Kokemuksia OYS:sta, synnytyspuolelta
Sairaala, jossa olen synnyttänyt aikaisemmin, suljettiin.
Minkälaisia muistoja sinulla on jäänyt isosta sairaalasta? Oliko "liukuhihnatoimintaa"?
Myöskin lapsivuodeosaston kokemuksia kaipaan.
Pienessä sairallassa sain helposti vietyä vauvan yöksi vauvalaan niiksi ajoiksi, kun vauva ei halunnut syödä. Toivat aina minulle,kun kätisi nälkää, ja kun soitin kelloa, hakivat ja kuivittivat. Näin sain levätä.
Ja näin saivat myös muut äidit levätä, ei pelkästään niin, että minä vaadin että hoitakaa te minun lapseni nyt :). Ihan ehdittivat lepoa.
Ja jos samassa huoneessa on usempi vauva, mitenkä siinä saa nukuttua?
Valittavana kun on eräs pienempi sairaala, missä ehkä voisi näin edelleen saada hoitoa ja OYS.
Omien mahdollisten riskien vuoksi valitsisin mieluummin kyllä Oulun.
Kommentit (24)
OYSiin vaan, sydämmellisesti suosittelen. Äärettömän ammattitaitoista ja pääosin empaattista henkilökuntaa. Useaa synnytykseemme ja hoitoon osallistunutta hoitajaa ja kätilöä pitäisi ihan henkilökohtaisesti käydä kiittämässä hyvästä hoidosta ja välittämisestä.
Yliopistosairaalassa on tietotaito toimia tilanteessa kuin tilanteessa, jos sattuu että jokin ei menekään ihan normaalisti. Vuodeosastoilla kiire näkyy tietenkin hieman, mutta pienimmissä sairaaloissa ihan varmasti enemmän.
Äänekästä, sairaalamaista ja yksityisyydestä vähän pulaa, mutta valitettavasti terveydenhuollon rahoitus ei salli hotellimaisien vuodeosastojen ylläpitämistä.
ja anestesiapäivystys ympäri vuorokauden. riskiraskaudet tietysti menee OYS:aan.