Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monien on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät hyväksy abortteja

Vierailija
12.08.2012 |

ja pitävät niitä tappamisina?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko seksin idea on tulla raskaaksi.

kyseisen ihmisen seksilämästä tai sen puutteesta. Ei ihme että ketuttaa ja aggressiviisuutta puretaan sitten muihin ihmisiin yrittämällä rajoittaa seksin harjoittamista yhtä surkealle tasolle kuin kirjoittajalla.

Vierailija
22/36 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti oli laiton. Niita tehtiin sitten takahuoneissa ja naisilta meni usein mahdollisuus enaa koskaan saada lapsia.

Jarveen kavely oli toinen mahdollisuus ratkaista pulma ja naisen kehosta maarasivat harmaahapsiset miehet saatamalla lakeja asiasta josta heilla ei ollut mitaan kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissa joissa on tiukka lainsäädäntö.

kopsu http://www.terve.fi/raskauden-ehkaisy/puolet-aborteista-vaarallisia

"Eniten abortteja tehdään Afrikan ja Etelä- ja Keski-Amerikan maissa, joissa abortit ovat laittomia joitain poikkeuksia lukuun ottamatta. Vähiten abortteja tehdään puolestaan maissa, joiden aborttilainsäädäntö on vapaampi. Esimerkiksi Länsi-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa vain 19 naista tuhannesta tekee abortin, kun luku on 29-32 Afrikassa ja latinalaisessa Amerikassa. Abortit ovat myös vaarallisimpia näissä maissa."

Vierailija
24/36 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiihdy, koska olen varma omasta kannastani, enkä hetkahda jos joku on eri mieltä. Usein nämä abortin kannattajat kiihtyvät eniten.. Parempi onkin, kun ei tuo omaa kantaansa esille ollenkaan näiden ihmisten keskellä, koska loppujenlopuksi siitä ei ole mitään hyötyä en pysty muuttamaan toisten ajattelua, eikä ole tarvettakaan.

Jos tätäkin keskustelua lukee, en oikein ole varma kummat kiihtyy enemmän, vastustajat vai kannattajat.

Vierailija
25/36 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin sen että joku ajattelee asioista eri tavalla kuin minä.

En kuitenkaan ymmärrä sitä että keskustelupalstoilla on sitten ookoo nimitellä abortin tehnyttä naista murhaajaksi, ja todeta että on sopimaton äidiksi.

Jos abortin tehnyt tulee raskaaksi pitäisi lapsi ottaa moiselta murhajalta pois, jos abortin tehneellä on jo lapsia pitäisi huostaanottaa koska ei voi olla varma etteikö murhaaja tappaisi syntyneitäkin lapsiaan.

En ymmärrä sitä haukkumisen tarvetta jos toinen ajattelee eri tavoin.

Vierailija
26/36 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisten kiihkoilijoiden vuoksi monien on vaikea hyväksyä abortinvastustajien näkökulmaa. Miksi abortin vastustajat eivät voi hyväksyä toisenlaista mielipidettä mutta muiden pitäisi sitten hiljaa hyväksyen arvostaa heidän sanomisiaan.

Abortteja tehdään runsaasti sosiaalisista syistä, totta, mutta niitä tehdään myös muista syistä. On varmasti aika raskasta kantaa sisällään lasta yhdeksän kuukautta tietäen ettei lapsi pysty elämään syntymän jälkeen. Tai hienoa syntyä maailmaan siten, että äiti on käyttänyt huumeita ja viinaa koko raskauden ajan. Ja tottahan se raskaus pitää viedä loppuun asti vaikka sitten se veisi äidin hengen.

Tähän maahan ei myöskään tarvita enää yhtään lasta jota ei rakasteta, niitä on jo nyt aivan liikaa. Jos jo etukäteen tietää ettei halua sairasta tai vammaista lasta, eikö ole reilua myös lasta kohtaan tehdä abortti. Ja ihan turha sanoa, että lapsen voi antaa adoptioon. Aika harvassa on sellaiset ihmiset jotka haluavat adoptoida vaikeasti sairaan tai vammaisen lapsen, heitä on ihan riittävästi laitoksissa vielä nyky-Suomessakin.

Vierailija
27/36 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon abortin vastustamiseen liittyy tiettyä tyranniaa muita kohtaa, vaikka itse ei enää olisi edes lapsentekoiässä tai -aikeissa. Samaa on noihin homoparien adoptioihin tai iäkkäämmän naisen yli 45v:n hedelmällisyyshoidot.

Mutta se ilmeisesti tuo nautintoa, että pääsee muita hallitsemaan omilla näkemyksillään, nauttii sitten siitä vallantunteesta! Eikä suostu näkemään, kuinka se uhriksi joutunut voi oikeasti kärsiä, vaikkapa siitä lapsettomuudesta!

Monilla on myös hinku päästä rankaisemaan naisia lapsilla. "siinäpähän saa lortto ansionsa mukaan"-tyylisesti.

Jaksan varmasti hamaan ikuisuuteen asti ihmetellä miksi jotkut naiset haluavat rajoittaa omia oikeuksiaan ja suunnilleen sylkeä niiden naisten kasvoille jotka aikojen saatossa ovat taistelleet naisten oikeuksien puolesta. Miksi sahaatte omaa oksaanne?

Vierailija
28/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvinvointia halveksiva - siksi vaikea ymmärtää. Ihmettelen että abortin vastustajat eivät ymmärrä sitä miten hyvin asiat meillä ovat, kiitos naisten tasa-arvon ja aborttioikeuden. aborttioikeus on kokoaan isompi asia ja on osaltaan tuonut meille sen hyvinvoinnin, jossa nyt elämme.

Mutta olen jo siinä iässä että pystyn hyväksymään että joku ajattelee tavalla jota en ymmärrä. Kunhan kukaan ei puutu minun oikeuksiini ja vapauteeni, ja yritä esim. poliittiisin keinoin vaikuttaa oikeuteen, joka takaa ihmisarvoisen elämän yhteiskunnassamme.

Vierailija
29/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhattuja lapsia? en näe mitään eroa tappaako syntyneen vai kohdussa olevan, siksi en voi hyväksyä ihmistä joka tekee abortin. Koen että hän on murhannut lapsen. Mulle tulee suunnaton viha sellaisesta.

Vierailija
30/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin. miten joku voi hyväksä lapsen murhan?

Vierailija
31/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin. miten joku voi hyväksä lapsen murhan?

Ketään ei voida pakottaa synnyttämään raiskaajansa lasta.

Vierailija
32/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos olis joku tilanne että tulis raiskatuksi niin sitten tai jos olis vaikea vammainen lapsi tulossa jota ei halua saada.

Pitäisi miettiä uudelleen. Mutta terve lapsi ja parisuhde tai vaikka yksinkin niin en pystyisi. Ehkä minä tiukentaisin abortin saamista hieman jos olisin päättäjä.

Vierailija
33/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille sovi hormonaalinen ehkäisy eikä sterilaatioon vain mennä, siihen on tiukat kriteerit.

Ajatus, että seksi on VAIN lisääntymistä varten on jostain kivikaudelta. Näin ollen sinusta on luonnollista, että seksiä harrastetaan vain n. 10-12kk:n välein, koska ihminen ei pysty lisääntymään kuin n. kerran vuodessa? Ja näin ollen jos ajatellaan, että nainen aloittaa seksielämänsä vaikka 18v, tulisi hänellä olla nelokymppisenä jo aika iso liuta lapsia, jos kerran mielestäsi seksi on vain lisääntymistä varten. Ihmisellä kun sattuu olemaan sukupuolivietti ihan luonnostaan, niin sitä seksiäkin tulee harrastettu. Vain hurskahtelijat pystyvät olemaan läpi elämän selibaatissa.

Entä ihmiset, jotka ovat ohittaneet sukukypsyyden? Eikö yli 50v naisten tulisi sitten enää harrastaa ollenkaan seksiä, koska siinä ei enää ole mitään pointtia (lisääntyminen)?

Ja vielä ehkäisystä... Edes kondomi ei kaikille sovi ehkäisymuodoksi, eikä kierukka eikä vaahdot. On olemassa allergioita, rakeenteellisia seikkoja tai muita biologisia esteitä. Ja usko pois, jopa steriilisaation jälkeen raskaus on mahdollinen. Mikään ehkäisy ei ole täysin 100%. Ellei sitten kohtua poisteta, mutta se taas on oma lukunsa, se tehdään yleensä vain hätätapauksessa. Ei suinkaan ehkäisymielessä.

Ja tyylisi leimata juuri naiset saamattomiksi ja laiskoiksi on mielenkiintoinen. Eikö miekestäsi mies ole vastuussa yhtäläisesti ehkäisystä?

Niin... Mielestäsi abortti on kallis. Mitenhän halvaksi luulet sossuperheeseen syntyvän lapsen tulevan? Noin esimerkkinä.

Noh...Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä jopa typeriin sellaisiin.

Mielestäni aborttioikeutta ei tule poistaa, vaihtoehto on paljon pahempi (laittomuus/kriminalisointi). En pidä aborttia murhana, mutta henkilökohtaisesti en sitä tekisi. Ymmärrän niitä, jotka ovat tehneet ja ymmärrän niitä, jotka eivät ikinä tekisi. Fanaatikkoja, jotka näkevät oikeudekseen tuomita toisia valintojensa vuoksi, heitä en ymmärrä.

Vierailija
34/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortteja.

Näetkö oman kysymyksesi mahdottomuuden?

Vierailija
35/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille sovi hormonaalinen ehkäisy eikä sterilaatioon vain mennä, siihen on tiukat kriteerit.

Ajatus, että seksi on VAIN lisääntymistä varten on jostain kivikaudelta. Näin ollen sinusta on luonnollista, että seksiä harrastetaan vain n. 10-12kk:n välein, koska ihminen ei pysty lisääntymään kuin n. kerran vuodessa? Ja näin ollen jos ajatellaan, että nainen aloittaa seksielämänsä vaikka 18v, tulisi hänellä olla nelokymppisenä jo aika iso liuta lapsia, jos kerran mielestäsi seksi on vain lisääntymistä varten. Ihmisellä kun sattuu olemaan sukupuolivietti ihan luonnostaan, niin sitä seksiäkin tulee harrastettu. Vain hurskahtelijat pystyvät olemaan läpi elämän selibaatissa.

Entä ihmiset, jotka ovat ohittaneet sukukypsyyden? Eikö yli 50v naisten tulisi sitten enää harrastaa ollenkaan seksiä, koska siinä ei enää ole mitään pointtia (lisääntyminen)?

Ja vielä ehkäisystä... Edes kondomi ei kaikille sovi ehkäisymuodoksi, eikä kierukka eikä vaahdot. On olemassa allergioita, rakeenteellisia seikkoja tai muita biologisia esteitä. Ja usko pois, jopa steriilisaation jälkeen raskaus on mahdollinen. Mikään ehkäisy ei ole täysin 100%. Ellei sitten kohtua poisteta, mutta se taas on oma lukunsa, se tehdään yleensä vain hätätapauksessa. Ei suinkaan ehkäisymielessä.

Ja tyylisi leimata juuri naiset saamattomiksi ja laiskoiksi on mielenkiintoinen. Eikö miekestäsi mies ole vastuussa yhtäläisesti ehkäisystä?

Niin... Mielestäsi abortti on kallis. Mitenhän halvaksi luulet sossuperheeseen syntyvän lapsen tulevan? Noin esimerkkinä.

Noh...Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä jopa typeriin sellaisiin.

Mielestäni aborttioikeutta ei tule poistaa, vaihtoehto on paljon pahempi (laittomuus/kriminalisointi). En pidä aborttia murhana, mutta henkilökohtaisesti en sitä tekisi. Ymmärrän niitä, jotka ovat tehneet ja ymmärrän niitä, jotka eivät ikinä tekisi. Fanaatikkoja, jotka näkevät oikeudekseen tuomita toisia valintojensa vuoksi, heitä en ymmärrä.

Vierailija
36/36 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon abortin vastustamiseen liittyy tiettyä tyranniaa muita kohtaa, vaikka itse ei enää olisi edes lapsentekoiässä tai -aikeissa. Samaa on noihin homoparien adoptioihin tai iäkkäämmän naisen yli 45v:n hedelmällisyyshoidot.

Mutta se ilmeisesti tuo nautintoa, että pääsee muita hallitsemaan omilla näkemyksillään, nauttii sitten siitä vallantunteesta! Eikä suostu näkemään, kuinka se uhriksi joutunut voi oikeasti kärsiä, vaikkapa siitä lapsettomuudesta!

Miten se on omilla näkemyksillään hallitsemista jos ei hyväksy aborttia? Ei se automaattisesti tarkoita ettei ymmärrä tai hyväksy ihmistä joka abortin on tehnyt...

Minä en esimerkiksi koskaan itse pystyisi tekemään aborttia. Siihen vaikuttavat syyt omansta menneisyydestäni. Samat syyt saavat minut suremaan syntymättömien lasten puolesta jotka eivät saaneet mahdollisuutta elämään. Ja miettimään sitä onko naisella todella oikeus päättää syntymättömän lapsensa oikeuudesta elämään.

Silti ymmärrän että elämäntilanteet ja ihmiset ovat erilaisia. Minulla ei ole oikeutta päättää kenekään puolesta saako hän tehdä abortin vai ei. Minulla on kuitenkin ihan yhtä suuri oikeus omaan mielipiteeseeni kuin niillä jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä!! Mielipiteelläni en halua loukata ketään, mutta sanon sen kyllä ääneen jos abortti tulee puheeksi.Osaan kuitenkin olla myös korrekti ja olla paasaamatta aiheesta kun joku kertoo raskaita muistojaan abortistaan yms.

Loukkaannun itse usein siitä että minulla ei tunnu olevan oikeutta olla sitä mieltä kun olen. Jos tuon julki sen että itseasiassa minusta ajatus abortista, oli syy mikä tahansa, tuntuu pahalta saan usein niskaani kamalan syyteryöpyn. Olen heti hirveä ihminen ja riitämässä naisilta päätöksen oikeutta...