Älkää antako lapsen pelata Angry Birds peliä puhelimellanne
...jos olette ladanneet joskus maksullisia sovelluksia ja aktivoineet luottokorttinumeronne esim. Google Play -kauppaan. Angry Birds tarjoaa maksullisia lisäosia, eikä lapsen tarvitse kuin klikata kuvaketta ja kohtaa "Hyväksy ja maksa". Lisäosa latautuu peliin automaattisesti ja maksu menee luottokortiltanne.
Jo loppui meidän 3-vuotiaan pelaaminen, kun sai eilen 10 minuutin sisällä aikaan yli 100 euron luottokorttilaskun! Vähän otti päähän, kun huomasin sähköpostiin tulleet kuitit. Oli ostanut esim. tällaisia: Birdquake x 180, Super Seed x 180, King Sling x 180, All-in ONE Power-Up bundle x 500,... Eli hyvin varusteltu peli mun puhelimessa!
Kommentit (43)
Onneksi iphonessa voi laittaa suojausasetuksista pelin sisäiset ostot pois päältä. Suosittelen samaa sullekin...
pitää kirjoittaa salasana ennen kuin maksun saa vahvistettua.
Pitää vähän muokata puhelimen asetuksia. Huomasin vaan vähän liian myöhään...
kun pitää syöttää salasana hyväksymistä varten, ja lapsi ei tätä salasanaa tiedä. Joten siinähän klikkailee.
Pitäkää toisetkin huoli siitä, ettei ostosten tekeminen puhelimellanne oo liian helppoa. Minä olen oppirahani maksanut.
Peliriippuvuus on nykyään iso ongelma. Pelit ovat rakenneltu niin että ne koukuttavat. Lapset kannattaa pitää kännykkä- ja tietokonepeleistä erossa mahdollisimman pitkään.
peliriippuvuuteen. Ja tietysti av-ratkaisu on kieltää asia, jolloin saadaan kätevästi kielletyn hedelmän maku...
joten en pitäisi suurena ongelmana.
Pelien kehittäjä tietää, että monissa puhelimissa lisäosien osto sujuu vaivattomasti perheen pienimmiltä angry birds faneilta... Ja rahaa virtaa!
Meillä lapsi pelaa tabletilla ilman wlania...juurikin siksi ettei ala nettailla itsekseen. Kun ei osaa vielä lukea, niin ei tiedä mihin on klikkaamassa :)
Avaa Play-kauppa. Avaa valikko vasemmasta napista ja valitse "Asetukset". Aseta PIN-koodi. Laita merkki kohtaan "PIN-koodi ostosten yhteydessä".
Mä en ikinä tallentais korttitietojani mihinkään härveliin millä pääsee nettiin tai mikä voi hävitä / varastaa.
Tämä on ongelma vaan niille, jotka on näpytelleet luottokorttinumeronsa sovelluskauppaan. Eikä ostoksia ole suojattu salasanalla.
Mutta tietenkin lapsukaiset voi tehdä puhelimella myös ihan tavallista puhelinlaskuakin soittelemalla kummeille ja kaimoille... Mutta sitä ei onneksi aiheudu yli 100 euron laskuja.
Avaa Play-kauppa. Avaa valikko vasemmasta napista ja valitse "Asetukset". Aseta PIN-koodi. Laita merkki kohtaan "PIN-koodi ostosten yhteydessä".
Kiitos ohjeista! Sen verran monimutkaista laholle päälleni tuo asetusten säätäminen, ettei ole tullut aiemmin aseteltua pinejä. Ikävää, ettei tullut ajoissa mieleen, että pieni angry birds -fanimme saisi aikaan ison laskun.
puhelimestasi - pelastat jälkikasvus paljolta pahalta! Opettaa ideologiaa, jossa väkivaltainen kosto on oikein. Susi lampaiden vaatteissa.
Missään ei ole todettu, että palapeli olisi parempi peli lapselle kuin Angry Birds. Luottokuntaan kannattaa soittaa noista lapsen ostoksista, voi olla että jopa korvaavat ostokset.
ja 5.v mielummin piirtää ja kirjoittelee kun pelaa .