Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi gallup: Kuinka usein harrastit liikuntaa kun lapsesi oli alle 1-vuotias?

Vierailija
12.08.2012 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkuminen on superhelppoa! Laitoin vauvan vaunuihin ja lähdettiin aamupäivällä kaupungille, reipas lenkki noin 1,5h. Iltapäivällä käytiin lähikaupassa jonne noin 20minsan kävelymatka. Näin tehtiin joka päivä ja kyllä kilot karisivat. Sain kaikki 12 kg pois alle puolessa vuodessa.

toisen kohdalla liikkuminen sitten loppui, koska esikoinen oli jo 2v, nin ei päässyt yksin kahden lapsen kanssa vaunuilemaan. Eikä ole se ylipainokaan mihinkään lähtenyt, painan nyt 92 kiloa, kun esikoisen ollessa puolivuotias, painoin 68 kiloa. Siinä se ero.

Mitä useempi lapsi, sitä vaikeampi pysyä hoikkana, kun ei ole mahdollisukksia liikkua reippaasti.

Vierailija
2/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kävellen kauppaan, perhekerhoihin, kavereille kylään

- päiväunet lapsi nukkui aina ulkona, joten siinäkin tuli lenkkeiltyä päivittäin kun nukutin lasta

Olin hoikimmillani tuolloin ja hyvä peruskunto:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki kävelin ja pyöräilinkin vauvan kanssa paljon,mutta se ei minua laihduttanut tai yleiskuntoon paljon vaikuttanut kun oon aina kävelly paljon..vauvavuotena (4lasta minulla)en oo jaksanut aatella mitään ohjattua jumppaa,mutta kun tuo kuopus oli reilun vuoden aloitin kuntokuurin ja nyt olen hyvässä kunnossa..minulla se että joutuu valvomaan+imetys ryydyttää niin paljon etten jaksaisi tehdä mitään ylimääräistä..heti kun sai nukkua yöt jaksoi ruveta liikkumaan kunnolla=)

Vierailija
4/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin jonkinlainen ulkoilu vaunuilla, kauppareissut teen jalkaisin ja lisäksi käyn ohjatuissa jumpissa keskimäärin kolmesti viikossa. Jumpissa olen käynyt alkaen kaksi kuukautta synnytyksestä. Raskauskiloja tuli yhdeksän ja lähtenyt on tähän mennessä 14 kiloa, että kyllä imetys ja liikunta laihduttavat :)

Vierailija
5/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. kolme juoksulenkkiä viikossa. Maratonin juoksi esikoisen ollessa 11 kk.

Kuopuksen jälkeen rapistuin totaalisesti..

Vierailija
6/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä kukaan liikkunut kun teillä oli vauva? Miten jaksoitte arkea ilman liikuntaa, eikö teitä väsyttänyt?

Vierailija
7/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän liikuin, joka päivä kävin kyllä koiran kanssa kolme kertaa ulkona mutta ei ne mitään superpitkiä lenkkejä ollut.

Kun tyttö tuli 8kk niin aloin käymään jumpassa/zumbaamassa 1-2krt/vko.

Vierailija
8/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytin koiraa ulkona normaaleilla kävelylenkeillä, mut ne ei kyllä ole liikuntaa.

Mä en oikein ymmärrä tuota ap:n kysymystä; "miten jaksoitte arkea ilman liikuntaa?" Minä olin niin väsynyt, siis fyysisesti, että ne harvat kerrat kun kävin liikkumassa, oli yhtä tuskaa, ja kesti pari päivää toipua niistä, koska ei ollut mahdollisuutta palautumiseen kun muutenkin oli liian vähillä unilla koko ajan. Ehkä, jos se elämä vauvan kanssa ois ollut vaan öllöttelyä, oisin sitä liikuntaa kaivannutkin.

Vierailija
9/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä lähdin kävelylle kun vauva nukkui vaunuissa, usein tuli käveltyä lähemmän 2 tuntiakin. Tehtiin kävelytreffejä lähiseudun äitien kanssa. Sitten kävin kerran viikossa äiti-vauva jumpassa, siis sellaisessa jossa pääpaino on äidin lihaskunnolla, mutta vauvaa käytetään "painona". Olin hyvin hoikassa kunnossa koko äitiysloma-ajan. 50kg tietämillä 163cm pituudella. Sitten alkoi paino hiljalleen nousta, kun menin töihin...

Vierailija
10/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joka päivä kärryttelin, lenkitin koiran (ja jos koiraa hoitaa hyvin, sitä lenkitetään kolme kertaa päivässä, yhteensä vähintään puolitoista - kaksi tuntia oli tipsu minkä kokoinen hyvänsä) sekä kävin jumpassa/uimassa jne pari kertaa viikossa. Lapsen kanssakin käytiin yhdessä jumpassa. Aloitin jumpat heti kun sai eli jälkitarkastuksen jälkeen. Kävelyt heti kun sektiohaava salli.

Elämäntapani olivat liikunnalliset ennen lasta ja ovat edelleen. Nyt vain kun pitää tehdä töitä, hoitaa koti ja lapsi, niin ei aina ennätä jumppaan, mutta onneksi on hyötyliikunta ja taloyhtiössä kuntosali.

Vierailija
11/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä lähdin kävelylle kun vauva nukkui vaunuissa, usein tuli käveltyä lähemmän 2 tuntiakin. Tehtiin kävelytreffejä lähiseudun äitien kanssa. Sitten kävin kerran viikossa äiti-vauva jumpassa, siis sellaisessa jossa pääpaino on äidin lihaskunnolla, mutta vauvaa käytetään "painona". Olin hyvin hoikassa kunnossa koko äitiysloma-ajan. 50kg tietämillä 163cm pituudella. Sitten alkoi paino hiljalleen nousta, kun menin töihin...

Ennen kuin lapsi käveli itse vaunulenkit olivat pitkiä ja kävelytahti reipas. painoin vuoden jälkeen 10 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta ja sain joiltain kuulla olevani liian laiha. Toimistopäivät toivat aikanaan kilot takaisin ;)

Vierailija
12/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen vauva-aikana 2-3 x vko...

Vierailija
13/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen kun oli vauva, niin kävin ehkä 4Xvko parin tunnin vaunulenkillä+ 2xvko juoksu+ 3xvko ohjattu ryhmäliikuntatunti.

Kuopuksen vauva-aikana en ollenkaan, jos nyt sitä ei lasketa, että ehkä kerran viikossa jaksoin pukea molemmat lapset ulkovaatteisiin ja lähteä sellaiselle kävelylle, minkä kaksivuotias esikoinenkin jaksoi kävellä mukana.

Joo, oli vähän vaativampi tapaus tämä toinen lapsi.

Vierailija
14/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin liikuntaa (lenkkeilyä vaunujen kanssa) enemmän kuin nyt töissä ollessani. Siis päivittäin!

Vierailija
15/15 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti ylipainoinen :(