Kumpi parempi - Elixia vai Sats?
Yritän aloitella kuntoilua pitkän tauon jälkeen ja mietin kumpaan liittyisin. Kaikki kokemukset ovat tervetulleita!
Kommentit (39)
Elixialla on hyvä ja monipuolinen ryhmäliikunta, mutta mikäli et ole niistä kiinnostunut vaan itse saliharjoittelusta niin suosittelen miettimään muita vaihtoehtoja!
Elixialla on juuri laskettu hieman hintoja! Plussaa myös lapsiparkki.
No miksi sitten liityt jäseneksi jos "et pystykkään käymään"?
Satsilla on ainakin sen eka vuoden jälkeen 1kk irtisanominen. Itse olen ollut tyytyväinen Satsiin.
Se on pitkä aika maksaa, jos ei pystykään käymään.
Innostut kaikesta muusta kuin siellä salilla käymisestä niin juokse ja ui äläkä ota sitä jäsenyyttä. Kait pystyt sen verran pitkän tähtäimen suunnitelmia tekemään? Omituista vehkoomista, lue sopimus läpi ennenkuin laitat siihen nimesi. Niin ja tosiaan; ymmärrä myös mitä luet, ettei tarvitse sitten parkua kun ei huvita salille mennä ja maksaa pitää kun sopimuksessa niin sanotaan.
Innostut käymään juoksulenkillä tai uimahallissa 3 kertaa viikossa? Silloin maksat turhasta kuntokeskukselle ja sen päälle vielä uimahallimaksun, kun et ehdikään kuntokeskukseen.
jäsenyyden tauolle 3kk ajaksi,jolloin en siis maksanut mitään . Jäsenyydetä tulee ongelma niille, jotka jaksavat innoissaan käydä 2kk ja sitten alkavat kiukutella kun eivät jaksakaan käydä. Lapsiparkki ei meillä oikein toiminut , koska kuopus ei uskaltanut sinne jäädä. Mutta muuten olen tosi tyytyväinen. Käyn 2-5 krt/vko lähinnä ohjatuissa jumpissa. Tarjonta on laaja , ohjaajat hyviä. Pidän siitä , että jos aikataulussa ei ole minua miellyttävää ohjattua tuntia, voin olla kuntosalilla tai juosta juoksumatolla. SATS on uudempi keskus täällä meodän seudulla, en ole noita koskaan vertaillut. Tärkeintä minusta on , että paikka on lähellä kotia. Silloin tulee herkimmin myös mentyä sinne.
Syitä miksi käyminen ei enää ehkä kiinnosta:
-Tunnit ja kuntosali ovat liian täynnä. Tämä hyvin yleinen ongelma, varsinkin ns. sesonkiaikaan (esim. joulun jälkeen kun moni innostuu treenaamaan joulukiloja pois) ikävä olla sillit suolassa meiningillä.
-Kesäisin ohjelma usein supistuu, ja muutenkin jos kaunis kesä, mielummin sitä treenaa ulkona (ui, pyöräilee, juoksee) eikä mene sisätiloihin =tavallaan rahaa valuu noina kuukausina hukkaan kk-maksuihin.
-Moni tekee reissutöitä/matkustelee paljon. jos pari viikko menee ulkomaanmatkalla, sitten vielä iskee flunssa päälle eikä pääsee treenaamaan, niin käytännössä kuusta 3 viikkoa maksaa ihan turhaan kuukausimaksua.
-Jos elämäntilanne muuttuu (parisuhde, opinnot, työ tmv. vie toiselle paikkakunnalle) määräaikaista sopimusta hyvin vaikea saada katkaistua kesken kauden. Onnistuu usein siinä tapauksessa jos ko. firman toimipisteitä ei ole uudessa kaupungissa. Mutta jos on, jäsenyys yleensä siirretään uuteen kaupunkiin, mikä voi olla huono juttu jos se lähin sali "toisella puolella" kaupunkia.
-Ja sitten ihan fiilispohja: moni ei halua sitouttaa itseään vuodeksi eteenpäin. Itse olen sitä sorttia, etten halua sitoa itseäni mihinkään pitkäksi aikaa. Tarkoitan sitä, etten osta kytkypuhelinta, en tee operaattorin kanssa sopimusta vuodeksi eteenpäin, en maksele tavaroita osamaksulla, enkä sitoudu kuntosalin jäsenyyteen vuodeksi eteenpäin.
Mulla ei ole kokemusta Satsista, mutta ainakin Talin Elixiassa on tosi hyvät tunnit ja ohjaajat. Mutta jos tykkää ryhmätunneilla käydä, niin en suosittele, koska suositut tunnit varataan netin kautta loppuun muutamassa sekunnissa. Tämän takia itsekin harkitsen paikan vaihtamista.
Pitäjänmäen Elixiasta ei kokemuksia, mutta Satsista on ja olen suurimmaksi osaksi tyytyväinen. Kokemusta on myös Motivukselta ja Crossista, ja kyllä Sats vie voiton monipuolisuudellaan. Tunnit on suosittuja mutta yleensä niille pääsee kun varaa ajoissa.
Niille ketkä valittaa pitkistä sitoutumisajoista... Sitoutumisaikojen perusteella voidaan paremmin suunnitella tulevaa ja investointeja, kehitystä. Kun asiakkaat ei sitoudu, viihtyy ehkä kuukauden ja lähtee pois kun ei huvita jumpata, ei kuntokeskuskaan voi tehdä pitkän ajan suunnittelua. Tämän eron myös huomaa salien välillä.
Mutta onneksi on eri vaihtoehtoja. Jos et halua sitoutua niin älä sitoudu, aloita paikassa jossa voi käydä sitoutumatta ja jos innostus pysyy voit vaihtaa pidempi aikaiseen paikkaan. Jos on valmis sitoutumaan niin kannattaa valita paikka jossa saa rahalleen vastinetta. Testitunnit kannattaa hyödyntää niin itselle mieluinen paikka löytyy.
Sats pitänmäki muuten on ihan OK mut Igor Sergueev ahdistelee naisia!
Minua yrittänyt lähestyä monta kertaa ja muilta olen kuullut saman.
mihinkään. Osta mieluummin sarjalippuja tai kuukausi kerrallaan.
että jäsenyyttä vaativat klubit ovat pelkkää rahastusta. Eroon et niistä pääse, vaikka haluaisit - kuukausimaksu juoksee suoraveloituksena pit-kään.
Satsilla on ainakin sen eka vuoden jälkeen 1kk irtisanominen. Itse olen ollut tyytyväinen Satsiin.
Se jäsenyys noissa just tökkii, mutta kun ei täällä päin muutakaan ole tarjola. Nyt niihin on tullut vähän lyhyemmäksi se "pakkojäsenyys" -aika eli 2 / 3 kk aiemman vuoden sijaan. Noita sarjalippuja ei taida olla ja kertaliput on järjettömän hintaisia.
Se on pitkä aika maksaa, jos ei pystykään käymään.
on omia saleja, joissa edulliset maksut.
Se jäsenyys noissa just tökkii, mutta kun ei täällä päin muutakaan ole tarjola. Nyt niihin on tullut vähän lyhyemmäksi se "pakkojäsenyys" -aika eli 2 / 3 kk aiemman vuoden sijaan. Noita sarjalippuja ei taida olla ja kertaliput on järjettömän hintaisia.
Mä käyn Motivuksessa, koska sinne saa järkevällä hinnalla kertalippuja. Ei tarvi sitten tuskailla, kun tulee pitkiä taukoja matkojen yms. takia.
Yhden vuoden olin SATSin jäsenenä, mutta kalliiksi se tuli per kerta, kun en päässyt aina niin säännöllisesti tunneille. Muuten olin kyllä ihan tyytyväinen SATSiin.
suuria ketju-saleja. Itse käyn ykistyisomistuksessa olevassa kuntokeskuksessa, loistavat ryhmäliikunnat (mm Les Mills) ja iso kuntosalin puoli, omistajat kuuntelevat todella hyvin asiakkaiden toiveita (ja niitä oikeasti myös toteutetaan), kuukausimaksut on halvemmat kuin ketjuilla ja jäsenyyden voi irtisanoa milloin vain.
on nyt se, että täällä päin ei ole muita vaihtoehtoja. Haluan käydä lähellä kotia. Eli toivoisin kokemuksia nimenomaan näistä kahdesta, jompaan kumpaan joka tapauksessa menen. Ap
Mutta sinua on nyt varoitettu. Ugh. =)
on nyt se, että täällä päin ei ole muita vaihtoehtoja. Haluan käydä lähellä kotia. Eli toivoisin kokemuksia nimenomaan näistä kahdesta, jompaan kumpaan joka tapauksessa menen. Ap
Sats ja Elixia on vain isommissa kaupungeissa, jolloin myös muuta tarjontaa on.
Jäsenyydenhän saa katkolle esim. raskauden ajaksi ja saa sen katkolle muistakin syistä. Satsilla on loistavat lapsiparkit, joihin voi viedä jo 3kk ikäisen vauvan, eli se lapsenvahdin puutekaan ei voi olla tekosyy.
Elixiaan ei tarvitse enää sitoutua pitkäksi aikaa! http://www.elixia.fi/info/?menu=15000006&id=112104886 Noihin netissä oleviin hintoihin kannattaa suhtautua varauksella, koska aina on jokin tarjous, jolla saa edullisemmin kuin nuo "listahinnat".