Mites tämä pitäisi käsitellä? 10-vuotias poikamme ehkä kuuli/näki meidän sekstailevan...:(
Lapset menivät pihalle ja yleensä viipyvät siellä kotvan aikaa. Me miehen kanssa harrastimme päiväseksiä emmekä olleet kuulleet, että toinen lapsistamme oli tullut sisään. Oli ehkä mennyt suoraan omaan huoneeseen eikä välttämättä tullut senn huoneen läheisyyteen, jossa olimme. Mutta taatusti on kuullut asioita ja myös minun juttelevan seksiin liittyviä asioita.
Poika vaikuttaa hiljaiselta. Otammeko asian käsittelyyn ja miten. Hän tietää seksistä jonkin verran ja myös sen että vanhemmatkin sitä harrastaa...Mutta kyllä tuntuu nyt kamalalta :(
Kommentit (6)
jos olet harrastanut seksiä, tiedät varmasti mitä erilaisia ääniä kuuluu ihan normiseksiinkiin. Tietenkään ei huudettu kurkku suorana mutta ymistiin, kerrottiin kiihottavia asioita toisistamme normaalilla äänillä ym.
Poika nyt ihan tavallinen mutta ensimmäisen kerran äitinä, en nyt oikein tiedä, pitääkö kissa nostaa pöydälle vai antaa asian olla? Äsken halasin pojan nähden miestäni/hänen isäänsä ja kerroin, kuinka rakastan...josko se helpottaisi, että poika tietää äidin ja isän rakastavan toisiaan ja veisi kuullulta/nähdyltä asialta sen "ällöttävän" aspektin pois...
Huoh, vaikeeta...
ap
Älä käsittele asiaa mitenkään, jollei poika itse ota sitä puheeksi.
Jos hän itse ottaa asian esille, pahoittele, että olitte niin kovaäänisiä. Tämä on tärkeää, ettei poika ajattele tehneensä jotain väärin, kun kuuli sellaista, mikä ei ollut tarkoitettu hänelle. Neuvo, että jos vahingossa kuulee, mitä aikuiset tekevät makuuhuoneessa, voi mennä vaikka pihalle vähäksi aikaa leikkimään. Kehu poikaa, että tämä teki oikein kysyessään äidiltä, mutta varoita, että muuten aikuisten asioista ei ole tapana puhua.
Älä siis ryhdy mitämään mitään esitelmään seksistä, vauvojen teosta tai hellyydestä. Sen aika on joskus muulloin. Jos poika haluaa puhua kuulemastaan, kyse on vain siitä, että hän kuuli jotain, mitä ei olisi saanut kuulla. Hän ei juuri nyt tarvitse selitystä, mitä seksi on, mutta saattaa tarvita vakuutuksen, että erehdys oli sinun eikä pojan.
Loppujen lopuksi on vain hyvä, että lapsi tietää seksiä olevan kotonakin, eikä vain isompien poikien jutuissa. Luultavasti poika ei kysy mitään, vaan ottaa sen aivan luonnollisena asiana.
lapsi vapaa viikonloppu pystyyn ja sit seksiorgiat päälle. saapi ainakin olla rauhassa ja tarvii pelätä et yllättääkö vai eikö yllätä
meillä ei onneksi seksiä harrasteta juuri ollenkaan (1-2krt/vuodessa) eikä varmasti silloin kun lapset on kotona! Tekisi mieli ls-ilmoitus tuommoisesta tehdä!
Ehkä se tästä ja olen tarkkana, jos tulee sopiva tilaisuus ottaa asia luonnollisesti puheeksi.
ap
On helpompi kommentoida