Mun perhe ei tiedä mitä ne menetti!
Tuossa ne pupeltaa makaroni-jauhelihasössöä ketsupin kera.
Ketään muuta ei kiinnostanut edes kokeilla kesäkurpitsa-aurikokuivattutomaatti-pestopastaa paahdetun vuohenjuustosiivun kera. Ah, kaikki hyvä minulle :)
Kommentit (27)
Tuossa ne pupeltaa makaroni-jauhelihasössöä ketsupin kera. Ketään muuta ei kiinnostanut edes kokeilla kesäkurpitsa-aurikokuivattutomaatti-pestopastaa paahdetun vuohenjuustosiivun kera. Ah, kaikki hyvä minulle :)
kuin tuota sun sössöäs.
Vuohenjuusto on järkkyä ja pesto pitäisi kieltää lailla.
Hyi yök!
Pääsääntöisesti tekemäni "herkkuruat" ei kelpaa lapsille vaan suurin osa jää mun ja mieheni syötäviksi. Ja voin sanoa että olen tehnyt todella paljon erilaisia ruokia.Jauheliha-makaroni kelpais lapsille vaik joka päivä..
olitkin saanut niistä yhden aterian, josta näkiain painajaisia. Jos eriksen ruuassa söisin en kuitenkaan nirso ole. Yhdessä saattaa aiheuttaa painajaisia.
Ei lasta kaikkeen voi opettaa. Syöminen on yksi juttu. Jotkut vaan ovat nirsoja luonnostaan.
Meillä poika 1,5 v ei tykkää yhtään esim. muista marjoista ku vadelmista. Ei vaikka ollaan tsiljoona kertaa tarjottu. Ja silti se tykkäs heti ekalla kerralla maistaessaan mausteisesta kanasta kookoskermassa.
Parhaiten kyllä maistuu just jotkut makaronimössöt. Ja osa "gourmet-kokkailuista" menee tosi hyvin, mutta toiset ei millään, vaikka omasta mielestä ne on kaikki tosi herkullisia.
Meillä on kolme lasta ja jokaisella omat lempiruuat ja inhokit.
Samaa ruokaa on tarjottu kaikille ja silti lapsilla on erilaiset makumieltymykset.
Kaikki eivät opi syömään kaikkea vaikka miten totuttaisi.
Meillä ei yksikään lapsi voi sietää kesäkurpitsaa vaikka se kuuluukin normaaliin ruokavalioomme ja miehen kanssa syömme sitä usein. Yhdelle kelpaa vuohenjuusto, muille ei. Sama muidenkin juustojen kanssa vaikka olemme kovia juustonystäviä ja syömme juustojakin laidasta laitaan. Parmesan on ainoa mitä 2 muuta lasta syövät,1 sen sijaan rakastaa kaikkia juustoja.
Ei lasta kaikkeen voi opettaa. Syöminen on yksi juttu. Jotkut vaan ovat nirsoja luonnostaan.
Meillä poika 1,5 v ei tykkää yhtään esim. muista marjoista ku vadelmista. Ei vaikka ollaan tsiljoona kertaa tarjottu. Ja silti se tykkäs heti ekalla kerralla maistaessaan mausteisesta kanasta kookoskermassa.
Parhaiten kyllä maistuu just jotkut makaronimössöt. Ja osa "gourmet-kokkailuista" menee tosi hyvin, mutta toiset ei millään, vaikka omasta mielestä ne on kaikki tosi herkullisia.
Ne veti just jauheliha-makaronit ja mä sain ihanaa salaattia, jossa oli fetaa, retiisiä ja sesam-soija vinaigrette. Lisäksi itsetehtyä guacamolea ja kikhernepataa, jossa siis kikherneitä ja tomaatti-chilipastakastiketta.
Tai oisivat saaneet mutta ei kelvannut.
koulutettua. Meillä ei tuota mitään vaikeuksia saada koko perhettä kokeilemaan uusia reseptejä, koska olemme tehneet niitä jo yli 20 vuotta, lapsetkin tottuneet syömään pienestä pitäen hyvin monipuolista ruokaa.
Jos yleensä tarjolla on mättöä tai einestä, ei olekaan helppo houkuttaa varsinkaan lapsia kokeilunhaluiseksi.
koulutettua. Meillä ei tuota mitään vaikeuksia saada koko perhettä kokeilemaan uusia reseptejä, koska olemme tehneet niitä jo yli 20 vuotta, lapsetkin tottuneet syömään pienestä pitäen hyvin monipuolista ruokaa.
Jos yleensä tarjolla on mättöä tai einestä, ei olekaan helppo houkuttaa varsinkaan lapsia kokeilunhaluiseksi.
ja missä mainittiin mättö ja eines?
Kyllä minunkin lapset valitsis mieluummin makaronimössön kuin kesäkurpitsapastan. Todennäköisesti myös mieheni.
ja yhdessä innostetaan toisiamme kulinarismin saralla. Lapset ovat alakoululaisia. Meillä ei oikeastikaan lapset söisi jauheliha-makaronihässäkkää mieluummin kuin kesäkurpitsapastaa (ainakaan mun laittamaani).
heillä syödään yleensä, mutta sorry, minusta makaroni-jauhelihsössö on kyllä mättöä. Einesta ei, mutta samaan kategoriaa, joten pahasti veikkaan, ettäm muu ruokavalio liikkuu linjalla nugetit+ranskikset-kananuudelikeitto.
koko perhe syö yhtä ruokaa, juuri sitä mitä laitan. Miksi teet jotain mössöä muille? Ovatko huonosti kasvatettuja ja kieltäytyvät syömästä jos jokin on hieman erikoinen aines?
Ei meillä mieskään rupea mössöjä kokkailemaan jos minä olen muun ruoan tehnyt.
Tuossa ne pupeltaa makaroni-jauhelihasössöä ketsupin kera.
Ketään muuta ei kiinnostanut edes kokeilla kesäkurpitsa-aurikokuivattutomaatti-pestopastaa paahdetun vuohenjuustosiivun kera. Ah, kaikki hyvä minulle :)
Meillä syödään perusruokaa, eineksiä tosi harvoin.
Laitoin kahta ruokaa, koska mies ei tykkää aurinkokuivatuista tomaateista, lapset puolestaan ei innostu kesäkurpitsasta. Kesäkurpitsaa ollaan nyt vedetty useampana päivänä eri muodoissa, koska kasvimaalta tulee ihan älyttömästi.
En ole mikään kurmettikokki ja lähinnä naurattaa tuollainen brassailu. Meidän lapset kyllä on maistaneet hyvin monenlaista, käyneet monenlaisissa ravintoloissa ja ovat innolla mukana ruuanlaitossa metsästys-keräily-viljelyvaiheesta itse kokkailuun. Mun mielestä alle kouluikäisen on ihan luonnollista tykätä enemmän makaroni-jauhelihasössöstä kuin kesäkurpitsapastasta. Eiköhän ne ehdi oppia tykkäämään erikoisemmistakin ruuista ja toivottavasti oppivat samalla myös olemaan elvistelemättä.
ap
Mun mielestä alle kouluikäisen on ihan luonnollista tykätä enemmän makaroni-jauhelihasössöstä kuin kesäkurpitsapastasta. Eiköhän ne ehdi oppia tykkäämään erikoisemmistakin ruuista ja toivottavasti oppivat samalla myös olemaan elvistelemättä.
ap
Eipäs olekaan luonnollista. Lastenkin pitää heti pienistä pitäen olla muun perheen mukana innostamassa toisiansa kulinarismin saralla.
En ole mikään kurmettikokki ja lähinnä naurattaa tuollainen brassailu. Meidän lapset kyllä on maistaneet hyvin monenlaista, käyneet monenlaisissa ravintoloissa ja ovat innolla mukana ruuanlaitossa metsästys-keräily-viljelyvaiheesta itse kokkailuun. Mun mielestä alle kouluikäisen on ihan luonnollista tykätä enemmän makaroni-jauhelihasössöstä kuin kesäkurpitsapastasta. Eiköhän ne ehdi oppia tykkäämään erikoisemmistakin ruuista ja toivottavasti oppivat samalla myös olemaan elvistelemättä.
ap
vaan asiantilan toteamus. Kun kotona harrastetaan aktiivisesti ruuanlaittoa, etsitään jatkuvasti uusia reseptejä ja sovelletaan niitä, lapsetkin oppivat siinä mukana luontevasti arvostamaan monipuolista ruokaa. Ei se mikään luonnonlaki ole, että lapset tykkäävät makaroni-jauhelihasössöstä enemmän kuin vaikkapa kesäkurpitsapastasta!
Ja aika naurettavalta tuntuu ajatus, että lapset jotenkin *vips* itsestään oppivat arvostamaan erikoisempaa ruokaa, jos sitä ei heille tarjota.
Tolkutonta tehdä lapsille eri ruuat.
Meilläkin kesäkurpitsaa ollut usein aterioilla lasten syntymästä asti mutta 5v ja 8v eivät vaan vieläkään siedä sitä. Vuohenjuusto taas on sellainen maku että siihen ei totu välttämättä aikuinenkaan, jakaa mielipiteet niin kuin esim. marsipaani tai valkosipuli.
lasten osalta, joten meillä olis käynyt samoin kuin ap:llä, eikä musta ole huonoasia ollenkaan.
Niin meillä kuin varmasti ap:lläkin syövät lapset mielellään muutakin kuin mössöjä, mutta tykkäävät niistäkin ja saahan niitä tehdä.
Pitääkö kaikkien olla kulinaristeja? Brassailua tuo on juuri tuon ylimielisen asenteesi vuoksi. Jos te miehesi kanssa harrastatte kokkailua ja kulinarismia niin ok, sehän on kivaa mutta ei kannattaisi katsella nenänvarttaan pitkin ihmisiä joiden mielenkiinnon kohteet on muualla. Annat vain itsestäsi naurettavan kapeakatseisen ja turhantärkeän kuvan.
Lastenkin pitää heti pienistä pitäen olla muun perheen mukana innostamassa toisiansa kulinarismin saralla.
Jaaha, joltain jäi vähäsen sitten viestin otsikko ";DD" katsomatta...No rautalangasta, se oli ihan läppää, käytin vain tuon yhden aikaisemman vastaajan ilmaisua tuosta kulinarismin saralla innoittamisesta.