Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytät parvekettasi? Onko se olohuoneen jatke vai varasto?

Vierailija
12.08.2012 |

Mulla se on viihtyisä ulkotila pöytäryhmineen. Kasveja tms en ehtinyt laittamaan, koska sain tämän asunnon vastikään, ja kuten tiedätte tämän kesän niin enää ei kannata, syksyä pukkaa ;(

Vastapäisessä taloyhtiössä parvekkeen seinät ovat läpinäkyvää pleksiä. Jotkut ovat laittaneet näkösuojaksi jotain vihreää tai sitten oljenväristä mattoa tms. Joillain on parveke täysin tyhjä ja autio. Joillain taas parveke näyttää toimivan varastona: siellä on haravat, lapiot ja kaikenmaailman työkalut, joillain taas se on pyörävarastona. Mun parveke ei onneksi ole läpinäkyvä, ja olen siellä aika usein. Haluan, että se on kaunis ja viihtyisä. Ei tulisi mieleenkään käyttää sitä varastona, kellarikopit on sitä varten. Miten teillä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkuu vaunuissa usein parvekkeella, me miehen kanssa kahvitellaan. Yksi pyöreä pöytä on, pari tuolia ja kolmiosainen pajusermi näkö/aurinkosuojana. Pienellä vaivalla on viihtyisä. Kukaksi ostin petunian amppelissa, koska on näyttävä ja kukkii läpi kesän. Ostin toukokuussa, kukki silloin ja kukkii edelleen. :)

En halua liikaa sinne tavaraa ja varsinkaan rojua.

Vierailija
2/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää kyllä hienolta olohuoneestakin katsottuna. Kaiken pilaa vaan alakerran tupakoiva muija. Haju on kuvottava ja jos pidän parvekkeen oven auki, haju leviää asuntoni joka soppeen.

Tänäänkin aamuherätys oli tupakan haju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää kyllä hienolta olohuoneestakin katsottuna. Kaiken pilaa vaan alakerran tupakoiva muija. Haju on kuvottava ja jos pidän parvekkeen oven auki, haju leviää asuntoni joka soppeen.

Tänäänkin aamuherätys oli tupakan haju.

ihan totta! Mä tupakoin ennen ja en tajunnu miks siitä valitetaan. Koin sen tottakai oikeudekseni, myös parvekkeella.

Nyt ollaan miehen kaa oltu tupakoimatta yli vuos ja haju käy nenään kyllä herkästi. Ei niin, et himoitsis savuketta, vaan hirveenä.

Ei sitä ennen haistanu vaan! Nyt jos mummo on vetäny röökin, niin mä en haluais lastani hänelle ees antaa, kun haisee niin. Mut annan kuitenkin, kun en nyt niin nipo ole ;)

Vierailija
4/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi kauan odottanut, että saisin asunnon, jossa on parveke. Sinne paistaa aamuaurinko, ja myös päivällä tietty. Olen yrittänyt laittaa siitä viihtyisän, juon siinä aina aamukahvit ennen töihin lähtöä - ja odotan, että lomani vihdoin viikon päästä alkaisi, silloin vietän siellä enemmän aikaa. Johan tänä "kesänä" olen 3 pv lomaillutkin, sit ois tiedossa 2 vk, ihanaa ;)

Vierailija
5/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pöytä, sitruuna- ja puksipuu, laventelia ruukuissa. Sekä kaukoputki. Eilisiltana katsoimme siellä tähdenlentoja. Joskus pelailemme lautapelejä ja syksyllä pidämme rapujuhlat.

Vierailija
6/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa pienet häkkivarastot ja parvekkeella sitten on kaikki sellainen roina, mikä ulkona olon kestää, eikä jatkuvasti tarvita pihallakaan. Pitää vaan yrittää pitää sen verran matalana pinot, että pysyy kaiteen alapuolella, niin ketään ei häiritse. Jos siellä ei olisi tavaroita, ei siellä olisi mitään muutakaan. Nyt on sentään hyötykäytössä.

Vierailija
7/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimme on kaupungin keskustassa vilkasliikenteisen kadun varrella. Parveke on niin kapea, ettei sinne mahtuisi ruokailu- tai mikään muukaan ryhmä, ja tietenkin meluisa. En ole lasittanut sitä, koska lasitus ei kohentaisi sen käyttöarvoa juuri tuon hankalan muodon takia. Käytä parveketta ainoastaan kukkien kasvatukseen. Mitään syötävää siellä ei voi kasvattaa, koska paikka on pölyinen ja katkuinen.

Siistinä ja nättinä sen pidän, mutta ihan tarpeetonhan tuo on. Siellä ei koskaan oleilla.

Vierailija
8/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvi kantaa kaikkea pöllytettävää alas. Siellä ei ole mitään kalusteita tai tavaraa, vaan vain tilaa missä pöllyttää matot.

Tosin ap taisi puhua kerrostaloista, missä ei voi parvekkeella pöllytellä. Mutta ei tullut rajanneeksi omakotitaloja keskustelusta pois.

Vierailija
9/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä oon tainut juoda kahdet kahvit partsilla. meille ei paista sinne aurinko kuin hetkisen iltapuolella ja silloinkin puiden takaa.Joten ei ole riittänyt lämpöä ulkoana kahvitella näissä lämpötiloissa:)

Vierailija
10/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen ensisijainen tarkoitus oli olla omana terassina kesällä kun piti parit ottaa viikonloppuna kavereiden kanssa. Itse en polttanut, mutta tupakkakoppinakin toimi kavereiden toimesta.

Nyt ei ole parveketta, mutta jos olisi, niin kesällä olisi kiva pistää parit kasvit kasvamaan ja lukea auringossa aamuisin.. :)

Vierailija
11/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kerrostalon parveketta. Tämä on erittäin vilkasliikenteinen paikka stadissa, ja jotenkin (anteeksi vaan) häiritsee noi naapureiden pyörät ja (siis oikeesti!) lapiot, talikot ja haravat sun muut työkoneet tuolla naapureilla, kun partsin seinät on läpinäkyvät. Sen sijaan on tuolla sellainenkin parveke, jossa on monitasohylly, ja siinä yrttejä kasvamassa. Se on hieno. Pointti on kuitenkin nyt, että läpinäkyvät partsit ovat arsesta, muuten mulle on sama mitä ihmisillä on partseillaan ;)

Ystävällisesti Ap

Vierailija
12/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisia lyhtyjä ja ajattelin pitää venetsialaiset juhlat, kun syksy tulee. Mutta mitä hyötyä on ns. ranskalaisesta parvekkeesta? Miten sitä käytetään? Ovat pelottavan näköisiä.

Vierailija
13/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleensä muuton jälkeen toiminut vähä aikaa varastona, mut sit kun on muut paikat saatu laitettua niin siitäkin yritettu tehdä viihtyisä. Toki ennen tätä asuntoa emmme omistaneet kunnon kalusteita. Nyt on kivat sohvat siellä ja kyllä se hyväl ilmalla toimii kettiön ja olohuoneen jatkeena.

Vierailija
14/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihminen sitä parvekettaan käyttää. Mutta mä en itse kyllä kehtais käyttää sitä varastona, jos ne parvekkeen seinät olisivat läpinäkyvät kuten tuossa monessa naapuriyhtiössä ovat ;)

Vierailija
15/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pyörä on parvekkeella. Meillä on olemattoman pieni pyörävarasto ja sinne ei enää pyöriä mahdu. Ulkona, jos pitää niin kumit puhkotaan. Kuivausteline on kokoon taitettuna seinää vasten. Remotti hommiin käytetään myös parveketta. Sielä on kätevä maalata huonekaluja.

Meillä on tosi idioottimainen parveke, se on lasia ja alalasistakin näkyy läpi. Vastapäätä on kerrostalo. Mitään näkösuojaa ei saa kiinnitettyä, kun on niin typerä lasituksen avaus systeemi. On sielä pöytäryhmäkin, mutta ikinä ei olla parvekkeella mitää syöty tai muuten vaan oleskeltu. Koira oleskelee sielä muuten vaan ja katselee ohimeneviä ihmisiä.

Alalasien suojaksi pitäisi jotain keksiä, vaikka mustaa kangasta, mutta millä sen kiinnittäisi?

Vierailija
16/16 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole yksinkertaisesti missään käytössä. Kerran vuodessa pesen sen lattian ja muuten sinne on ovi kiinni koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän