ei hitto!mieheni alainen soitti ja sanoi ettei pääse töihin kun on tapellut poikaystävänsä kanssa
koko yön eikä ole nukkunut! hahhah! ja arvatkaa paljonko ikää: 46v! mies sanoi että jos ei ilmesty töihin ei tarvi tulla enää ollenkaan.
Kommentit (17)
Siitä voi saada lääkäriltä sairaslomaakin, ja jos teillä on tessissä 1-3 päivän sairaslomaoikeus ilman lääkärintodistusta, miehesi uhkaus oli asiaton.
Sinänsä tietysti vähän hoopo syy, mutta jos se ei ole yleistä, niin mitäpä siihen voi sanoa.
Ei ole irtisanomisperuste sori vaan ap.
Jos kyse on työvuorosta, johon ei saavu niin on irtisanomisen peruste.
Te toimistorotat, jotka voitte tehdä työt silloin kun ehtii, ette ehkä tätä ymmärrä.:)
t: kaupan täti
Ei ole irtisanomisperuste sori vaan ap.
Jos kyse on työvuorosta, johon ei saavu niin on irtisanomisen peruste. Te toimistorotat, jotka voitte tehdä työt silloin kun ehtii, ette ehkä tätä ymmärrä.:) t: kaupan täti
Unettomuuden vuoksi voi saada saikkua lääkäriltä, määrää sitä helpostikin.
Pitääkö teillä olla heti sairaslomatodistus ekasta päivästä lähtien, jos olette sairaana?
Siinäkin tapauksessa työntekijää vain muistutetaan saikkupaperin hommaamisesta, eikä uhkailla saapumaan töihin kipeänä.
Joten sorry, olet kyllä nyt väärässä.
olen yli 20 ihmisen esimies, eikä tulisi mieleenkään kenellekään laukoa puhelimessa, että heti töihin tai potkut tulee. Johan siinä olisi työsuojeluvaltuutetulla kohta minulle asiaa...
Olen kaupassa töissä ja kyllä saikkulappua vastaan vaikka ilmoittaisit 2h ennen vuoroa niin ei siitä potkuja kyl tule....
Irtisanomisperusteet ovat muutenkin tarkat ja ensin tulee kirjallinen varoitus.
Välittömään työsuhteen purkuun on olemassa omat kriteerit mut tuskin nyt unettomuus on sitä?
Yhden tai kaksi kertaa antaisin vapaata ilman sairaslomaa. Jos on muuten hyvä työntekijä, niin keskustelisin hänen kanssaan vakavasti siitä, montako jokerikorttia kullakin on käytettävänä. Työ voi myös auttaa selviämään kodin kriiseistä. Elämässä sattuu kaikenlaista, eikä työnantajan tarvitse olla epäinhimillinen.
Toisaalta jos sama tyyppi hakee saikkua usein epämääräisin perustein ja työ kärsii siitä, löytäisin tavan tai toisen päästä henkilöstä eroon. Tähän asti potkujen antaminen on onnistunut ilman varsinaista erottamista. Ovat keskustelun jälkeen nähneet paremman tulevaisuuden muualla, eikä puukosta ole vielä tullut. Tosipaikkaa odottaessa...
koko yön eikä ole nukkunut! hahhah! ja arvatkaa paljonko ikää: 46v! mies sanoi että jos ei ilmesty töihin ei tarvi tulla enää ollenkaan.
Olet kyllä uskomattoman typerä ihminen kun naurat tuollaiselle asialle. Oletko koskaan ajatellut jos sattuisi omalle kohdallesi vastaava tilanne?
Toinen sentään rehellisesti uskalsi sinulle kertoa mikä tilanne on. Mitä sinä teet? Tulet AV palstalle pilkkaamaan kyseistä henkilöä.
Oksettaa kaltaisesi ihmiset ja vielä enemmän se että kaikki maailman idiootit voivat suomessa yritystoiminnan aloittaa!
yhtään lohduttaa niin emme ole suomessa! ja tiedoksi vielä sellainenkin juttu että kyllä, olen minäkin tapellut poikaystävän kanssa koko yön mutta en kuvitellutkaan että en menisi töihin seuraavana pvänä!!!!!sitten vaan ollaan väsyneenä töissä, oma mokahan se oli kun nukkumisen sijasta tappeli.
ja jos jotakuta vielä rassaa tämän ressukan kohtalo niin näitä omituisia poissaolosyitä on ollut aikaisemminkin, eli ei ollut eka kerta. huhhuh mikä vastaanotto! pystyykö teistä kukaan asettumaan yksityisyrittäjän asemaan edes hetkeksi, kun päivän työ pitää tehdä määrättyyn kellon aikaan ja riippumatta onko siellä 5 vai 1 työntekijää! ap
Ja jos ei soittanut, mitä asia sinulle kuuluu??
Miehesi rikkoo esimiehen salassapitovelvollisuutta törkeällä tavalla, jos on kertonut sinulle. Potkut tuosta hänelle seuraa.
tietenkin siihen menisi yksi lomapäivä, mutta parempi silti, että rehellisesti kertoo mistä on kyse kuin että valehteleisi olevansa sairas.
paikka missä ap kertoo tietävänsä asiasta on av...
mutta joo, nykyään tuntuu olevan mitä uskomattomampia selityksi jos ei kykene töihin ja niitä vielä ihan pokkana kerrotaan pomoille : D
Mulla oli aikoinaan kollega, joka oli jatkuvasti poissa ( syynä huonosti nukuttu yö/ongelmat lasten/vanhempien ym. kanssa ). Ja silloin kun hän oli toimistolla, puhui vain yksityispuheluita käytävällä koko päivän selvittelemässä näitä ongelmia. Arvatkaa kuka teki nämä kolleganikin työt? Onneksi itse älysi häipyä työpaikalta ennen kuin sai potkut ja uusi ihminen päästiin palkkaamaan tilalle.
Sitten tässä vuosi sitten järjestin mieheni teinitytölle osa-aikatöitä koulun ohelle. Jaksoi käydä pari kertaa säännöllisesti, sitten alkoivat oharit ja poissaolot ( syynä mm. väsyttää jne ). Työ oli todella helppo, noin 1,5h viikossa, vapaavalintainen päivä, todella iso kertakorvaus, mistä olisin itse vain voinut haaveilla nuorena.
Hän sai lopulta potkut, kun ei enää ilmestynyt paikalle eikä vastannut puhelimeen.
Näitä juttuja riittää kerrottavaksi loputtomiin. Mikä ihmisiä nykyään vaivaa? Taivaastako se säännöllinen rahapussi pitäisi tipahtaa?
miksi tämä ihminen soittaisi pomonsa vaimolle?
Olen esimies eikä moraalini IKINÄ kestäisi alaisten asioista puhumista kotona. Miehesi ei taida olla ihan esimiesten aatelia.
Näitä juttuja riittää kerrottavaksi loputtomiin. Mikä ihmisiä nykyään vaivaa? Taivaastako se säännöllinen rahapussi pitäisi tipahtaa?
Iästä ja asemasta riippuen, vanhemmilta, mieheltä, sossusta...
Ei kannata mennä töihin, parempaa rahaa saa muuten.
ei ihme, jos alainen soitti mieluummin sinulle.
nainen soitti minulle kun ei saanut miestäni kiinni (joka siis kiireisenä töissä kun yksi teki oharit) ja pyysi ilmoittamaan kyseisen syyn. mies on siis yksityisyrittäjä. niin, miehen vikahan tämä tietysti on! no, perus av kamaa :D ap
jos se saikkutodistus löytyy. Mutta minäkin olen nähnyt tuollaisia tapauksia, jossa pomo on ensin joustanut tämän tyyppisessä tapauksessa, että työntekijä soittaa, että "ei nyt pääse töihin". Sitten niitä tapauksia onkin tullut lisää ja selityksiä. Eli kuten ap tuossa sanoi, ei ollut eka kerta tältä selittelijältä. Ymmärrän hyvin.
t: kaupan täti