Mun perhe ei tiedä mitä ne menetti!
Tuossa ne pupeltaa makaroni-jauhelihasössöä ketsupin kera.
Ketään muuta ei kiinnostanut edes kokeilla kesäkurpitsa-aurikokuivattutomaatti-pestopastaa paahdetun vuohenjuustosiivun kera. Ah, kaikki hyvä minulle :)
Kommentit (27)
jollei brassailla omilla ruuillaan? ja kun sille sanotaan, että ei kelpaa, niin se loukkaantuu ja alkaa kiukutella. way to go...
Ja lapsista ehkä nuorin (1v), toiset olisi syoneet makaronia ilman ketsuppia.
Mua niin naurattaa nuo jotkut kommentit. Olen työskennellyt edustuskokkina ja teen kaikki ruoat itse. Minä ja mies ollaan molemmat kaikkiruokaisia. Meillä on maailman nirsoin lapsi joka jo vauvana sylki kaiken ruoan suustaan.
Itse olen syyllistänyt aikoinani vanhempia nirsoista lapsista, joten sitä sain mitä tilasin.
eikä purkista niin kyllä vaan kelpaa. Meillä tosin nuorimmainen oli todella allerginen pienenä ja oikei mikään ei käynyt, mutta nyt 10v ei tuota ongelmia syödä simpukoita, etanoita, aurajuustoa, ahvenia, neulamuikkuja jne....
Eli älkää antako periksi niin helposti ja lähtekö tuolle makaronilinjalle. Terveys ja monipuolisuus ennen mukavuutta! Ja ihania ruokaelämyksiä on mahtavaa keräillä ymäri maailman ennakkoluulottomien lasten kanssa!
T. äiti 40v ja lapset 10v ja 12v
kotikasvatuksella ja ruuan monipuolisuudella isosti mitään voi. Toisaalta siitäkään ei pääse eroon, jos lapselle antaa pelkästään omaa sössöä vuodesta toiseen.
Heidän lisäkseen on iso liuta ihan lähtökohdiltaan monipuolisesti syöviä lapsia, jotka opetetaan ronkeleiksi kotiruuan kapea-alaisuudella.
keskusteluun sen, että vuohenjuusto on sellainen maku, joka jakaa mielipiteitä. Esim. itse tykkään tosi paljon - mutta yleensä ns. sellaisenaan, en sulatettuna keittoon tai kastikkeeseen - mutta moni, ihan ruuan suhteen ennakkoluuloton tuttuni ei voi sietää.
on taas jossain siinä välillä.
On varmasti hyvä kasvattaa lapset monipuoliseen ruokailuun, ja tiettyyn pisteeseen asti sillä on merkitystä lapsen syömistottumuksiin. Mutta samalla täytyy huomioida, että lapsilla on aikuisia herkempi makuaisti, ja monet pöperöt maistuvat lapsen suussa erilaiselle kuin aikuinen kuvittelisi. Sen lisäksi monet lapset oppivat lapsiryhmissä nirsoilemaan porukan mukana. Nirsoilevalla lapsella saattaa siis olla varsin terveellä tavalla ruuasta ajattelevat vanhemmat.
Itse haluankin tarjota lapsille monipuolisesti kasviksia ym., mutta en revi pelihousujani, vaikka jossain vaiheessa tulisikin kieltäytymisvaihe.
en ole tuo, jolle vastaat, vaan tuo alkupäässä kommentoinut, muistaakseni nro 3.
En katso nenänvarttani pitkin teitä muutoin kuin tässä asiassa. Kulinaristeja ei kaikkien tarvitse olla, harrastukset jokainen valitsee ihan itse.
Mutta kaikkiruokaisuus on silti hyvä asia, eikä valikoivuutta kannata lapsilla ehdoin tahdoin edistääkään opettamalla heidät eri ruuille.