Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

C-sarjan farkkumersu - onko hyvä auto?

Vierailija
13.08.2012 |

Ollaan pohdittu Mersua, vuosimalli 2010 tai uudempi. onko muilla ja onko hyvä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvoa en missään nimessä halua tähän taloon enää ikinä. Meillä oli nimittäin Volvo, jossa oli kaikki maailman viat heti ostopäivästä alkaen (oli uusi) ja huollossa vaan sanottiin, että se on "ominaisuus", ei mikään varsinainen vika. Esim. että auto vingahti hullun lailla aina käynnistettäessä. Hieman noloa, kun parkkipaikalla kaikki katsovat, että minkä rottanan kanssa tuo ajaa eikä asialle voinut tehdä mitään.

Juu, ennen oli Audi A4. Tai on se vieläkin tuossa pihassa. Ihana ajatteva. Automaattivaihteilla, mutta multitronikissa onkin kuulemma sitten ollut muillakin jotakin häikkää ja se poksahti.

Mesen C-sarja on minusta nätti ja sillä oli kiva ajaa, kun kävimme koeajolla. Audi Q5:n haluaisin, mutta siihen ei varaa.

Jos joku tietää noita C-sarjan tyyppivikoja niin mielelläni kuulen niistä täällä.

Kiitos kommenteista.

ap

Vierailija
2/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta silmämääräisesti C-Mersun takatila oli samankokoinen kuin Audi A4:n. Ja kyse siis farkuista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mersu ihan hyvä auto jos on pätäkkää. sit ku joku paikka menee paskaks nii kalliit varaosat ja korjauttaminen

Vierailija
4/12 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on e-malli ja mun vanhemmilla toi c-farkku. Ja kyllä tää e on huomattavasti isompi. Mut meillä onkin kolme lasta ja koira ja vanhemmilla vain he kaksi eläkeläistä.

Muuten aivan ihana auto!

Vierailija
5/12 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut C-sarjaa ja E-sarjaa.

Ajomukavuus on parempi E-sarjassa.

Suosittelen mersua.

Vierailija
6/12 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta golfvarusteille tarvitaan tilaa ja laskettelukamoille talvella.

Aiemmin oli Audi ja tykättiin siitä kovasti, mutta se jätti tien päälle ja nyt mietitään toista merkkiä. E-sarja on meille liian iso ja kallis.

Uusi C-farkku on minusta todella kaunis.

Onko teillä automaatteja vai manuaalivaihteita ja kumpia suosittelette Mersussa?

Onko ollut jotakin ongelmia, tyyppivikoja tms.?

ap

Vierailija
7/12 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo v70 jos E-sarja on liian kallis niin eu C-sarjan huollot ja korjaukset todellakaan ole halpoja. Tietenkin toi Mersu voi olla status kysymys mutta kannattaa mietiä hinta laatusuhdetta, huoltojen hintoja vakuutuksia jne. Automaatti ehdottomasti....

Vierailija
8/12 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastikin hyvä auto siinä kuin muutkin saksalaiset premium-merkit, makuasioita. Teillä näköjään Audin kanssa käynyt huono tuuri, mutta tilastollisesti MB ei ole sen parempi vaan itse asiassa päin vastoin.

Tosiaan C-mersu on takatiloiltaan aivan järkyttävän pieni, selvästi pienempi kuin A4, jonka oletan teillä olleen. Mutta yhden muksun kanssa ette niin takatiloja nyt tarvitse, joten se ei liene ongelma.

Yksi juttu, mikä kannattaa tiedostaa on MB:n takavetoisuus. Suomen liukkaisssa ja lumisissa olosuhteissa auto ei etene etuvetoisen lailla, vaikka nykyään hyvät luistonestot onkin. Sama koskee Bemaria. Nelivetoisena, jos auton löydät järkevään lisähintaan, niin suosittelen.

Vierailija
9/12 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei niin paljon tyyppivikoja kuin aiemmissa c-mersuissa, vaan ovat hyviä autoja. Suosittelen automaattivaihdetta.

E-mersussa on toki enemmämn tilaa. Mulla on E, vaikka ajelen sillä pääasiassa yksin. Ajomukavuus on omaa luokkaansa - mutta todella hyvä Ctäkin on ajaa.

Mitä ihmeen höpötystä takavetoisen hankaluudesta? Olen koko ikäni ajanut takavetoisella autolla. Liukkaalla pitää tietty mäkilähdöt ottaa varovasti - mutta niin liukkaalla pitää varovasti etuvetoisellakin ajaa. Vain nuhapumput on etuvetoisia, mitään kunnon autoa ei tehdä etuvetoiseksi.

Vierailija
10/12 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos olet "ikäsi ajanut" takavetoisella, niin sitten olet varmasti oppinut sen kanssa elämään. En kirjoittanut mitään mistään "mäkilähdöistä" tai siitä, etteikö liukkaalla pitäisi etuvetoisellakin ajaa varovaisesti. Kirjoitin etenemiskyvystä, joka on Suomen oloissa talvella aika tärkeä asia. Itse olen ajanut ikäni sekä etu- että takavetoisilla autoilla, ja niin käytäntö kuin fysiikan laitkin kertovat, ettei takavetoinen nyt vain etene esim. lumipöpperössä läheskään kuten etuvetoinen (saati nelivetoinen). Jossain Keski-Euroopassa asialla ei ole mitään merkitystä, mutta Suomessa on, ja se on hyvä tiedostaa tai itse kokea talvella.

Niissä ei niin paljon tyyppivikoja kuin aiemmissa c-mersuissa, vaan ovat hyviä autoja. Suosittelen automaattivaihdetta. E-mersussa on toki enemmämn tilaa. Mulla on E, vaikka ajelen sillä pääasiassa yksin. Ajomukavuus on omaa luokkaansa - mutta todella hyvä Ctäkin on ajaa. Mitä ihmeen höpötystä takavetoisen hankaluudesta? Olen koko ikäni ajanut takavetoisella autolla. Liukkaalla pitää tietty mäkilähdöt ottaa varovasti - mutta niin liukkaalla pitää varovasti etuvetoisellakin ajaa. Vain nuhapumput on etuvetoisia, mitään kunnon autoa ei tehdä etuvetoiseksi.

Vierailija
11/12 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton jonne mahtuu tavaraa ja lapset, niin suorittelen E-sarjan farkkua, 270 tai 320. Autona MB on loistava, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa enkä koskaan ole muita autoja taloon hankinut kuin mesukoita. Miinuspuolena varaosien kalleus kuten tuolla jo sanottiin, mutta toisaalta on niin kestävä auto ettei niihin varaosiin tarvii juuri varojaan uhrata. Joissakin C-sarjan ja E-sarjan vuosimalleissa on eräänlaisia tyyppivikoja, joista löytyy tarkat tiedot mm. Tekniikan maailman ja Autolehden sivuilta.

Vierailija
12/12 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo v70 jos E-sarja on liian kallis niin eu C-sarjan huollot ja korjaukset todellakaan ole halpoja. Tietenkin toi Mersu voi olla status kysymys mutta kannattaa mietiä hinta laatusuhdetta, huoltojen hintoja vakuutuksia jne. Automaatti ehdottomasti....

sisätiloiltaan paljon isompi!