Muita työnhakijoita? Hitto tää työllisyystilanne on surkea!
Olen jo useamman kuukauden aktiivisesti katsellut uutta työpaikkaa. Tällä hetkellä olen määräaikaisessa työsuhteessa joka päättyy syyskuun lopussa ja jatkoa ei ole tiedossa. Yhtään minulle sopivaa työpaikkaa ei ole kuitenkaan tullut aikoihin hakuun. Alkaa tuntua ihan toivottomalta. Miten muut olette onnistuneet työllistymään näinä aikoina? Aikaisemmin olen saanut aina töitä suhteellisen helposti.
Kommentit (12)
Terveisin FM, pätkätöissä/työttömänä jo kuudetta vuotta:(
Mulla tuo ennen oli 10 vuotta sitten. Nyt oli TODELLA takkuista. Ei siinä muu auta kuin yrittää ja yrittää ja yrittää vain. Jossain maiheessa masennus uhkaa, ja sitten onkin jo vaarassa syrjäytyä täysin työelämästä.
Hae sitkeästi töitä, tee osa-aikatöitä, jos niitä saa. Opiskele. Hoida kuntoasi. Käy parturissa ja huolehdi pukeutumisesta yms. jopa normaalia paremmin, jos jäät työttömäksi: työttömänä olet suurennuslasin alla.
Työttömiä on paljon ja osa on työttömiä ihan ilman omaa syytään. Oletus on silti se, että työttömässä on jotain vikaa. Älä masennu äläkä alistu.
Minä sain kahden vuoden hakemisen jälkeen työtä.
Voimia sulle!
ja soittele suoraan firmoihin.
Iso osa työpaikoista ei tule ikinä mihinkään hakuun!
Tsemppiä!
Hänelläkin loppuu työt ensi kuussa, onneksi esimies lupasi pari kuukautta lisää koska muita töitä ei ole saanut...alalla on hommia kivasti, mutta uusi trendi näyttää olevan se, ettei peruskoulutusta tarvita ja se syö paitsi ammattitaitoisten työpaikkoja, mutta myös palkkausta alalla ja yleistä arvostusta.
Miksei voi kysellä joka paikasta?
Itse päätin, että lähetän työhakemukset jokaiseen oman alani työpaikkaan riippumatta siitä, oliko käynnissä rekryä vai ei. Lähetin sähköpostin ja netin rekrylomakkeen sijaan hakemukseni kirjeessä ja tein siitä itseni näköisen ja kirjaimellisesti värikkään. Työllistyin yritykseen, jolla ei ollut työpaikkaa avoinna, sain kiitosta erilaisesta lähestymistavasta ja omaperäisyydestä. Ja tämä kaikki luovalla alalla, jossa pitää kynsin ja hampain tapella työpaikoista.
Tietenkään mikään riemunkirjava hakemus ei toimi aloilla, joissa luovuutta ei tarvitse mutta hakemuksesta voi pikkukikoilla tehdä oman näköisensä; vaikkapa juurikin tavalla, jolla sen hakemuksen lähettää.
sponttaanisti. En uska ottä työpaikat vielä ovat kiven alla. Vain kivoja paikkoja on vaikea saada.
Meille tuli kesällä kolme 25 vuotiasta naista ja nyt ovat kaikki raskaana.Tilalle ei palkata sijaisia koska rahaa ei ole.Saavat muut hoitaa hommat.
Tuon takia en tee määräaikaisia sopimuksia, vajaita työtunteja tai vuokratyötä. Ei sitten mitään turvaa.
Vanhat ja kokeneet ovat kalliita! Palkkaaminen on suuri riski.
Pysyn kannassani. Ei määräaikaisia tai vajaatuntisia sopimuksia eikä vuokratyötä. Ja olen hyvä.
työnantajalle että on "korvaamaton".
Lähestymistapa on muuttunut.
Meillä palkataan keikalle tuntityöntekijöitä. Vakkarivirat menee joko hyville tunnetulle keikkatyöntekijöille tai pitää olla kovat näytöt jostain muusta firmasta ja suosittelijoita. Puskaradio ja suhteet ovat tärkeitä myös. Jos olet työtön, mahdollisuudet ovat heikohkot.
Terveisin FM, pätkätöissä/työttömänä jo kuudetta vuotta:(