Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketkä ovat sitä mieltä että suomalaisnaiset ovat kauniita?

Vierailija
10.08.2012 |

Mietin että missäpäin maailmaa niin ajatellaan? Itse olen kuullut sitä useimmin itäeurooppalaisilta naisilta. He tosin saattavat joskus harmitella sitä että suomalaisnaiset pukeutuvat niin vaisusti eivätkä käytä kauneuttaan. Mutta erityisesti valkovenäläiset ja ukrainalaiset tuntuvat suomalaiskauneutta arvostavan. Eteläeurooppalaisilta en ole paljoakaan kuullut kehuja suomalaisista. Pahimpia ovat tietysti ruotsalaiset jotka eivät ikimaailmassa sanoisi suomalaisia kauniiksi.

Niin, ja yleensä tuntuu siltä että suomalaiskauneutta arvostavat maailmalla enemmän naiset kuin miehet.

Mitä olette muut havainneet?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja italialaiset miehet ainakin on hulluina :) Usein vielä juuri niihin persjalkaisiin maatiaisvärisiin eikä pelkästään pitkiin blondeihin.

Ja thaikkunaiset ovat ihan kiimoissaan, kun näkevät punaisen, kaljamahaisen suomalaismiehen, kännissä.

Vierailija
22/26 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Euroopassa on se meininki että naisia pitää aina sanoa kauniiksi. Jos taas sanoo jotakin miestä komeaksi, niin se on epäsoveliasta käytöstä. Siitä voi olla montaa mieltä, mutta sellainen on kulttuuri siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja italialaiset miehet ainakin on hulluina :) Usein vielä juuri niihin persjalkaisiin maatiaisvärisiin eikä pelkästään pitkiin blondeihin.

Ja thaikkunaiset ovat ihan kiimoissaan, kun näkevät punaisen, kaljamahaisen suomalaismiehen, kännissä.

Oon asunut Espanjassa ja pokannut sieltä mieheni, ja ihan oikeasti sain kyllästymiseen asti miesten huomiota ja ihailua jopa kaduilla kulkiessani, vaikka olen 160 cm pitkä ristiverinen ja vihreäsilmäinen, enkä mikään mallimittainen blondi. Samanlainen kummallinen huomio on seurannut myös Italiassa matkaillessa jossa "che bella" huutoihin on saanut tottua. Suomessa kukaan ei huomaa, olen täysi harmaavarpunen.

Vierailija
24/26 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaisystäväni (homomies) ihasteli suomessa käydessään suomalaisnaisten kasvoja. Hänen mielestään luusto on monella kaunis.

Vierailija
25/26 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut Espanjassa ja pokannut sieltä mieheni, ja ihan oikeasti sain kyllästymiseen asti miesten huomiota ja ihailua jopa kaduilla kulkiessani, vaikka olen 160 cm pitkä ristiverinen ja vihreäsilmäinen, enkä mikään mallimittainen blondi. Samanlainen kummallinen huomio on seurannut myös Italiassa matkaillessa jossa "che bella" huutoihin on saanut tottua. Suomessa kukaan ei huomaa, olen täysi harmaavarpunen.

Ei se, että sinulle ei jatkuvasti huudella kaupungilla, tarkoita, ettetkö voisi jonkun mielestä olla viehättävä tai kaunis. Eikä toisaalta tuo huutelu tarkoita, että olisit niiden miesten mielestä erityisen hyvännäköinen. Pohjoismaalaiset naiset käyttäytyvät varsinkin lomamatkoillaan estottomammin kuin paikalliset, mikä osaltaan (sekä myös paikallisten konservatiiviset ja patriarkaaliset asenteet) ovat luoneet tietynlaisia kliseitä pohjoismaalaisista. Eli huutelu liittynee enemmänkin siihen. Moni saattaa myös uskoa, että naiset kokevat tuon imartelevana ja sitten loman kunniaksi heiltä "saa". Monihan kokee suoranaista häirintää juuri jossain espanjalaisissa lomakohteissa ja muutenkin Etelä-Euroopassa - ja se on todellakin HÄIRINTÄÄ, ei kohteliaisuutta, ihailua, tms.

En silti sano, ettetkö voisi olla vaikka miten kaunis ulkomaalaisten tai suomalaistenkin mielestä, mutta ei sitä tuollaisen kliseisen käytöksen perusteella pysty päättelemään.

Vierailija
26/26 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaisystäväni (homomies) ihasteli suomessa käydessään suomalaisnaisten kasvoja. Hänen mielestään luusto on monella kaunis.

Kasvojen luusto suomalaisissa on yleensä aika pyöreän lättänaamainen, joten amerikkalaishomosi mielipide ei välttämättä käy universaaliksi totuudeksi.