Kuivat kantapäät, joku hormonaalinen juttu?
Mä oon aina rasvannut jalkojani, koska ne tuntuvat aina pesun jälkeen kuivilta. Vauvan syntymän jälkeen laiminlöin rasvaamista ehkä pari kuukautta, mutta vaikka olen sen jälkeen rasvannut innokkaasti, jalat eivät ole palautuneet. Voisko tää halkeileva iho liittyä jotenkin hormoneihin? Jalat ovat ihan kauheat, vaikka puunaan niitä päivittäin.
Kommentit (32)
minulle sanoi kosmetologi, että pitäisi mennä lääkärille tutkittavaksi kun minulla oli todella kuivat kantapäät. Sanoi, että voi liittyä sisäelinten terveydentilaan. Naurahdin hieman, mutta sen jälkeen minulla on ollut mm. reumaattisia oireita sekä suolisto-ongelmia. Luulen, että kantapäiden kunnosta pystyy päättelemään aika paljon. Aivan kuten silmän iriitistäkin.
juon paljon ja käytän hyvin vähän kenkiä.
Lääkärille en jaksa mennä, en usko, että terveyskeskuksessa ilahtuisivat, jos sanoisin, että mulla on kuivat kantapäät, onkohan mulla jotain vialla. Uskon kyllä, että kantapäiden kuivuudella voi olla yhteys esim. sisäelimiin.
Ap
minulle sanoi kosmetologi, että pitäisi mennä lääkärille tutkittavaksi kun minulla oli todella kuivat kantapäät. Sanoi, että voi liittyä sisäelinten terveydentilaan. Naurahdin hieman, mutta sen jälkeen minulla on ollut mm. reumaattisia oireita sekä suolisto-ongelmia. Luulen, että kantapäiden kunnosta pystyy päättelemään aika paljon. Aivan kuten silmän iriitistäkin.
Ei mitään pientä kuivumista vaan kunnon korput ja oikein näyttävät haavaumat vielä. Onhan mulla ollut yhtä sun toista vaivaa ja oiretta pitkin elämää: anemiaa, astman puhkeamista, ärtyvää suolta jne. mutta kaikkia niistä on hoidettu kuntoon mutta kantapäät on mitä on. Välillä rasvaan, välillä taas menetän toivoni ja luovutan ja annan olla ja käytän ihmisten ilmoilla aina sukkia enkä ikinä kantapäistä avonaisia kenkiä. Välillä kävelykin saattaa sattua kantapäihin eli ovat tosi huonossa kunnossa. Olenkin miettinyt kannattaako noita mennä jalkahoitajalle raspailemaan vai pitäisikö hakea apua jostain muualta?
schollin jalkavoidetta kantapäille.
Kannattaa mennä jalkahoitajalle!
Voisin kyllä kysellä yhdeltä sukulaiseltani vinkkejä, hän on jalkahoitaja. Pitää kokeilla tuota Schollin voidetta, kiitos vinkistä!
Mullakin on välillä ollut haavaumia. Ihan hullua, vuosi sitten mulla oli ihanan pehmoiset ja kauniit jalat. Voi kuulostaa ehkä kummalta, mutta olen aina saanut kehuja jaloistani, nyt ne lähinnä hävettävät.
Ap
Mää luulen että itellän itoi hormoonitoiminta vaikuttaa.Edellisessa raskaudessa kantapäät kuivui ihan kauheoksi,synnytyksen jälkee joku aika paranisvat.Nyt taas kun olen raskaana,kantapäät on kamalat :/
Mulla on terävä veitsi, jolla suihkussa ollessa aina raaputan kuolleen ihon pois. Ja jalat on todella hyvässä kunnosa, ei kuivat, ei kovettumia, ei halkeile.
Se lisää kuivaa nahkaa entisestään. En ikinä rasvaa, raspaa leikkaa enkä mitään muutakaan. Syön terveellisesti, juon 3litraa vettä päivässä, olen paljon kengittä ja sukitta ja kantapääni on pehmeä ja siloinen.
Mutta kyllä itse rasvaisin ja yrittäisin jotain muuta. Eipä ole tarvinnut vielkoskaan raspata eikä leikellä vaikka vähän joskus on kuivemmat olleet.
Kysy nyt kuitenkin ensin, haluaako hän tehdä ilmaisia töitä vapaa-ajallaan.
Kannattaa mennä jalkahoitajalle!
Voisin kyllä kysellä yhdeltä sukulaiseltani vinkkejä, hän on jalkahoitaja. Pitää kokeilla tuota Schollin voidetta, kiitos vinkistä!
Ap
Paljasjaloin kävelyä ja ilmakylpyjä ja ohuita kenkiä.