Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska essitalopraami alkaa vaikuttaa?

Vierailija
23.02.2015 |

Onko teillä kokemuksia mielialalääke essitalopraamista? Olen syönyt jo puolitoista viikkoa mutta ei mitään apua. Olen lähes toimintakyvytön hirvittävän eron takia. Ahdistaa, pelottaa, olen pakokauhun vallassa ja fyysisissä kivuissa. Rintaa puristaa ja on vaikea hengittää. Haluaisin apua että jaksaisin jotenkin hoitaa unelmien talon myynnin ja pitää huolta ihanista lapsistani. Kaksi uutta kotia pitäisi löytää ja jaksaa jotenkin töissäkin. Pelottaa että hajoan palasiksi.

Oletteko saaneet lääkkeistä lainkaan apua akuutissa kriisissä? Miten ihmeessä selviän erosta, jota en itse halua? Pelottaa myös talouden romahtaminen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
2/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia tästä lääkkeestä? Olo on niin epätoivoinen ja teen mitä vain että saisin voimia hoitaa lapset ja kodin ja työt.

Ahdistavaa jos tämä lääke ei minulla toimi ja joudutaan vaihtamaan moneen kertaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään taikapilleri. Jos aloitat ja lopetat niin vain vaikeuttaa. Pyydä apua läheisiltä tilapäisesti?

Vierailija
4/36 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/36 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita vihaviestien kirjoittajia sikiää? 

Olisiko kellään muilla tietoa asiasta?

missäköhän vaiheessa pitäisi lopettaa kokeilu - jos lääke ei toimikaan minulla?

Vierailija
6/36 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kohta 2 kuukautta ja nyt vasta alkaa lääke vaikuttaa kunnolla eli ahdistus alkaa olla pois. Ota päivä kerrallaan, kyllä se toivottavasti sinullakin pian alkaa helpottamaan

Vierailija
7/36 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko vaikuttamaan kahden-kolmen viikon jälkeen. Huomasin mielialan kohenevan ja pahimmat ahdistukset tasaantuivat. Voimia sulle Ap!

Vierailija
8/36 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut?

Vierailija
9/36 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi vaikuttaa heti ensimmäisellä viikolla. Ekat päivät oli tosi outo olo, kylmän hikinen ja päätä särki mutta sitten alkoi mielikin piristymään. Sain ennen lääkityksen aloitusta myös aika pahoja "hermoraivareita" ja ne jäi heti ekan viikon jälkeen kokonaan pois.

Ikäänkuin "kaupanpäällisinä" myös kaikki aikaisemmat sosialistentilanteiden jännittämiset myös kaikkosivat kokonaan. Eli auttoi minulla kyllä todella hyvin. Ainoana miinuksena seksihalut latistuivat. Nyt lääkeitä olen syönyt n. 14kk eikä tekisi mieli lopettaa, mutta en tiedä sitten onko noita hyvä syödä koko elämäänsä.

Vierailija
10/36 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, pari viikkoa syöty, ei mitään apua vielä. Miten alottelijalla menee nyt?

Vierailija
11/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä annos on nostettu 2 kertaan jo ja on  siis maximi eli 20mg päivä. Mahaoireet tullut myös eli ylävatsavaivat johon syön myös lääkettä. Aika yleinen haittavaikutus nuo mahavaivat. Muita haittoja on ollut sydämmen tykytykset/rytmihäiriöt,hikoilu, heitehuimaus,pistely ympäri kehoa ja käsien puutumista. Rytmihäiriöiden takia olen käynyt sydänfilmissä mutta ollut ihan normaali ollut. Välillä on hyviä päiviä ja välillä huonoja.Opamoxia olen joutunut välillä ottaa nostooireisiin mutta tosi vähän vaikka vähän yli viikko sitten vasta nostettiin lääke tuonne maximiin eli 20mg.Parempaan päin mennään ja täyty myös ajatella positiivisesta jos siis on kyse paniikkihäiriösta koska kaikki on omasta päästä kiinni. Ja itse pystyt sitä hallitsemaan aika hyvin juuri hyvin nukkumalla ja syömällä oikein ja itellä kofeiini lisää vähän sen oireen tunnetta ja välttää tilanteita jossa oire ilmenee ennen kuin lääke rupee potkimaan.

Vierailija
12/36 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksistanne - en kohta jaksa enää. nyt kaksi viikkoa takana eikä vielä yhtään helpotusta.

ap

Vierailija
13/36 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aiheutti kauhean virtsaummen jne jne

Vierailija
14/36 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt nyt essitalopraamia 10mg 1,5 viikkoa paniikkihäiriöön. Ekana parina päivänä tuli itselle levottomuutta piti touhuta kokoajan jotain. Viikko meni että rupesi vähän vaikuttamaan ja PH:oon oireet tulivat voimakkaana ekalla viikolla,mut nyt on vähä helpottanut. Mullekkin lääkäri sanoi että menee 2-3 viikkoa ainakin että rupee vaikuttamaan. Itsellä on vielä opamoxia alkuun rauhottavina mut ei niitäkään viitsisi syödä kovin pitkään ettei jää koukkuun. Nykyisin en syö kuin 2X 15mg puolikasta eli yksi kokonainen opamoxia rauhoittavaa

Vierailija
15/36 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas aloittaja, et ole yksin :) Toivon sydämessäni, että selviät ja tulet löytämään uuden alun. Ja vaikka rakkaus toisen ihmisen kanssa ei kestänytkään, on olemassa rakkaus, joka ei hylkää sinua ikinä ja voi kantaa kaiken tuskasi läpi - anna sen koskettaa sisintäsi: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Vierailija
16/36 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus alkaa 2-4 viikon kuluessa. 

Vierailija
17/36 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia vaikeaan tilanteeseen <3 Sinä selviät! Itse vielä joulukuussa mm. heräsin öisin hengenahdistukseen, huutamaan paniikissa, teki mieli viiltää kurkku auki ja mieluiten vain kuolla pois...

Tiiviistä uskonlahkosta lähteminen ja sen aiheuttama hylkäämisen tunne ja helvetinpelko saivat minut, muuten suht järkevän ja koulutetunkin ihmisen aivan pois tolaltaan. En olisi koskaan uskonut tulevani "hulluksi", mutta parin viime vuoden ajan se on ollut lähellä jos nyt ei ihan todellisuuttakin - helpottaa, kun tietää, että kuka tahansa meistä voi sairastua, kellä tahansa voi olla välillä ylitsepääsemättömän vaikeaa. Tulee vielä parempi päivä, voi kun voisin antaa ison halin ja kannatella sinua hetken :) mutta itse asiaan, olen syönyt ko. lääkettä voimakkaaseen ahdistukseen nyt joulukuun loppupuolelta lähtien. Tuossa vaiheessa kuin sinä olet, meinasin lopettaa koko lääkkeen käytön. Pillereiden napsiminen tuntui aivan turhalta ja olo vain paheni. Ethän sinä lopeta! Päätin jatkaa kaikesta huolimatta, onneksi!

Olo todellakin paranee mutta aivan pikkuhiljaa.. Edelleenkin minulla on välillä surullinen olo, mutta suurin osa ahdistuksesta on poissa. Vihdoin elämä hymyilee ajoittain, en oikeasti tiedä olisinko enää edes elossa ilman essitalopraamia. Tottakai vaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta kannustaisin jatkamaan lääkkeen käyttöä ja luottamaan huomiseen :) Pienin askelin takaisin elämään, älä huoli huomisesta, se pitää kyllä itsestään huolen... pidä itsestäsi (ja lapsistasi) huoli tänään <3 

Vierailija
18/36 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös syönyt lääkettä noin 1,5 viikkoa. Suurta muutosta ei vielä tunnu, mutta ei kai kuulukkaan.

Vierailija
19/36 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiinnostavaa kuulla miten teillä muilla juuri aloittaneilla menee. Nyt kun unelmat ja tulevaisuus ovat palasina,  ja mieli repeää, pitäisi vielä jaksaa myydä unelmien koti, hoitaa työt ja koti, pitää huolta lapsista ja vuelä järjestää koko elämä uusine koteineen.

Voi kun edes pystyisin tappamaan tämän rakkauden, jota yhä koen miestäni kohtaan. Hän ei rakasta minua enää, vaan toimii aivan rationaalisesti ja tehokkaasti. En haluaisi herätä enää ollenkaan aamuisin, mutta on pakko lasten vuoksi. Unilääkkeillä nukun muutaman tunnin ja aamuyön kieriskelen pakokauhussa peläten tulevaa elämää ja yksinäisyyttä.

Vierailija
20/36 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen toivotun vaikutuksen alkaminen kestää tosiaan väh. 2 viikkoa, ja ikäväksi pitää mainita, että aloittaessa lääkitys olo saattaa ensimmäisillä viikoilla olla jopa kurjempi kuin lähtötilanteessa!

Mutta sitten helpottaa. Itseäni kyseinen lääke auttoi paljon, ja olen juuri lopettelemassa omaa lääkitystäni. Koita elää päivä kerrallaan, ja voimia!