Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisette jos työttömänä saisitte työkkäristä työtarjouksen joka ei yhtään teitä kiinnosta?

Vierailija
13.08.2012 |

Mutta pakko olisi hakea.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym. vapaamatkustajia, mutta ymmärrän hyvin, jos joku ei ota vastaan jotain minimipalkkaista siivostyötä 50 km päästä kotoa ( varsinkin jos on ansiosidonnaisella hyväpalkkaisesta työstä ).

Asumis- ja matkakulut ovat kyllä niin korkeat nykyään, että en minäkään ottaisi mitään surkeasti palkattua hanttihommaa vastaan, koska energiaa ja aikaa ei sitten todennäköisesti jäisi hakea oman alan töitä. Ikävä fakta on se, että kaikki työnteko ei todellakaan Suomessa kannata. Sitten ehkä, jos oman alan töitä ei alkaisi löytymään, olisi pakko alkaa harkita muitakin vaihtoehtoja. Mutta kyllä välttelisin sitä tilannetta viimeiseen saakka.

Vierailija
62/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pääse noin helpolla. Olen syönyt valkosipulia ja ottanut huikkaa ennen haastattelua + epäsiisti olemus jne.. ja aina ne on ottamassa. "joo, joo sä pärjäät varmaan hyvin" En kai nyt mene töihin jossa palkka on pienempi kuin ansiosidonnainen päiväraha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa suunnattomasti nämä työnvieroksujat ja vapaamatkustajat!

Meiltä lähtee nykyisin systemaattisesti kaikista sellaisista paikanhakijoista palautetta työvoimatoimistoon, joiden hakemuksista taikka haastattelukäyttäytymisestä paistaa läpi haluttomuus ottaa tarjolla oleva paikka vastaan.

Tulisin takaisin kiittämään henkilökohtaisesti. Moni ei ajattele että kun tarjotaan töitä tonnin kuukausipalkalla ihmiselle joka on taloudellisessa katastrofissa jo muutenkin, se voi olla viimeinen pisara siinä vaiheessa kun vielä informoidaan työkkäriä ettei ollut innoissaan.

Vierailija
64/83 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kutsun työhaastatteluun. Kerroin vastauksessa olevani raskaana (niin kuin olinkin). Yhtäkkiä paikka olikin jo mennyt ;)

Vierailija
65/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voivat tosiaan työkkäriin ilmoittaa. Kysele sen sijaan työnantajalta tarkkaan työpaikan luottamusmiehistä, työsuojeluasioista ym, niin eivät varmasti palkkaa! Eikä tuosta voi työkkäriin mitään sanoakaan, koska työntekijällä on oikeus tietää nämä asiat.

Vierailija
66/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on asiallisen hakemuksen laittanut, mutta siinä maininnut että haen työvoimatoimiston minulle osoittamaa paikkaa tmv. Kyllähän sen saa työnantajalle kertoa, miksi ylipäätään kiinnostui hakemaan paikkaa.

Vierailija
67/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ei auta, jos on hyvä työnantaja kyseessä :)

Kun voivat tosiaan työkkäriin ilmoittaa. Kysele sen sijaan työnantajalta tarkkaan työpaikan luottamusmiehistä, työsuojeluasioista ym, niin eivät varmasti palkkaa! Eikä tuosta voi työkkäriin mitään sanoakaan, koska työntekijällä on oikeus tietää nämä asiat.

Vierailija
68/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pakko hakea, mutta en usko että ottaisivat koska ei kiinnosta. joten why not?

Vierailija
69/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä erikoinen ongelma näinä aikoina.. mutta.. onnistuu kyllä: tee surkea työhakemus värilliselle paperille, kirjoita iänikuisia latteuksia (joita on kaikissa hakemuksissa ja niiden malleissa) älä erottaudu muista ainakaan positiivisesti, tee yhdyssanavirheitä ja muita kielioppivirheitä hakemus täyteen. Mutta jos käy niin, että jostain syystä kutsuvat haastatteluun, mene sinne myöhässä, epäsiistinä, laita jotkin epäsiistit, teiniaikaiset vaatteet ja haise vanhalta viinalta. Vastaile mumisemalla tyyliin "emmä tiiä" tai jotain muuta mitä he eivät haluaisi kuulla. Unohda kohteliaisuudet, ole tuppisuu, ja katoa paikalta heti kun mahdollista. Lycka till!

Vierailija
70/83 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ne kysyy että miksi hait tätä paikkaa niin saan kai mä siinä vastata rehellisesti että tämä työtarjous tuli työvoimatoimistosta ja minun on sitä haettava? En mä ainakaan ala mitään paskaa höpöttään että kun kiinnosta ja blaah blaah.. Eihän tuosta voi karenssia tulla?

sitten tedhä päätelmän työmotivaatiostasi.

Vierailija
71/83 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/83 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin haastatteluun, mutta mokaisin sen tahallani. Hyviä keinoja on mm. pukeutua sopimattomasti, välttää katsekontaktia, puhua päälle jne. Ei kuitenkaan kannata suoraan sanoa, ettei ole töistä kiinnostunut, pahimmassa tapauksessa voivat ilmoittaa työkkäriin, ja silloin tulee karenssia.

Vierailija
73/83 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa minulle on käynyt noin. Ekalla kerralla minun piti hakea paikkaa johon pätevyyteni ei riittänyt. Laitoin hakemuksen mutta kirvasin kuinka pilasin mahdollisuuteni tulevaisuudessa työskennellä siinä firmassa kun hain paikkaa johon minusta ei ole. En onneksi päässyt edes haastatteluun.

Toisella kerralla otin itseni pois työkkärin kirjoilta.

Vierailija
74/83 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2012 klo 20:37"]

koska nykyisessä työllisyystilanteessa löytyy melko varmasti useampikin, jota kiinnostaa. Mutta jos itsellä on isot vaatimukset työn suhteen, niin itse täytyy myös etsiä se työpaikka. Ei sitä kukaan tule kotiin tarjoamaan.

[/quote]

HEhehehe, olen työpaikassa, jota tavallaan tultiin tarjoamaan...mulla oli julkinen nettiCv ja sain itse asiassa kolmeltakin eri työnantajalta sähköpostia että olisi töitä...tämä yksi kinnosti mita enemmän ja tässä on nyt pari vuotta oltu töissä. No alallani tällä alueella on tekijöistä pulaa, mutta pitää olla vähän erikoisosaamista mitä ei voi kaikilta vaatia. 

Vierailija
75/83 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lähettelee työkkäri vähän väliä...ja paskat! Itse sain työttömyysaikoinani yhden osoituksen osa-aikalisän paikkaan ja kahteen tukipaikkaan. Nuo tukipaikat sain, osa-aikalisäpaikkaan en päässyt. Olin työttömänä käytännössä 10 vuotta, joskin siihen sisältyy tukityötä ja työkkärin koulutusta, sekä muutaman kuukauden määräaikainen työ vapailla markkinoilla. Nyt olen normaalissa työssä. 

Vierailija
76/83 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2012 klo 19:24"]

Teet täysin avuttoman hakemuksen, kyllä ne siellä huomaa ettei kiinnosta.

Uskallatko ottaa riskiä karenssin suhteen ?

. Ei ne duunipaikoista lähettele hakemuksia tarkistettaviksi:)

Ei ehkä hakemuksia mutta haastattelun jälkeen saattavat ilmoittaa työkkäriin että kävi haastateltava joka ei ollut kiinnostunut ottamaan paikkaa vastaan.

Tutulle kävi niin. Oli työtön yksinhuoltaja jolla ei ollut lapselle hoitopaikkaa. Työkkärin sivuilta oli huomannut paikan johon haki ja pääsi haastatteluun. Ilmoituksessa oli lukenut että työ alkaa kuukauden päästä mutta haastattelussa selvisi että töissä olisi pitänyt olla seuraavana päivänä. Kertoi ettei voi tulla seuraavana päivänä sillä kunnan päivähoitotoimisto lupaa hoitopaikan 2 viikon kuluttua yllättäen työllistyttäessä. Haastattelija oli alkanut rähisemään että aikoo ilmoittaa työkkäriin ettei tuttavani ole kiinnostunut tulemaan töihin vaikka he olisivat kovasti kiinnostuneita tuttavani palkkaamaan. Ei ollut ymmärtänyt vaikka tuttu oli yrittänyt kuinka selittää että hän tulee varmasti heti töihin kun lapselle on hoitopaikka, eli viimeistään kahden viikon kuluttua.

Vierailija
77/83 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin fiktiivinen tilanne, että työkkäristä tulisi työtarjous.

Olen sentään asioinut siellä jo yli 30 vuotta, eikä viime vuosikymmenien aikana ole tullut kuin pari kertaa tiedoksi sellainen paikka, joka on ollut MOL:n sivulla.

Valitettavasti en osaa tällä kokemuksella edes kuvitella sellaista tilannetta, että työvoimatoimisto tarjoaisi minulle töitä. En silti, että olen useamman kuin yhden kerran sieltäkin työpaikkaa hakenut. Ihan omin neuvoin olen aina työni saanut, ja jopa työvoimatoimiston piha on ollut työpaikkojen suhteen antoisampi kuin sen talon sisäpuoli.

Vierailija
78/83 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 21:14"]

Kyllä työvoimatoimisto lähettää koko ajan näitä avoimia työpaikkoja työttömille. Tämä tulee kirjeenä kotiin ja paikkaa on hakijan haettava, muuten napsahtaa 2 kk karenssi. Kun 3 kk ammattisuoja on kulunut, työkkäri voi laittaa tuollaisen kirjeen vaikka ekonomille, että hae tätä junasiivoojaan paikkaa. Jos ei hae, tulee 2 kk karenssi. Jos hakee ja pääsee haastatteluun, mikäli siellä vaikuttaa ettei halua töitä, työnantaja ilmoittaa siitä työkkärille ja karenssi napsahtaa sua kuulematta. Työkkärillä on palvelu, jolla se etsii esim. 30 tyyppiä siivoustyöhön. Jos työnantaja ei itse halua laittaa julkista ilmoitusta, johon tulee 500 hakemusta. Että kyllä vain, tuollaisia kirjeitä lähtee koko ajan ja hakijoiden on pakko hakea niitä paikkoja ja mennä tarvittaessa haastatteluun, jos mielii saada tukia.

[/quote]

Miten selität sen, että on olemassa valtava määrä työttömiä, jotka eivät ole saaneet ensimmäistäkään osoitusta? Minäpä kerron sinulle: monet kirjoittavat työnhakusuunnitelmaan "omatoimista työnhakua", hankkivat ihan itse työpaikkansa eivätkä saa koskaan työvoimatoimiston ilmoituksia, osoituksia vai mitä ne nyt ovatkaan.

Vierailija
79/83 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2012 klo 19:24"]

Teet täysin avuttoman hakemuksen, kyllä ne siellä huomaa ettei kiinnosta.

Uskallatko ottaa riskiä karenssin suhteen ?

. Ei ne duunipaikoista lähettele hakemuksia tarkistettaviksi:)

Ei ehkä hakemuksia mutta haastattelun jälkeen saattavat ilmoittaa työkkäriin että kävi haastateltava joka ei ollut kiinnostunut ottamaan paikkaa vastaan.

Tutulle kävi niin. Oli työtön yksinhuoltaja jolla ei ollut lapselle hoitopaikkaa. Työkkärin sivuilta oli huomannut paikan johon haki ja pääsi haastatteluun. Ilmoituksessa oli lukenut että työ alkaa kuukauden päästä mutta haastattelussa selvisi että töissä olisi pitänyt olla seuraavana päivänä. Kertoi ettei voi tulla seuraavana päivänä sillä kunnan päivähoitotoimisto lupaa hoitopaikan 2 viikon kuluttua yllättäen työllistyttäessä. Haastattelija oli alkanut rähisemään että aikoo ilmoittaa työkkäriin ettei tuttavani ole kiinnostunut tulemaan töihin vaikka he olisivat kovasti kiinnostuneita tuttavani palkkaamaan. Ei ollut ymmärtänyt vaikka tuttu oli yrittänyt kuinka selittää että hän tulee varmasti heti töihin kun lapselle on hoitopaikka, eli viimeistään kahden viikon kuluttua.

Ymmärsikö tämä tuttu, että hän olisi tuossa uhkausväitteessä vahvoilla? 

Vierailija
80/83 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vältellyt töitä onnistuneesti jo viisi vuotta :)

Syy on erityislapseni joka ei pärjää hetkeäkään yksin ja ahdistuu jos olen kauan hänestä erossa. Vika on päässä ja diagnoosi auki yhä joten en pysty olemaan omahoitaja. No niin tässä mennään eli:

Hakemus:

- värillinen, hajustettu paperi, esim. pinkki.

- aloita kliseellä "oon iloinen, positiivinen ja sosiaalinen"

- pyydä röyhkeästi ihan liikaa palkkaa

- mainitse harrastuksesi eli koiranulkoilutus, tankotanssi ja maalaat alastonkuvia

- muista yhdys_sana_virheet ja pirusti hymiöitä ;)

- kerro jo etukäteen milloin tykkäät pitää lomaa eli se, tämä ja tuo vknloppu kesällä koska haluat mennä festareille

- kerro ettet suostu pesemään vessoja tai keittämään kahvia koska sinulla on sentään merkonomin/amiskan puu&palikkalinjan koulutus

Haastattelu:

- pukeudu hutsahtavasti, varsinkin jos rekry on nainen

- tatskat rohkeasti esille ja paljon pakkelia, muista purkka suuhun

- käytä sanoja tota, niiku

- naura kaikelle mitä rekry sanoo

- "unohda" laittaa känny äänettömälle ja pyydä kaveria soittelemaan ja tekstaamaan koko haastiksen ajan

- laita liikaa hajuvettä

- kynnet pinkiksi

- pälätä liikaa ja puhu esim. kuukautiskierrostasi tai päivän horoskoopista

- kerro että sinulla on muslimimies tai että olet homoseksuaali

- kerro että kotona odottaa 3 lasta joilla 3 eri isää

- ja toimivin: haluat mahd. pian lapsia koska biologinen kellosi huutaa

- vaadi ettei kukaan työpaikalla saa käyttää hajuvesiä koska olet niin allerginen

- suostut tekemään töitä vain klo 8-16 koska sinulla on elämä.

Kysyttävää? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi