Mitä tekisette jos työttömänä saisitte työkkäristä työtarjouksen joka ei yhtään teitä kiinnosta?
Kommentit (83)
Ei saa olla liian läpinäkyvää,pitää vaan hölöttää esim kaikkia työpaikan arvoja vastaan jne
Hienoa kuulla että Suomi on täynnä tällaisia työn välttelijöitä... Jipii...
Uskomatonta touhua! Elän juuri nyt maassa, jota työttömyys ja lama repivät. Ihmiset etsivät roskiksista ruokaa ja olisivat valmiita tekemään käytännössä mitä työtä tahansa. Uskomatonta kuunnella, miten joku ilkeää pysyä mieluummin työttömänä ja elää yhteiskunnan elättinä kuin ottaa vastaan työ "joka ei kiinnosta". Ei elämä ole aina mukavaa ja ei aina pääse tekemään sitä, mitä haluttaa!
Millainen moraali teillä, työn karttelijoilla, oikein on? Miten voitte katsoa itseänne peiliin tai nukkua yöt? Itse en voisi. Ajatelkaa muutakin kuin omaa napaanne, ihan oikeasti! Kantakaa vastuunne hyvinvointiyhteiskunnasta!
Jos/kun Etelä-Euroopan maiden kaltainen lama iskee sinne Suomeenkin, tulette ihan oikeasti katumaan tällaisia tyhmyyksiä. Mitä vaan voi tapahtua seuraavien kuukausien ja vuosien aikana. Tehkää töitä, vaikkei huvittaisikaan (ketäpä huvittaisi?) ja säästäkää!
koska nykyisessä työllisyystilanteessa löytyy melko varmasti useampikin, jota kiinnostaa. Mutta jos itsellä on isot vaatimukset työn suhteen, niin itse täytyy myös etsiä se työpaikka. Ei sitä kukaan tule kotiin tarjoamaan.
eli miksi työkkäristä tarjottiin paikkaa joka ei kiinnosta? Olisiko hakuammattisi ollut jotain ihan muuta kuin mitä haet? Aika moni ei edes muista mitä on hakuammatikseen merkinnyt, saa sitä sitten ihmetellä vääriä tarjouksia.
todennäköisesti ei kutsuttaisi edes haastatteluun, jos ei olisi mitään työkokemusta siihen liittyen. Työkkäri laittaa noita työhönosoituksia niin monille, että aniharvoin ne osuvat suoraan omaan koulutukseen tai kokemukseen, joten paikka menee melko varmasti jollekin toiselle.
Ei niillä työtehtävillä niin väliä olisi, vaikka ikävään paikkaan tulisikin valituksi. Enemmän näin autottomana ja kortittomana pelottaisi se, että joutuisi jonnekin monen tunnin ajomatkan päähän, jonne ei pääse julkisilla, eikä kävelymatkan päässä ole asuntojakaan.
Jos on jo työpaikka, niin paljon helpompi vaihtaa työtä kuin työttömän saada uusi paikka. Mutta näinpä mä en ole ollut ilman töitä reiluun 20 vuoteen, olen tehnyt ne ei-niin kiinnostavatkin.
Vituttaa suunnattomasti nämä työnvieroksujat ja vapaamatkustajat!
Meiltä lähtee nykyisin systemaattisesti kaikista sellaisista paikanhakijoista palautetta työvoimatoimistoon, joiden hakemuksista taikka haastattelukäyttäytymisestä paistaa läpi haluttomuus ottaa tarjolla oleva paikka vastaan.
Meiltä lähtee nykyisin systemaattisesti kaikista sellaisista paikanhakijoista palautetta työvoimatoimistoon, joiden hakemuksista taikka haastattelukäyttäytymisestä paistaa läpi haluttomuus ottaa tarjolla oleva paikka vastaan.
Ollaan viimeisen 24 kk:n aikana haettu aika moneen tyhjään paikkaan työntekijää ja voin sanoa että kyllä jo hakemuksista näkee, kuka hakee tosissaan ja kuka "pakotettuna". Esimiehellä ja koko tiimillämme on ollut sellainen periaate, että työkkäriin lähtee aina palautetta asiasta. Suoraansanoen minua ärsyttää tosi paljon työtä vieroksuvat työkkäriläiset. Turhaan kuluttavat resursseja meidänkin firmalta. Jos työtä on vailla ja ilmoittautuu aktiiviseksi hakijaksi, niin pitäisi lähes työn kun työn kelvata!
En sitten tiedä, onko jollekin tullut karenssi meidän kommenttien takia, mutta palautetta meiltä lähtee.
[/quote]
Ollaan viimeisen 24 kk:n aikana haettu aika moneen tyhjään paikkaan työntekijää ja voin sanoa että kyllä jo hakemuksista näkee, kuka hakee tosissaan ja kuka "pakotettuna". Esimiehellä ja koko tiimillämme on ollut sellainen periaate, että työkkäriin lähtee aina palautetta asiasta. Suoraansanoen minua ärsyttää tosi paljon työtä vieroksuvat työkkäriläiset. Turhaan kuluttavat resursseja meidänkin firmalta. Jos työtä on vailla ja ilmoittautuu aktiiviseksi hakijaksi, niin pitäisi lähes työn kun työn kelvata!
En sitten tiedä, onko jollekin tullut karenssi meidän kommenttien takia, mutta palautetta meiltä lähtee.
[/quote]
Meiltä lähtee nykyisin systemaattisesti kaikista sellaisista paikanhakijoista palautetta työvoimatoimistoon, joiden hakemuksista taikka haastattelukäyttäytymisestä paistaa läpi haluttomuus ottaa tarjolla oleva paikka vastaan.Ollaan viimeisen 24 kk:n aikana haettu aika moneen tyhjään paikkaan työntekijää ja voin sanoa että kyllä jo hakemuksista näkee, kuka hakee tosissaan ja kuka "pakotettuna". Esimiehellä ja koko tiimillämme on ollut sellainen periaate, että työkkäriin lähtee aina palautetta asiasta. Suoraansanoen minua ärsyttää tosi paljon työtä vieroksuvat työkkäriläiset. Turhaan kuluttavat resursseja meidänkin firmalta. Jos työtä on vailla ja ilmoittautuu aktiiviseksi hakijaksi, niin pitäisi lähes työn kun työn kelvata!
palkkaa se teille töihin äläkä ole kusipää!!
ja joku hölmö fontti. Joskus seurasin vierestä, kun pomon verenpaineet nousi jokaisen värillisen työhakemuksen tullessa vastaan.
Miksi mulla ei ole mitään havaintoa työtarjouksista, joita työvoimatoimisto satelee?
Olen sentään ollut työtön ja pätkätyöläinen vuosikymmeniä.
Kannattaa kirjata omaan työnhakusuunnitelmaan, että hakee itse aktiivisesti töitä. Aina toisinaan sitten haetaan liikkuvuusavusta työhaastatteluun menoa varten.
jotka ovat hakeneet ja selkeästi osoittaneet, että ei kiinnosta. Ne samat saattaa hakea talossa toisiin tehtäviin vuoden, parin kuluttua tilanteessa, jossai oikeasti tarvitsevat töitä. Silloin vastauksemme on ehdoton kiitos ei.
katsottiin CV-netistä sopiva ja soitettiin sille. Mies aloitti työt seuraavalla viikolla. Sovittiin koeajasta ja itsekseni mietin, että onko siitä tekemään töitä, kun on ollut työkkärin listoilla. Olin väärässä, hyvä työntekijä.
Ei kannata ottaa työtöntä, joka ei itse hae töitä.
katsottiin CV-netistä sopiva ja soitettiin sille. Mies aloitti työt seuraavalla viikolla. Sovittiin koeajasta ja itsekseni mietin, että onko siitä tekemään töitä, kun on ollut työkkärin listoilla. Olin väärässä, hyvä työntekijä.
Ihanko oikeasti joku työnantaja lukee esittelyjä CV-netistä! Tuntuu, että ihan turhaa touhua se on, mutta ehkä ei sittenkään. No, ei mun kohdalle ole 10 kuukaudessa osunut työnantajan valinta, mutta toisaalta siellä on 800 muutakin saman alan ihmistä tarjolla.
..se kyl karistaa innokkaimmatkin työnantajat kannoilta... jos maksaa niin hyvä sit niin :) Myös se kamala ulkonäkö ja hajamielisyys ja kelloon vilkuilu on aina +++. Ei työkkärissä voida sellasesta rankaista, koska sehän on omaa persoonaa. Ai niin, viinanhajusta saa kyl karenssin, koska se on itseaiheutettu syy
Vituttaa suunnattomasti nämä työnvieroksujat ja vapaamatkustajat! Meiltä lähtee nykyisin systemaattisesti kaikista sellaisista paikanhakijoista palautetta työvoimatoimistoon, joiden hakemuksista taikka haastattelukäyttäytymisestä paistaa läpi haluttomuus ottaa tarjolla oleva paikka vastaan.
Mitä Vi...ttua se teille kuuluu, jos kaikki ei ole polvillaan tulemassa teille töihin. Toivottavasti konkurssi koittaa
Jos haluaa vältellä lähes kaikkia työpaikkoja, kannattaa rastoittaa hiukset ja laittaa tatskoja näkyville paikoille.
Työnantaja, miksi edes välität?? Jokaiseen avoimeen paikkaanhan tarvitaan vaan yksi henkilö. Miten voit edes kuvitella että kaikkia joille randomina on mennyt kirje vois kiinnostaa just sun tarjoama paikka.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2012 klo 22:01"]
Vituttaa suunnattomasti nämä työnvieroksujat ja vapaamatkustajat!
[/quote]
jotku oli kyllä aika pahoja... nuo vanha viina ja valkosipuli. KÄÄK!!!! =)