Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö naisella olla oma huone?

Vierailija
11.08.2012 |

Olen itse ainoa lapsi. Tottunut jo lapsena leikkimään ja touhuamaan yksin, omassa rauhassa.

Nyt minulla on kaksi lasta ja meillä on pienehkö asunto. Minua stressaa aivan hirveästi, kun joka huoneessa on joku, esim. poika pelaa omassa huoneessaan, mies loikoo makuuhuoneessaan ja tyttö katsoo tv:tä olohuoneessa. Tulee ahdistava olo, että minä en voi olla MISSÄÄN. Ja sitten olen kärttyisä lähimmäisiäni kohtaan. Rakastan olla töissä, koska siellä mulla on oma huone ja mahdollisuus rauhaan. Usein jään vielä työpäivän jälkeen sinne istumaan ja juomaan kahvia joksikin aikaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan sitä itsekin. Siellä voisin tehdä omia juttujani ja tehdä asioita haluamallani tavalla kenenkään kommentoimatta asiaa. Töissä olen avokonttorissa, joten siellä ei ole omaa rauhaa.

Vierailija
2/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä on iso talo! Meillä kaikilla on oma makuuhuone, lisäksi minulla on erikseen vielä työhuo. Sinne ei ole kenelläkään mitään asiaa. Joskus joku lapsista voi luvan saatuaa katsoa sängystäni televisiota, mutta ilman lupaa sinne ei ole asiaa.

En ole ainoa lapsia, olen aikanaan jakanut siskoni kanssa yhteisen huoneen 11 vuotta- Parisuhteen alusta alkaen on ollut selvää, että minulla on oma huoneeni. Aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika ideaalista. Me emme tätä ideaalia pystytä toteuttaa, eli haaveita vain.

Vierailija
4/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiö ole se naisen oma huone?

Vierailija
5/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta meillä mies kokkaa ja siivoaa. Itselläni kun on miestä parrempi liksa.

Vierailija
6/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... keittiö on sen huone, jolla on heikompi palkka! Onpa logiikkaa.

Vierailija
7/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keittiöhommat kuulu pelkästään äidille.

Ei ole mullakaan aina ollut omaa tilaa mutta nykyisin on, kun asumme isossa talossa. Meillä lapsilla on yläkerrassa oma oleskelutila, komennetaan ne ylös, jos tahdotaan omaa rauhaa.

Oma tila kotona on mulle tärkeä. Saa jättää ompelukset ja muut harrastushommat levälleen ja on rauha tehdä hommia. Olen kotiäiti ja aloitteleva yrittäjäkin.

Vierailija
8/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että _sinulla_ täytyy olla oma huone, että voit hyvin. Itse en koe tuollaista tarvetta, mulle riittää, että illalla lasten mentyä nukkumaan mulla ja miehellä on alakerta pari tuntia hallussamme. Voin silloin istua keittiön pöydän ääressä yksin lukemassa, jos haluan, tai sitten menen olohuoneeseen miehen luo.

Vierailija
9/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... keittiö on sen huone, jolla on heikompi palkka! Onpa logiikkaa.

Mutta jos ei pidä naisena oikeuksistaan kiinni käy huonosti. Pahimmillaan nainen tuo kotiin palkkansa, hoitaa lapset, laittaa ruoat, siivoaa.

Samaan aikaan mies puolestaan pieree sohvalla.

Vierailija
10/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. virginia Woolf

Vierailija
11/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oma huone ja rauha naiselle. Miksei kukaan aiemmin ole keksinyt tuota?

Vierailija
12/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon rennompaa ja sopuisampaa kun on oma soppi kummallakin. Itse asiassa isovanhemmillanikin (molemmin puolina) oli aikanaan omat makuuhuoneet. Se oli muuten aikanaan ylemmissä säädyissä ennemmin sääntö kuin poikkeus että rouvalla ja herralla on omat makuuhuoneensa, yhdessä ei nukuttu.

Vierailija
13/13 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eri makuuhuoneet miehen kanssa

Paljon rennompaa ja sopuisampaa kun on oma soppi kummallakin. Itse asiassa isovanhemmillanikin (molemmin puolina) oli aikanaan omat makuuhuoneet. Se oli muuten aikanaan ylemmissä säädyissä ennemmin sääntö kuin poikkeus että rouvalla ja herralla on omat makuuhuoneensa, yhdessä ei nukuttu.

Asiaan; minulle tehdään oma työhuone lähinnä ompeluharrastusta ja yms. varten,

muuten tykkään olla 6 lapseni seurassa ja nukkua puolisoni kanssa "ihokkain"