Lasten harrastuksista
Jatkatteko lapsellanne harrastuksia joissa lapsi ei selvästikään pärjää tai pääse loistamaan?
Jos lapsi haluaa lopettaa harrastamisen, lopetetaanko se välittömästi vai käydäänkö lukukausi loppuun? Vai yritetäänkö saada lapsi jatkamaan vielä 1-2 vuotta?
Kommentit (5)
lapsi itse haluaa jatkaa, niin saa toki jatkaa.
Saa myös lopettaa, mutta siihen asti on käytävä, mistä on maksettu.
missä eivät pärjäisi tai loistaisi...
välittäisi jatkaa, jos lapsi ei nimenomaan sinne halua esim kavereiden takia.
Meidän lapsille koulu/päivähoito on sen verran rankkaa, että tarvitsevat paljon myös vapaata aikaa. Siksi meillä onkin toisella lapsella 2 harrastuskertaa viikossa ja toisella vain 1.
Kaikki lasten harrastukset ovat tällä hetkellä viikonloppuna, mikä onkin ihan huippua: Viikolla ei koulun jälkeen tarvitse enää lähteä mihinkään ellei halua.
Uimakoulu on meidän lapsilla sellainen, että siellä on käytävä kunnes oppii uimaan. Muuten saavat kyllä lopettaakin MAKSETUN KAUDEN PÄÄTTEEKSI.
Itse pidän parhaana, jos lapsilla olisi 1-2 liikuntaharrastuskertaa viikossa. Muita juttuja voi harrastaa sitten itsekseen ja liikuntaa toki vielä lisää itse/perheen/kavereiden kanssa, mutta ohjattu liikuntaharrastus on mielestäni todella hyväksi. Ei kuitenkaan mitään älyttömän kilpailuhenkistä tai vaativaa. Itse ovat lapset harrastuksensa halunneet, mutta minä olen hieman "johdatellut" niihin kyllä :)
Onneksi ovat molemmat pitäneet harrastuksistaan. Jos haluaisivat lopettaa, niin sitten yrittäisin varmaan etsiä lapsen kanssa yhdessä jonkun muun liikuntaharrastuksen kerta viikkoon tilalle. Jos ei millään mikään kävisi niin sit ei harrastettaisi. Tai jos välttämättä haluaisivat jotain ihan muuta harrastaa niin eiköhän sekin kävis sitten.
Loistaa ei tarvitse, eli harrastaa saa jos itse tykkää vaikka olisi surkea.
Meillä on ollut periaatteena että maksettu kausi käydään loppuun ja sitten saa lopettaa jos haluaa.