Miten pystyisin hienovaraisesti huomauttamaan esimiehelleni
että hänellä näkyy istuessa aika voimakkaasti vyörätömakkarat? Hänen ei mielestäni kannattaisi käyttää esim. neuleliivejä, joita hän aika usein suosii.
Hän pitää itseään hoikkana, ja seistessä toki onkin, mutta istuessa makkarat näyttävät pahalta. Itseäänhän ei usein tule peilattua istuma-asennossa.
Miten huomauttaa asiasta hienotunteisesti?
Kommentit (63)
Joskus ollaan turhankin hienotunteisia. Jos toisella on vetoketju auki tai paita väärinpäin tms. ei sanota hienotunteisuudesta mitään.
Eikö kohde kuitenkin mieluummin haluaisi tietää ja korjata asian?
Nimenomaan vyötärömakkarathan saa pukeutumisella piiloon,mutta jos ei itse tiedä asiasta niin...
että hänellä näkyy istuessa aika voimakkaasti vyörätömakkarat? Hänen ei mielestäni kannattaisi käyttää esim. neuleliivejä, joita hän aika usein suosii.
Hän pitää itseään hoikkana, ja seistessä toki onkin, mutta istuessa makkarat näyttävät pahalta. Itseäänhän ei usein tule peilattua istuma-asennossa.Miten huomauttaa asiasta hienotunteisesti?
(i) Pohdi, olisiko sinulla töissä muuta tekemistä, kuin tuijottaa pomosi läskejä? Onko töissä muuta asiaa, johon voisit keskittyä?
(ii) Poikkea työtervydessä. Kerro heille, että nyt on tilanne sellainen, että minulla on pakko mielle. Pomon läskit ovat aina mielessä. Heillä on varmasti terapiaa tarjolla niin, että sinne päähän vähitellen mahtuu muutakin asiaa. Esimerkiksi sellaista, mitä tarvitaan töiden tekemisessä.
Enpä ihmettele, että isänmaan kilpailukyky on uhattuna, jos palkkkaa maksetaan ihmisille,joiden suurin pohtimisen aihen töissäon pomon vararengas.
rehellisyys maan peri? Esimiehesi on varmasti kiitollinen ja iloinen, kun tuot asian esille, mitä pikemmin sen parempi. Ehkä voit liittää mukaan kuntosalijäsenyysmainoksen tai vinkkejä hänelle sopivammasta pukeutumistyylistä, ellei laihdutus onnistu. Kerrothan täällä tuloksistasi; olet kyllä ainakin palkanlisän tai muutaman ylimääräisen lomapäivän ansainnut, muista mainita tästä samalla, kun kerrot ehdotuksesi esimiehellesi! Hänen terveyttään ja tulevaisuuttaanhan sinä ajattelet, siinä kun muidenkin esteettistä mielihyvää.
onko hänkin hienovaraisesti yrittänyt huomauttaa sinulle, että sinulla ei ole aivoja?
Kyllä nimenomana omenalihavuus on erityisen vaarallista terveydelle. Ja juuri noin se alkaa, ensin muutama makkara, joita ei itse huomaakaan ja kohta on jo vyötärönympärys riskilukemissa!
Ihan oikealla asialla mielestäni olet ja olen sitä mieltä, että suora tie on paras. Aloitat lauseen vaikka, että "en sano tätä millään pahalla, mutta olen huomannut että..."
aktivoi syvät vatsalihakset.
Saisitko hänet innostumaan siitä - ei tarvitsisi sanoa mitään, mutta ongelma hoituisi?
Tai viimeistään joululahjaksi ostakaa hänelle porukalla Shape Up - toppi lahjaksi.
Kyllä hän siitä vinkistä tajuaa, tai jos ei tajuaisikaan, niin ongelma hoituu kuitenkin, jos siis hän vaan alkaa käyttää toppia vaatteitten alla.
niin viestintuojaa ei pystytä ampumaan. Tai lähetät tekstiviestin prepaid-liittymästä. Viestin muotoilet toki hienotunteiseen sanamuotoon.
niin viestintuojaa ei pystytä ampumaan. Tai lähetät tekstiviestin prepaid-liittymästä. Viestin muotoilet toki hienotunteiseen sanamuotoon.
OTTAA pullaa...??!! Ap, hakeudu heti työterveyden kautta terapiaan. Toihan on ihan työpaikkakiusausta jos esimies näyttelee makkaroita neuleen läpi.
ja varmasti jättäisi pullat väliin, jos TIETÄISI niistä. Se minulla on pointtina t. ap
Kyllä nimenomana omenalihavuus on erityisen vaarallista terveydelle. Ja juuri noin se alkaa, ensin muutama makkara, joita ei itse huomaakaan ja kohta on jo vyötärönympärys riskilukemissa!
Ihan oikealla asialla mielestäni olet ja olen sitä mieltä, että suora tie on paras. Aloitat lauseen vaikka, että "en sano tätä millään pahalla, mutta olen huomannut että..."
Mikään ei ole niin tahditonta kun toi "ei pahalla mutta....".
Esimiehen mahan riskilukemat ei kuulu muille. Mitä jos oma esimiehesi huomauttelisi vinoosta hampaista, huonosta ryhdistä jne. Mikäli tröitä ei tehdä ulkonäöllä niin on sosiaalisesti lahjatonta alkaa töissä huomauttelemaan muiden omenamahasta.
OTTAA pullaa...??!! Ap, hakeudu heti työterveyden kautta terapiaan. Toihan on ihan työpaikkakiusausta jos esimies näyttelee makkaroita neuleen läpi.
Siis ihan oikeesti. Tässä nähdään, että hoitamaton esimies vähentää tuottavuutta. Voisihan ajatellamyös niin, että kertoisit huolistasi tuon pomosiesimihelle? Että hän sitten sanoisi, että pitä nyt edes niiden läskimakkaroiden esittelyssä olla varovaisempi.
Miten huomauttaa ihmiselle esimerkiksi, että hänen hengityksensä jatkuvasti haisee?
Hän varmasti haluaisi sen itse tietää, mutta todella hienovarainen pitäisi olla.
On hiukan eri asia kun mahamakkarat. Kyllä kokainen kyllä tietää mahastaan muttei välttämättä hengityksestä.
Eikös sitä työpaikoilla kulje nykyään kaikenlaisia kehittämiskonsulentteja? Rupea ajamaan sellaista kehittämispäivää työpaikallasi. Ottaakaa vetämään joku konsuletti. Ja siinä kehittämisessä tulee varmaan myös sellainen kohta, jossa pyydetään sanomaan noita "kehittämisalueita" työpaikalla. Siinä voit sitten ihan turvallisesti ottaa esille juuri ne pomon rumat makkarat. Ei siitä voi kukaan pahastua, koska tuollaisen kehittämisen ensimmäinen edellytys on, että kaikki ovat rehellisiä.
jos meinaa ottaa pullaa!
Sanot napakasti 'ans olla niinkauan kuin on tuommoiset makkarat mahalla'
kyllä se siitä tajuaa.
Miksi aina pitää olla niin hienovarainen?
Mitä sitten, jos hän hetkeksi ehkä vähän loukkaantuisi? Asiastahan kuitenkin sanot. Pääasia, että hän tulee asiasta tietoiseksi, sitten voi itse päättää, mitä tekee sille.
Eivätkä silti yhtään ajattele kanssaihmisiä, että sehän on ympäristörikos näytellä läskejään ja makkaroitaan. Harkitse työpaikan vaihtoa. Esimiehesi kuulostaa luonnehäiriöiseltä.