Koska essitalopraami alkaa vaikuttaa?
Onko teillä kokemuksia mielialalääke essitalopraamista? Olen syönyt jo puolitoista viikkoa mutta ei mitään apua. Olen lähes toimintakyvytön hirvittävän eron takia. Ahdistaa, pelottaa, olen pakokauhun vallassa ja fyysisissä kivuissa. Rintaa puristaa ja on vaikea hengittää. Haluaisin apua että jaksaisin jotenkin hoitaa unelmien talon myynnin ja pitää huolta ihanista lapsistani. Kaksi uutta kotia pitäisi löytää ja jaksaa jotenkin töissäkin. Pelottaa että hajoan palasiksi.
Oletteko saaneet lääkkeistä lainkaan apua akuutissa kriisissä? Miten ihmeessä selviän erosta, jota en itse halua? Pelottaa myös talouden romahtaminen.
Kommentit (36)
2,5viikon kuluttua vaikutti minulla.
Mulla lääkäri totesi vajaan kuukauden kuluttua, että voin lopettaa essitalopraamin, kun en kokenut olevan apua. Nyt harkinnassa venlafaxiini.
Suosittelen kannabista lääkkeeksi. Löytyisiköhän tuttavapiiristäsi akuuttiin hätään? Auttaa ahdistukseen ja näät ehkä asiat myös hieman aurinkoisemmin. Jo pieni määrä syötynä tai poltettuna riittää viemään ahdistuksen pois , eikä tarvitse edes mitään vaarallisia ja riippuvuutta aiheuttavia lääkärin määrämiä kemikaaleja. Muistat vaan sopivan pienen annostuksen.
Vaikutuksen alkaminen on yksilöllistä. Mitään "sääntöä" siihen ei ole.
Sinun kannattaisi pyytää lääkäriltä jotain lievästi rauhoittavaa lääkettä, että pääsisit pahimmasta järkytyksestä yli.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:53"]
Suosittelen kannabista lääkkeeksi. Löytyisiköhän tuttavapiiristäsi akuuttiin hätään? Auttaa ahdistukseen ja näät ehkä asiat myös hieman aurinkoisemmin. Jo pieni määrä syötynä tai poltettuna riittää viemään ahdistuksen pois , eikä tarvitse edes mitään vaarallisia ja riippuvuutta aiheuttavia lääkärin määrämiä kemikaaleja. Muistat vaan sopivan pienen annostuksen.
[/quote]
Näin. Ja toimii paremmin, kuin lääketehtaan kemikaalit.
Jos sinulla on ystävä tai ystäviä jotka jaksavat kuunnella niin auttaa paljon paremmin kuin sirdalud, ja vieläpä ilman haitallisia sivuvaikutuksia. Myös ammattitaitoisia psykiatrejakin on, mutta kela taitaa velvoittaa tietyn ajan pillereiden popsintaa ennen kuin korvaa psykiatrilla käynnin joten jos ei halua myrkyttää itseään niin ostaa pillerit mutta jättää ne syömättä, muuten saattaa pudota hoitoketjusta, mikä on vähintäänkin kyseenalaista! Olisihan se mukavaa ja helppoa jos pilleripurkki korjaisi kaiken ilman haittoja mutta niin ei vaan ole, itsellä apu tuli muualta kuin pillereistä vaikka alkuun tuntui että pillerit on ainut vaihtoehto kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut tai huvittanut yhtään mikään. TSEMPPIÄ!
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on ystävä tai ystäviä jotka jaksavat kuunnella niin auttaa paljon paremmin kuin sirdalud, ja vieläpä ilman haitallisia sivuvaikutuksia. Myös ammattitaitoisia psykiatrejakin on, mutta kela taitaa velvoittaa tietyn ajan pillereiden popsintaa ennen kuin korvaa psykiatrilla käynnin joten jos ei halua myrkyttää itseään niin ostaa pillerit mutta jättää ne syömättä, muuten saattaa pudota hoitoketjusta, mikä on vähintäänkin kyseenalaista! Olisihan se mukavaa ja helppoa jos pilleripurkki korjaisi kaiken ilman haittoja mutta niin ei vaan ole, itsellä apu tuli muualta kuin pillereistä vaikka alkuun tuntui että pillerit on ainut vaihtoehto kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut tai huvittanut yhtään mikään. TSEMPPIÄ!
NIIN, alkuperäinen kysymys unohtui,eli sirdalud oli lääke mitä soin "essitalopraamihappo" ainut vaikutus mitä huomasin oli kuurin ekoina päivinä vatsavaivat, mutta mitään hyötyjä ei ilmennyt 4kk kuurinkaan jäkeen joten lopetin pillerien syönnin, tämä siin vuonna 2008, en ole vieläkään mikään ilopilleri mutta pärjään kyllä....on parempia ja huonompia ajanjaksoja.
Olen syönyt nyt kaksi kuukautta ja vaikutus alkoi noin 1,5 kk jälkeen aloittamisesta. Huomasi, että mieliala koheni ja jaksoi paremmin tehdä töitä jne. Haittavaikutuksen oli alkuun pahoinvointi.
Miten puolikas opamoxia voi auttaa, siis 7,5 mg minulle ei auta edes 15 mg, luulen, että on lumevaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Miten puolikas opamoxia voi auttaa, siis 7,5 mg minulle ei auta edes 15 mg, luulen, että on lumevaikutus.
Yksilöllistä.
Aika nopeasti lähtee orgasmikyvykkyys tippumaan.
Itsellä kokemusta vain sertraliinista, joka on myös ssri-lääke. Minulla vaikutus alkoi jo 2 viikossa, vei ahdistuksen pois ja sai toimintakykyiseksi. Sain asiat järjestykseen ja sitten pystyin lopettamaan lääkkeen noin 6 kk jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi vaikuttaa heti ensimmäisellä viikolla. Ekat päivät oli tosi outo olo, kylmän hikinen ja päätä särki mutta sitten alkoi mielikin piristymään. Sain ennen lääkityksen aloitusta myös aika pahoja "hermoraivareita" ja ne jäi heti ekan viikon jälkeen kokonaan pois.
Ikäänkuin "kaupanpäällisinä" myös kaikki aikaisemmat sosialistentilanteiden jännittämiset myös kaikkosivat kokonaan. Eli auttoi minulla kyllä todella hyvin. Ainoana miinuksena seksihalut latistuivat. Nyt lääkeitä olen syönyt n. 14kk eikä tekisi mieli lopettaa, mutta en tiedä sitten onko noita hyvä syödä koko elämäänsä.
Minä olen syönyt 0,5 mg/vrk jo noin 10 vuotta ja syön lopun ikääni. Tekevät elämästäni "normaalia", ei paniikkihäiriöitä eikä pelkotiloja. Itken ja nauran, kun tilanne vaatii sekä tunnen suurta rakkautta ja Onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi vaikuttaa heti ensimmäisellä viikolla. Ekat päivät oli tosi outo olo, kylmän hikinen ja päätä särki mutta sitten alkoi mielikin piristymään. Sain ennen lääkityksen aloitusta myös aika pahoja "hermoraivareita" ja ne jäi heti ekan viikon jälkeen kokonaan pois.
Ikäänkuin "kaupanpäällisinä" myös kaikki aikaisemmat sosialistentilanteiden jännittämiset myös kaikkosivat kokonaan. Eli auttoi minulla kyllä todella hyvin. Ainoana miinuksena seksihalut latistuivat. Nyt lääkeitä olen syönyt n. 14kk eikä tekisi mieli lopettaa, mutta en tiedä sitten onko noita hyvä syödä koko elämäänsä.
Minä olen syönyt 0,5 mg/vrk jo noin 10 vuotta ja syön lopun ikääni. Tekevät elämästäni "normaalia", ei paniikkihäiriöitä eikä pelkotiloja. Itken ja nauran, kun tilanne vaatii sekä tunnen suurta rakkautta ja Onnellisuutta.
Tarkoitat varmaan 5,0 mg/vrk..
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita vihaviestien kirjoittajia sikiää?
Olisiko kellään muilla tietoa asiasta?
missäköhän vaiheessa pitäisi lopettaa kokeilu - jos lääke ei toimikaan minulla?
Lue niistä tarkemmista ohjeista.
anyone?