Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoisin tyttärelleni kuukautisista?

Vierailija
26.11.2005 |

On ehkä vähän hölmö kysymys, mutta onko kenelläkään kokemuksia, miten kertoa tyttärelleen kuukautisista?

Haluaisin hoitaa asian oman tyttäreni kohdalla paremmin kuin oma äitini, joka aikoinaan vaain nauroi räkäsesti, kun sai tietää, että minulla alkoivat.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele ainakin kahdenkesken, ja kaikessa rauhassa, niin ettei kummallakaan ole kiire minnekään.

" Kun tyttö kasvaa isoksi, niin hänellä alka.."

Vierailija
2/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausittain veristä vuotoa alapäästä (pimpistä, emättimestä, mikä nyt susta on luontevaa). Tyttö varmaan on jo ehkä kavereilta kuullutkin, mutta varmuuden vuoksi. Ja sanot, että sitten kun tytöllesi tulee ensimmäiset kuukautiset,, niin kertoo sinulle niin annat (tai ostatte) siteitä ja neuvot käytännön jutuissa.

Jos tyttö ei ole liian nolo, niin voitte muutenkin jutella aiheesta, miksi kuukautiset tulee ja miltä se tuntuu jne. Jos on joku 10-v tyttö jonka kavereilla ei ole vielä kokemusta niin ehkä on lisäksi tarpeen sanoa,että kuukautiset ei satu sillä lailla kuin olisi vuotava haava tai jotain, mutta joillakin mahaa särkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna hän lotkautti aamupalapöydässä isille, " äiti vaihtaa vaippoja" . Emme kumpikaan tuolloin reagoineet asiaan (minä kyllä vähän hymyilin itsekseni). Aloin vain miettimään, milloin olisi hyvä aika kertoa asiasta. Koska hän ilmeisesti on ainakin jollain tasolla miettinyt asiaa. Hänellä itsellään kyseinen " vaiva" alkaa vasta muutaman vuoden päästä. Vai olisikohan viisaampaa odottaa, että hän rupeaa itse enemmän kyselemään asiasta?

Vierailija
4/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti selitti asiallisesti, että aikuisilla naisilla tulee kerran kuukaudessa vähän verta, ja siksi täytyy käyttää sidettä. Ja että minullakin tulee sitten, kun kasvan isommaksi. Minusta tämä oli ihan hyvä vastaus siihen hetkeen.

Vierailija
5/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisenä pitäisi alkaa jotain kertoo?????

ja miten...

vielä hankalampaa kun itellä ei kyseisestä asiasta oo minkäänlaista henkilökohtaista kokemusta..

ei sekään kivalta kuulostais jos lapsi säikähtäis jotain olevan pahasti pielessä jos ei oo muualta kuullut mitään..

yh-iskä

Vierailija
6/6 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tajunnut kysellä. En ole vessaan piilotunut ikinä siteitä vaihtamaan vaan lapset ovat toisinaan puuhailleet siinä vieressä ja kun ovat kysyneet miksi äitiltä tulee verta olen sanonut että kaikilla aikuisilla naisilla on kuukautuiset välillä ja silloin käytetään aikuisten vaippaa...nyt meidän tyttö 6v., ja tiennyt jo ainakin kaksi vuotta kuukautisista. Miksi pitää luonnollista asiaa salamyhkäisenä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi