Yh Pk seudulla, minkä kokoisessa asunnossa asutte yhden lapsen kanssa?
Asun nyt 5v kanssa 2mh asunnossa, nyt olisi hyvä halvempi asunto tarjolla kivalla alueella mutta 1mh keittiö 57 neliötä. Nukkuisin olohuoneessa siis, lapselle oma huone. Kannattaako vai meneekö hermot?? Omassa huoneessa en vietä aikaa ollenkaan, menen vain nukkumaan, tuntuu et ihan sama vaikka sänky olisi oh:n nurkassa..
Kommentit (10)
mutta jossain kohtaa se vaan ei enää toimi, kun lapsi on reippaasti isompi.
Pitkään asuttiin kolmiossa kahden lapsen kanssa, ja minä siis olkkarissa, mutta nyt piti muuttaa neliöön, kun kuopuskin jo 11v, en enää kestänyt olla olkkarissa, vaan tarttin itselleni oman huoneen.
Lapsi nukkuu kanssani samassa makkarissa, toinen makkari on vierashuoneena / pyykin kuvaukseen, mutta lähivuosina se muutetaan lapsen huoneeksi.
Juu ja omistusasunto, kaikki yh:t ei elä köyhyysrajalla…
Itsekään en koe että oma makuuhuone tarvitsee olla kovin iso, käyn siellä vain nukkumassa. Enemmän haluan satsata lapsen makuuhuoneeseen.
Meillä nyt 75m2 kolmio, 11-vuotiaan kanssa kaksistaan asutaan.
Aiemmin asuimme pienemmässä kolmiossa, joka sekin oli ihan ok, mutta koululaisella alkaa olemaan jo sen verran kavereita välillä kylässä että lisätila oli ihan tervetullutta.
Oma huone sellaiset 25 neliötä, yleiset tilat sit yhteisiä. Tosi sopiva ratkaisu meille, ei lapsen kuulu nähdä sellaista elämää että nyhjötetään yksin äidin kanssa jossain kopperossa. Pitää olla ihmisiä ja elämää ympärillä.
Lapsella oma huone, äidillä makuualkovi. Yhteistä tilaa olohuone, keittiö, eteinen, kylppäri ja partsi.
On mietitty kolmiotakin, mutta hyvin mahdutaan ainakin vielä ja jää enemmän rahaa muuhunkin, kun ei tarvitse ottaa lainaa ja maksaa lisää vastiketta.
Lapsella oma huone, äidillä makuualkovi. Yhteistä tilaa olohuone, keittiö, eteinen, kylppäri ja partsi. On mietitty kolmiotakin, mutta hyvin mahdutaan ainakin vielä ja jää enemmän rahaa muuhunkin, kun ei tarvitse ottaa lainaa ja maksaa lisää vastiketta.
emme ole valmiita lähtemään pidemmälle neliöiden perässä ;)
50m2 kaksio, josta toinen huone (makkari) on näppärällä väliseinällä jaettu niin, että lapsella on ihan ok-kokoinen oma ikkunallinen huone ja äidillä alkovi (sinne mahtuu vain sänky ja yöpöytä). Näin olohuone on yhteistä tilaa, samoin kuin keittiö, kylppäri ja eteinen.
Muutin just 4-vuotiaan kanssa kaksioon, kun koin kolmion turhan isoksi ja sen oman makuuhuoneen ihan tarpeettomaksi. Nyt neliöitä on 59, lapsella oma huone. Mun sänky on olohuoneessa, siitä saa ovet kiinni ja keittiö ja vessa kivasti erillään.
Ei mulla ainakaan mene hermot, mutta meillä niin päin että se ainoa makkari on mun makuuhuone/työhuone ja lapsi nukkuu olohuoneen vuodesohvassa. Ei vielä ole hermot mennyt kummaltakaan, sitten kun lapsi menee kouluun täytynee kyllä hankkia isompi jotta lapsi saa oman työpöydän koululäksyjä varten.