Lapsen puhelimeen tulituntemattomalta viesti
Näitä kummallisia viestejä on tullut ennenkin (numero ollut lapsen käytössä nyt noin vuoden) ja myös puhelimeen on tullut joitain soittoja, joissa on tavoiteltu meille tuntematonta tyyppiä. Eli ilmeisesti numeron edellinen omistaja ei ole ilmoittanut oman numeronsa vaihdosta tuttavilleen.
Aiemmin nämä tulleet viestit ovat olleet suht harmittomia ja olemme lähettäjille ilmoitelleet, että numeron omistaja on vaihtunut. Mutta nyt puhelimeen oli lähetetty yöllä viesti, jonka lähettäjälle ei tee mieli vastailla. Viestissä oli mm. asiaa liittyen siihen, mitä "maksaa kun yhden paskan viimeisille unille laittaa"...
Mitä tekisitte tällaisessa tapauksessa; antaisitte olla, vaihtaisitte numeron, ilmoittaisitte poliisille vai mitä? Yleensä en itse mistään juuri hötkyile, mutta tällaisia viestejä ei todellakaan ole kiva löytää 8-vuotiaan kännystä.
Kyselin lähettäjän tietoja numeropalvelusta, mutta ei löytynyt (prepaid-liittymä)
Kommentit (21)
Mutta sitten mieleen tuli keskustelut poliisien resurssipulasta ym. eli reagoivatkohan tullaiseen yksittäiseen viestiin mitenkään. Ja jos olikin vain jotain itselleni täysin käsittämätöntä mustaa "huumoria".
Ap
Mutta sitten mieleen tuli keskustelut poliisien resurssipulasta ym. eli reagoivatkohan tullaiseen yksittäiseen viestiin mitenkään. Ja jos olikin vain jotain itselleni täysin käsittämätöntä mustaa "huumoria".
Ap
vaihtaisin pojan numeroa.
Numero salaiseksi ja poliisille tuollaiset viestitev
sehän on jo jonkun hörhön tiedossa
joten ei hän ole vaarassa. Antaisin olla.
Ja voihan siitä ilmoituksenkin tehdä.
Ja olen täysin varma, ettei ole mitään omanikäisten lähettämiä pilaviestejä. Viestissä sellaisia termejä, joita ei taatusti kenenkään tuon ikäisen luulisi koskaan kuulleen. Tyttömmekään ei (onneksi) tajunnut viestn sidältöä.
Helpoimmalla pääset, kun suosiolla vaihdat numeron.
itsellä on tuon ikäinen poika, joten tuli luonnostaan.
Ihme lillukanvarsiin täällä tartutaan :o
Asumme Helsingissä ja hankin kuopukselle liittymän. Alkoi tulla puheluita, joissa kyseltiin erästä Pohjois-Suomessa pienellä paikkakunnalla asuvaa miestä, jolle numero oli kuulunut aiemmin. Sattumalta paikkakunta oli sama, josta itse olen kotoisin.
Muut ymmärsivät, kun selitin, mutta eräs mies soitteli sitkeästi. Joka kerran lupasi poistaa numeron kännykästään mutta muutaman viikon päästä soitti taas. Soitteli myös yöllä ja kännissä. Viimein mittani tuli täyteen ja otin yhteyttä ko. paikkakunnan poliisin. Selitin asian ja pyysin heitä käymään miehen luona ja poistamaan sen numeron hänen kännykästään. Lupasivat tehdä niin ja ilmeisesti tekivätkin, koska sen jälkeen ei enää soittanut.
Sijassasi ottaisin yhteyttä poliisiin. Otetaan sinne turhemmistakin asioista.
Ei oo lapsen kiva saada tällaisia viestejä. Pyytäkää uusi numero. Hoituu varmaan yhdellä puh soitolla.
Salaiseksi muuttaminen ei auta kun se nro on niiden hihhuleiden tiedossa jo.
t. huomattaja, jolla itsellään kolme tyttöä.
Mutta jotenkin mietityttää tuo poliisille ilmoittaminen. Viesti ymmärrykseni mukaa tapolla uhkailua, eli eikö se ole rikos? Vaikka itse emme olleetkaan oikea kohde, niin jollekin se oli kuitenkin tarkoitettu.
Ap
Minua häiritsee, että lapsen oletusarvo on aina poika
t. huomattaja, jolla itsellään kolme tyttöä.
Kuten varmaan huomasit, huolesi oli turha. Hölläähän vähän sitä feminismin nutturaa ;)
Jos olet se sama tyyppi jonka pojalle meni mun emännän vanha numero niin tämä asiahan on kertaalleen käsitelty kaikkien osapuolten kanssa.
Laita ihmeessä vaikka tähän ketjuun tuo prepaidin numero mistä viesti on tullut niin selvitetään asia.
Ja pakko vielä loppukaneetiksi mainita että todella idioottimaista pitää kynsinhampain tuosta numerosta kiinni vaikka siihen tulee viestejä edellisen omistajan tutuilta, asiakkailta, panoilta, vihamiehiltä ja velkojilta;) Kait joku sitten saa jotain kiksejä siitä että voi edes jollain tapaa stalkkailla toisen elämää
Jos olet se sama tyyppi jonka pojalle meni mun emännän vanha numero niin tämä asiahan on kertaalleen käsitelty kaikkien osapuolten kanssa.
Laita ihmeessä vaikka tähän ketjuun tuo prepaidin numero mistä viesti on tullut niin selvitetään asia.
Ja pakko vielä loppukaneetiksi mainita että todella idioottimaista pitää kynsinhampain tuosta numerosta kiinni vaikka siihen tulee viestejä edellisen omistajan tutuilta, asiakkailta, panoilta, vihamiehiltä ja velkojilta;) Kait joku sitten saa jotain kiksejä siitä että voi edes jollain tapaa stalkkailla toisen elämää
Heh:)
Ja kuten sanoin aiemmin, edelliset viestit (n 5 kpl vuoden aikana ja saman verran puheluita) ovat olleet täysin harmittomia (pari hyvän joulun toivotusta, jonkin baarin viesti kanta-asiakkailleen ja vappuna jokin kiertoviesti) ja olemme kaikille ilmoittaneet, että viesti tuli väärään numeoon eikä noista numeroista ole sen jälkeen uusia viestejä tullut.
Tämä oli ensimmäinen tämäntyyppinen viesti.
Ap
ilmoittaisin poliisille jos viestin sisältö ei ollut tulkinnanvarainen
Ja kuten sanoin aiemmin, edelliset viestit (n 5 kpl vuoden aikana ja saman verran puheluita) ovat olleet täysin harmittomia (pari hyvän joulun toivotusta, jonkin baarin viesti kanta-asiakkailleen ja vappuna jokin kiertoviesti) ja olemme kaikille ilmoittaneet, että viesti tuli väärään numeoon eikä noista numeroista ole sen jälkeen uusia viestejä tullut.
Tämä oli ensimmäinen tämäntyyppinen viesti.
Ap
ev