Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö olla huolissaan miehen alkoholinkäytöstä?

Vierailija
12.08.2012 |

Havahduin tässä laskeskelemaan mieheni käyttämiä alkoholimääriä ja miehellä menee 8-9 annosta alkoholia joka päivä. Koskaan en näe häntä humalassa ja hään ottaa nuo annokset kun lapset ovat menneet nukkumaan ja ottaa pari kun minä olen hereillä ja jatkaa yksikseen kun olen nukkumassa. Mies ei ole masentunut ja puuhailee kaiken näköistä. Myöskään töistä ei ole koskaan ollut poissa alkoholin takia (ei siis ole aamulla krapulaa)Ja välillä hän on päivän ottamatta mitään, mutta ottaa kyllä vahingon takaisin viikonloppuna.

En oikein tiedä pitäisikö asia ottaa puheeksi, kun mitään ongelmia ei alkoholi ainakaan vielä aiheutua. Pelkään, että tuosta voi kehittyä ongelma ja terveyshaitat taatusti ovat jossain vaiheessa ajankohtaisia. Silloin kuin tavattiin mies otti pari saunakaljaa viikossa ja juhlissa sitten ehkä enemmän ja oli humalassa ja krapuloita.

Miten ottaa aasia puheeksi vai ottaako ollenkaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollanen työkaveri. Siis "oli" koska vaihdoin työpaikkaa, mutta kuitenkin.

Selkeästi oli hänelle ongelma, vaikka vitsaili asialla. Hän ei esimerkiksi voinut mennä ollenkaan työterveystarkastukseen kun tuli 5-vuotistarkastuksen aika, koska hän ei päässyt verikokeisiin kun olisi pitänyt olla 48 tuntia juomatta maksakokeiden takia.

Todellakin on ongelma, vähän erilainen alkoholiongelma vain, mutta aiheuttaa kyllä esimerkiksi samat terveysvaikutukset kuin eri tavalla ilmenevätkin alkoholiongelmat.

Vierailija
2/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet huolestunut. Ja nuo määrät on huolestuttavia, selvästi yli suurkulutuksen rajan. Aiheuttaa taatusti terveysongelmia jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
4/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin ei pysty siihen.

Alkoholisti , jos juo tuollaisia määriä päivittäin.

Onko teillä seksielämää jos mies jää aina juomaan kun menet nukkumaan ? Eikö sinua häiritse viinanhajuinen mies ?

Vierailija
5/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 8 annosta?

Vierailija
6/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on valtaisa rahanmenokin perheessänne. Alkoholisairaudet kehittyvät vuosien mittaan salakavalasti. Alkoholi on muunmuassa suoraan sydänlihakseen vaikuttava myrkky, eikä tuhoa pelkästään maksaa.

Mistä tiedät, kuinka paljon miehelläsi on krapulaa? Usein alkoholisteilla on kätköjä, joista ottavat tasoittaviaan. Miehelläsi saattaa olla viinaa myös työpaikalla. Voi olla että arviosi 9 annosta on alakanttiin.

Vierailija
7/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 8 annosta?

Vierailija
8/8 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi paljon vaikka mies ei niistä menisikään känniin tai niistä ei olisi haittaa töille tai perhe-elämälle. Kyllä minä ottaisin asian puheeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä