Onko "Thaimaaseen" -muoto väärin?
Kommentit (22)
muuseen, tuuseen, nuuseen, huuseen jne. kaikki käy!
jos Thaimaan nimi on vaihtunut Thamaaseksi.
meittikää nyt itse: sana koostuu kansan nimestä thai + sanasta maa, Thaimaa = thai-kansan maa. Taivutatteko sitten yleensäkin: maa, maaseen? Tuskinpa kukaan niin tekee vaan sehän menee maa, maahan.
Kysymyksessä on Thai-kansan maa, eli Thaimaa, Thailand
meittikää nyt itse: sana koostuu kansan nimestä thai + sanasta maa, Thaimaa = thai-kansan maa. Taivutatteko sitten yleensäkin: maa, maaseen? Tuskinpa kukaan niin tekee vaan sehän menee maa, maahan.
Jos hahmotetaan yhdeksi sanaksi, silloin taipuu "Thaimaahan".
Thaimaa on maa, jossa asuu Thai-ihmisiä.
Maa-sana taipuu maa - maahan.
Thaimaaseen on ihan yhtä väärin tai oikein kuin Puuhamaaseen, Ambomaaseen, Pohjanmaaseen tai Taalainmaaseen.
Kuka sanoo että sana hahmotetaan yhdyssanaksi?Jos hahmotetaan yhdeksi sanaksi, silloin taipuu "Thaimaahan".
Eiköhän se ole aika selvää että kuuluisi hahmottaa yhdyssanaksi. Tuohan on suomennos muunkielisistä nimistä joissa esiintyy sana maa toisilla kielillä esim. engl. Thailand.
hevonkuusi=>hevonkuuseen
thaimaa=>thaimaaseen
Vai oletko kuullut että joku menee esim. hevonkuuhun
hevonkuusi=>hevonkuuseen
thaimaa=>thaimaaseenVai oletko kuullut että joku menee esim. hevonkuuhun
Ai onko siitä tullutkin Thaimaasi? Vrt kuusi
Vai onko se vain suomalaisten taivas? Thaimas?
Mennään taivaaseen Thaimaaseen
hevonkuusi=>hevonkuuseen
thaimaa=>thaimaaseenVai oletko kuullut että joku menee esim. hevonkuuhun
kahden täysin erilaisen sanan: kuusi ja maa taivutuksen ja oletat että pitäisi mennä samoin?
Tottakai voi sanoa Thaimaaseen. Jos sulla jotain tippuu, niin sehän tippuu maaseen eikä maahan!
Kovin moni silti sanoo Thaimaaseen.
laittanut ei toivottavasti ollut tosissaan.
Usein menemme myös Ahvenanmaaseen.