Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun pankit ym. ovat auki vain silloin kun esim. toimistotyöntekijät ovat töissä

Vierailija
10.08.2012 |

Koska ihmeessä siellä pitäisi ehtiä käymään? Miksei edes yhtenä iltana viikosta voisi olla vaikka iltakahdeksaan asti auki?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo pankista saa kyllä ajanvarauksella palvelua ma-to 19.30 saakka.

Ei tosin koske kassapalveluja, eikä kesäaikaa. Mutta syyskuun alusta jälleen!

Vierailija
2/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainapaperit olen itse kerran käynyt allekirjoittamassa, autolainan paperitkin lähetettiin kotiin, allekirjoitin, pistin postissa takaisin.

Kolikoita olen käynyt säästöpossusta viemässä pankkiin ihan henk.koht. Se ei vielä onnistu ilman käyntiä.

Tilin avaukset yms kyllä voi hoitaa netistä. Tai jopa puhelimitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat aamusta töistä vapaata ja teet sitten tunnit takaisin illalla, tai lähdet töistä aikaisemmin ja teet joku toinen päivä pidempää päivää.

Vierailija
4/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat aamusta töistä vapaata ja teet sitten tunnit takaisin illalla, tai lähdet töistä aikaisemmin ja teet joku toinen päivä pidempää päivää.

Ja joka ikisellä työpaikallahan joka ikisellä työntekijällä onnistuu tälleen kulkea oman mielen mukaan.

Vierailija
5/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä asiasta voidaan sopia esimiehen kanssa.

Monissa pankeissa tosin on pidennetty aukioloaika yhtenä iltana viikossa, yleensä tosin vain klo 18 asti, mikä ei tietenkään aina riitä, jos työmatkakin on pitkä, eikä töistä pääse ennen neljää lähtemään.

Ja joka ikisellä työpaikallahan joka ikisellä työntekijällä onnistuu tälleen kulkea oman mielen mukaan.

Vierailija
6/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tietenkään aina onnistu, mutta monissa toimistotöissä on aika joustavia käytäntöjä ja usein joustoa voi saada kun uskaltaa pyytää. Palkattamon vapaa päivänkin voi saada, tai vähentää päivän lomapäivistä. Lisäksi pankeista voi varata henk.kohtaisia aikoja myös illaksi (ainakin alkuiltaan).

On tässä omassa vuorotyössä se etu, että voi hoitaa asioita helposti.

Vierailija
7/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa pankissa kassapalvelu on nykyään klo 10-13!!! Ihan oikeasti, eihän tuohon aikaan ehdi pankkiin kuin eläkeläiset!

Ei mulla itsellä ole pankkiin asiaa kuin ehkä pari kertaa vuodessa (esim. lahjarahojen talletusta tilille), mutta onhan tuo nyt ihan naurettavaa ettei kassa-asioita voi hoitaa kuin 3 tunnin aikana päivässä keskellä päivää.

Vierailija
8/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin ja netti ja posti on keksitty...

Vierailija
9/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyöläisiähän ne pankin virkailijatkin ovat. Samat toimistotyöläisen työajat heillä on kuin sinullakin.

Vierailija
10/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin en edes halua mennä ellei ole pakko. Ja ainoa pakko on ollut lainaneuvottelut ja paperien allekirjoittelu. Ja tuon on aina saanut hoitaa ilta-aikaan.

Vierailija
11/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei siis ollut vain pankeista, vaan muistakin laitoksista. Ymmärrän kyllä hyvin, että vaikkapa työvoimatoimisto on auki 9-17 (?), koska siellä käyvät työttömät, jotka ovat tuon ajan yleensä kotona. Mutta pankissa käyvät myös työssä käyvät, joten miksi aukioloaikoja ei ole suunniteltu niin, että asiakkaat pääsevät paikalle ilman että heidän tarvitsee rukata työaikojaan.

Vierailija
12/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viimeisen 12 vuoden aikana kaksi kertaa pankissa. Kun ostin talon ja kun ostin mökin.

Vierailija
13/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin en edes halua mennä ellei ole pakko. Ja ainoa pakko on ollut lainaneuvottelut ja paperien allekirjoittelu. Ja tuon on aina saanut hoitaa ilta-aikaan.

Vierailija
14/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikea on esimerkiksi lomalla käydä hoitamassa se yksi tilinavaus?

Vierailija
15/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin työpaikassa, josta ei todellakaan päässyt päivän aikana omille asioille. Työaika oli 8-16.00, eikä siitä voinut joustaa, ei minkään syyn takia. Lääkäriinkin piti mennä yksityiselle, että pääsi iltaisin. Kyseessä oli siis ihan normi toimistotyö, mutta pomo oli sellainen, että ei päästänyt mihinkään. Ruokatauko oli 30 minuuttia, ja koska työpaikka ei sijainnut keskustassa, ei asioille ruokiksella kerinnyt. Joten kaikki omat asiat piti hoitaa lomilla.

En minäkään ymmärrä miksi siellä pankissa pitää päästä käymään. Itse olen käynyt kerran, asuntolainaa hakiessani, ja senkin ajan pystyi sopimaan illaksi. On toki muitakin paikkoja kuin pankki ja työkkäri, esim. poliisin lupapalvelut, mikä on auki vain toimistoaikaan. Olen tänä vuonna uusinut ajokortin kahteen kertaan ja kerran passin, joten lupapalveluissa on täytynyt käydä vähän liiankin usein. Onneksi olen tällä hetkellä työpaikassa josta voi päiväsaikaan piipahtaa omilla asioilla.

Vierailija
16/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilin kuin tilin voi avata nettipankin kautta, joten edes sen takia ei pankkiin tarvitse mennä.

Kuinka vaikea on esimerkiksi lomalla käydä hoitamassa se yksi tilinavaus?

Vierailija
17/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pankit on enää auki klo 10-13.

Miettikää vain kolme tuntia päivässä.

Törkeää. Lisäksi kaikista pankeiksi itseään nimittäviksi ei voi nostaa kassalta rahaa.

Automatisointi, tietokoneaika on johtanut tähän.

Suurin osa hoitaa asiansa verkossa.

Eläkeläiset ja työttömät voi käydä enää pankissa.

Vierailija
18/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan Nordea on lauantaisinkin auki!

Vierailija
19/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, 36-vuotias työssäkäyvä ihminen käyn pankissa useamman kerran vuodessa. Mulla on säästötili, johon en ole halunnut mitään nettitunnuksia. Haluan, että rahat ovat todellakin säästössä ja niiden nostamiseen pitää nähdä vähän vaivaa. Tämä tili on pankissa X, jota en muuten käytä. Käyn siis ensin hakemassa käteistä pankista X ja vien ne omalle tililleni pankkiin Y jos haluan esim. tehdä extra-lyhennyksiä asuntolainaan. Pankissa Y asioin pääasiallisesti, joten siinä pankissa oleviin tileihin on nettitunnukset.

Tilisiirto pankin tiskillä maksaa, joten ohikulkiessa käyn nostamassa rahaa ja tallettamassa sitä. Olen myös sellaisessa ma-pe työssä, josta ei voi lähteä kesken päivän hoitamaan asioita, joten pankissa käymiset pitää ajoittaa lomiiin kun työpäivän päätteeksi ei ehdi. Ei tämä ole ongelma, sillä kyseessä ei ole mistään akuutista asiasta, mutta silti ärsyttää välillä!

Vierailija
20/21 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Pankki on muuten auki jopa sunnuntaisin (esim. Sokoksessa). Sieltä ei tosin saa asuntolainaa, mutta kaikki muuta palvelut taitaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä