Parisuhdeongelmia
Onko teidän mielestä normaalia että olen viimeisilläni raskaana ja mieheni ei ole koko 9 kuukauden aikana edes ostanut kukkakimppua ja makoilee sohvalla/sängyssä kaikki päivänsä ja minä hoidan enimmäkseen kauppaostokset ( ei autoa, joten kävellen ja kantamalla joutuu homman hoitamaan ) , siivoamisen ( jos pyydän miestä siivoamaan joudun odottamaan ainakin viikon ennen kuin mitään tapahtuu ! ) , laskut ja kaikenlaiset tukiasiat + käyn nykyään neuvolassakin yksin vaikka olen miljoonaan kertaan sanonut että toivoisin että mieheni olisi mukana .. tänään oli tosi raivostuttavaa kun mieheni aikasemmin oli luvannut ainakin tulla äitipolikäynneille mukaan ja sitten aamulla kuuluikin se tuttu kommentti '' onko ihan pakko ... '' lähdin sitten ovet paukkuen ... tuntuu että vaikka hoidan nykyään kaikki asiat ja olen asiasta myöskin moneen kertaan huomauttanut niin en saa mitään vastineeksi .. lupaa tehdä enemmän ja auttaa enemmän kotitöissä ja olla tukena ym. mutta paskat ... olisiko aika alkaa ettiä töista kämppää kun kuitenkin silittelee masua ja juttelee vaaville masun läpi ja vaikuttaa muutenkin kiinnostuneelta ja innostuneelta vauvasta mutta kaikki muu sitten kusee ..
Kommentit (2)
Kohta sinulla on kaksi passattavaa yhden sijasta.
Yleensä miehet lipsuvat tuollaisiksi sohvaperunoiksi vaimon hoitovapaallaolon aikana, kun vaimo tekee kotityöt "kun kerran on kotona ja toinen töissä".
Kokeilepa vielä kerran vakavaa keskustelua ja korosta, että nostat kytkintä, jos mies ei ala aktiivisemmaksi. Sinun on oikeastikin helpompi olla jopa yh kuin passata miestäkin...
Mutta sopikaa selkeät vastuut, niin miehen tekemättömyydet eivät ihan niin helposti lipsahta sinulle.
Eli esim. että mies hoitaa ostokset (säästyt raskailta kantamuksilta) ja vaikkapa imuroi kerran viikossa, lauantaisin. Kirjatkaa tarkkaan ylös vaikkapa paperille mitä on tehtävä ja tarkalleen milloin.
Sitten annat miehelle kuukauden koeajan. Jos ei hommia ole hoidettu sovitusti, ero tulee.
ÄLÄKÄ sitten ala paikkailla mitään. Jos ei ruokaa ole haettu kaupasta, hae itsellesi kaupasta valmisruokaa, mutta älä mitään miehelle.
Ja kirjaa ylös kaikki tekemättä jättämiset ja katso, oppiiko mies kuukauden aikana mitään. Alussa varmaan kangertelee ja joudut muistuttamaan, mutta kuukauden sisällä on töiden alettava sujua.
Ikävä sanoa, mutta niiiiiin yleisiä ovat työnjaosta syntyvät avioerot. Oikeasti, se on YLEISIN avioerosyy, kun on tutkittu suomalaisparien perusteluja avioerolleen. Ei ehkä painavin, mutta yleisimmin mainittu.
Mitä tulee henkiseen huomiointiin eli esim. kukkakimppuihin tai tukena olemiseen äitiyspolilla, niin ne ovat jo vähän toinen juttu. Miehillä tuppaa olemaan ihan eri käsitys siitä, miten rakkautta osoitetaan. Sinä haluat lahjoja ja vaivannäköä, mies ehkä kokee että sohvalla sylittely ja seksi ovat osoitus rakkaudesta. Kannattaa ehkä vähän joustaa kukkakimpuista, jos muu homma saataisiin pelittämään vähän paremmin.
kun tulee toinenkin avuton hoidettava talouteen..