihmettelee sitä, että miksi lapset eivät näytä samalta kuin mainoksissa ja sitten tulee ne, jotka kuvittelevat sen tarkoittavan vain saman sävyisiä vaatteita.
Miksi mikään ei näytä samalta kuin mainokissa? Lähdetäänpä vaikka liikkee siitä, että mainokset on usein käsiteltyjä. Toiseksi, mainoksen vaatteet ovat päällä ensimmäistä kertaa, yleensä lapset käyttävät vaatteita aika usein ja toimilias lapsi nuhjaa vaatteensa pikkuhiljaa.
Tätä voisi jatkaa loputtomiin. Tämän lisäksi on selvää, ettei normiperheen arjessa aina kokonaisuudet ole siististi saatavilla - joskus samansävyiset vaatteet eivät vain ole puhtaana tms. Jos joku stressaa sillä, että vaatteet on aina tip top, niin ok, mutta jos ei, niin mikä siinä on muille ongelma?
Oscar.
ensimmäistä kertää eivätkä ole niitä vielä kerenneet sotkea mihinkään kuten tosielämässä yleensä tapahtuu jossakin vaiheessa kuitenkin.
Ei voi verrata malleja ja tosielämää.
mun 3. luokkalaista poikaa kouluun lähtiessä että kuinka onkaan kaunis lapsi! Ihanat kaarevat ripset, isot silmät. Kyllä tulee olemaan muutaman vuoden päästä melkoinen tyttömagneetti! Ja kaiken lisäks ihana luonteeltaan.
Plus tyylikkäät vaatteet ja kengät. En antaisi kulkea minään resupetterinä koulussa. Eri asia sitten kun pihalla pelataan ja leikitään niin silloin ei olla parhaimmissa.
Olen samaa mieltä. Sanovat, että vaatteet ovat aatteet... Itse pukeudun ihmisten ilmoille siististi, niin miksi lapsen pitäisi näyttää resu Pekalta? On jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää. Toiset ostavat 1000 euron vaunut. Minä ostan (joidenkin mielestä) kalliimpia kastenvaatteita mm. Armania, guessiä ed hardyä jne. (Ja niille jotka miettivät nyt, että "Joo jostaisn thaimaasta vai... Niin tiedoksi, että eii, vaan ihan mm guesskids.comista..) Tosin kyllä meille kelpaavat käytetytkin, jos vain mahtuvat ja ovat ehjät. Vanhempien tyyli näkyy aina jollain tavalla lapsen pukeutumisessa, ja saa näkyäkkin. Minä olin se, joka kärsi kaikki raskaus vaivat ja repesi "tunteella" synnytyksessä, se tuo tiettyjä etuoikeuksia ;). Synnärillä jo lasta kehuttiin, kun erottui muista "sairaalavaate" lapsista ja tuleehan siitä hyvä mieli, kun joku omaa lasta kehuu.
Olen samaa mieltä. Sanovat, että vaatteet ovat aatteet... Itse pukeudun ihmisten ilmoille siististi, niin miksi lapsen pitäisi näyttää resu Pekalta? On jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää. Toiset ostavat 1000 euron vaunut. Minä ostan (joidenkin mielestä) kalliimpia kastenvaatteita mm. Armania, guessiä ed hardyä jne. (Ja niille jotka miettivät nyt, että "Joo jostaisn thaimaasta vai... Niin tiedoksi, että eii, vaan ihan mm guesskids.comista..) Tosin kyllä meille kelpaavat käytetytkin, jos vain mahtuvat ja ovat ehjät. Vanhempien tyyli näkyy aina jollain tavalla lapsen pukeutumisessa, ja saa näkyäkkin. Minä olin se, joka kärsi kaikki raskaus vaivat ja repesi "tunteella" synnytyksessä, se tuo tiettyjä etuoikeuksia ;). Synnärillä jo lasta kehuttiin, kun erottui muista "sairaalavaate" lapsista ja tuleehan siitä hyvä mieli, kun joku omaa lasta kehuu.
omaan pukeutumiseen.
Lapsi tykkää esim. pinkistä, punaisesta ja oranssista - mieluiten yhtä aikaa. Silloin en hänelle laita beessejä ratsastushousuja ja ruskeaa villakangasjakkua vaikka miten näyttäis mun silmään kivalta.
Toiseksi, lapsesta myös ne vaatteet tuntuu joltain päältä. Lapsi ei esimerkiksi halua pitää farkkuja koska ne tuntuu ikävältä päällä.
Meillä on kyllä rahaa, tyylitaitoa ja valinnanvaraa kaikenlaisiin kivoihin asuihin, mutta en halua jyrätä lastani vaan kunnioittaa hänen omaa persoonaa ja omia valintoja. Eri juttu tietysti ihan pienen kanssa, mutta kyllä omani on jo 2 vuotiaasta ollut todella tarkka vaatteistaan.
lapset valitsevat itse kaapista vaatteet aamulla.
En näe mitään syytä sille, että pukisin edelleen esim. 9-vuotiasta, hän kun osaa tehdä sen itsekin.
Vaatteita meillä on laidasta laitaan jokaisella melko paljon, on monenlaisia housuja ja paitoja, neuletakkeja, kauluspaitoja, asusteita (huiveja, vöitä jne) ja kenkiä.
Jokaisella lapsella tuntuu kuitenkin olevan se oma maku ja annan mieluusti lasten pukeutua niihin vaatteisiin missä on mukavin olla. Väreihin puutun joskus, pääsääntöisesti valitsevat kuitenkin sellaisia yhdistelmiä että sopivat yhteen.
Esikoinen pukeutuu lähes aina collareihin ja huppariin.
Keskimmäinen suosii verkkareita tai farkkuja ja pitkähihaisia trikoopuseroita.
Kuopus tykkää sammareista ja collareista ja pitkähihaisista trikoopuseroista.
Ja päivän päätteeksi kaikki on likasta ja joskus myös rikki...