Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos miehesi sisko

Vierailija
10.06.2008 |

tulisi äitinsä syntymäpäiville vieraana- kahvittelisi ja seurustelisi. Ja sinä miehesi kanssa leipoisitte tarjottavat etukäteen, keittäisitte ja kaatelisitte kahvit ja tiskaisitte tiskit?

Miehen sisko olisi sinua muutaman vuoden vanhempi ja asuisitte samassa kaupungissa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ilmeisesti olet sitä mieltä että miehesi sisko ei olisi saanut tulla juhliin, kun on sinua vanhempi ?

Vierailija
2/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheksua vai. Olet varmaan itse suostunut ko järjestelyyn tai miehesi on. Itse voisin toimia niin kuin miehesi sisko, mutta en olekaan mikään keittiöhirmu ja en osaa leipoa. Eli ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäisin leipoa ja muuta, miksikäs ei!? Pitääkö mieheni siskon järjestää äitinsä synttärit ja toimia emäntänä?

Vierailija
4/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon käytöksessä ei ole musta mitään moitittavaa, jos häneltä ei ole apua pyydettykään. Kannattanee varmaan kysyä anopilta että miksi hän pyysi apua vain teiltä eikä siskolta, eihän siskolla ole siihen välttämättä mitään osaa eikä arpaa.

Vierailija
5/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vitun kysymys tuo oli?? Ootko ihan järjiltäsi? Kato peiliin. Mun mielestä miehesi sisko on ihan normaali mutta sinä et!

Vierailija
6/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on itsestään selvää, että autoimme anoppia järjestämään juhlat, sillä hän on vanha ja huonokuntoinen. Se vain ihmetytti hiukan, että anopin oma tytär millään tavalla tarjoutunut auttamaan, vaikka tiesi, että ellei häntä auteta niin juhlat jäävät järjestämättä.

Kiireestäkään ei ollut kyse, sillä sekä minä että mieheni olimme edellisellä viikolla ulkomailla työmatkalla ja siskolla oli kesäloma, jonka hän vietti kotona (koko kesä lomaa). Miehen sisko myös laittaa mielellään ruokaa ja leipoo itselleen, kuulemma. On hyvissä väleissä äitinsä kanssa.

Juhlissa häntä ei yhtään häirinnyt se, että me olimme koko ajan keittön puolella ja hän istui olohuoneessa, jonne tarjoilimme tietysti hänellekin. Rahallista apua sisko ei myöskään tarjonnut, vaikka tiesi, että ostimme kaikki tarjottavat juomia lukuunottamatta. Sisko käy töissä, samoin minä. Mieheni on jatko-opiskelija, joten vähän tiukkaa meillä on. Sisko pääsi toki juhlin meidän kyydissämme, koska oli tarjottavien kuskaamisen vuoksi mentävä joka tapauksessa autolla.

Siskon iän mainitsin vain siksi, ettei joku saa käsitystä, että hän olisi tosi nuori.

Mielellämme järjestimme juhlat mutta jälkikäteen hiukan ihmetytti- en kehtaisi olettaa, että en auttaisi omaa äitiäni vaan jättäisin sen miniän huoleksi.

ap

Vierailija
7/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään avaruustiedettä ole, eikä tiskikoneen käyttökään, niin ei kai tuossa mitään... Tunnetko, että se on jotain sinulta pois, kun joudut tekemään jotain toisten hyväksi?

En tietysti alkaisi sellaiseen, että olisin vain jonkun keittiöorjana, enkä saisi itse esim. juoda sitä kahvia ja syödä leivonnaisia toisten seurassa, vaan minun pitäisi vain olla essu päällä keittiön ovenraossa kärppänä vaanimassa, että ennättäisin toisia palvelemaan. Mutta kyllä meillä ainakin kaikki ovat samaan pöytään samaan aikaan päässeet, vaikka joku olisikin leiponut ja keittänyt kahvin.

Jos tuollaista keittiöorjameininkiä pitää harrastaa, niin siinä pitäisi ainakin vuorotella, ettei aina ole samat ihmiset köökin puolella.

Vierailija
8/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei pyytänyt meitä apuun, ei edes anoppi, vaan anoppi totesi molempien lastensa kuullen, että jäävät (70v) juhlat järjestämättä, kun hän ei jaksa leipoa ja kahvittaa. Mies sanoi heti, että täytyyhän äidin juhlat saada ja sisko säesti. Seuraavana päivänä mies soitti äidilleen ja tarjosi apua. Sisko ei vastannut äidin tai meidän puheluihin ennen kuin pyysi kyytiä.

ap

Vierailija
9/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi poika siis halusi järjestää juhlat mutta tytär ei ollut innostunut emännöimisestä?

Mikä tässä oli ongelma? Jos isosisko olisikin ollut isoveli, olisiko osallistumattomuus ollut hyväksyttävämpää?

Vierailija
10/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asetelmasi: miniä vai tytär? Minun mieheni leipoo, keittää kahvia ja tiskaa siinä missä minäkin, ja poika voi järjestää juhlat siinä missä tytärkin. Itse varmasti tuossa tilanteessa miehesi siskona olisin ainakin vähän tiskaillut tai muuta.

Vierailija
11/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jälkikäteen ihmettelisin sitäkin, jos miehen veli (jota hänellä ei ole) ei olisi millään tavalla osallistunut juhlien järjestämiseen vaan tullut vain vieraaksi.

Itse asiassa tuolla juhlissa pyysin miehen siskoa kerran laittamaan kahvipannun päälle ja kerran auttamaan tiskaamisessa, koska tuntui, että minun ja miehen kädet eivät vain riitä. Sisko totesi ensimmäiseen että ei ehdi, kun on juuri menossa katsomaan, onko kännykkään tullut viestiä ja toiseen, että ei voi tiskata, kun kynsilakka menee pilalle.

Vieraita oli 52, ei tiskikonetta ja emme todellakaan ehtineet juoda kupillista kahvia. Olimme 6 tuntia keittiössä juhlien aikana, tunnin sen jälkeen siivoamassa jäljet. Ennen juhlia 1½ tuntia laittamassa kaikkea valmiiksi. Ennen juhlia sisko meikkasi kun me laittelimme, juhlien jälkeen luki lehtiä ja kyseli, eikö jo lähdetä. Sanoi olevansa väsynyt juhlista ja lepäävänsä, kun pyysin avuksi, että päästään nopeammin.

Mutta kai tämä on normaalia niin kuin sanoitte.

ap

Vierailija
12/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 14

Vierailija
13/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miss hienohelma

Aika typerä aikuinen ihminen, jos ei edes älyä auttaa

Mutta näitä tollojahan riittää

Vierailija
14/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä symppaan täysiä ap:tä.

Vierailija
15/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempieni juhlilla, eikä veljeni ole osallistunut muuta kuin syömällä. En ole itsekään tajunnut, että olisihan veljenikin voinut jotakin tehdä. Tästä lähtien vaadin veljeäni osallistumaan, ja sanon, että KAIKKI olivat sitä mieltä AV:lla, että juhlien järjestely ei voi olla vain minun tehtäväni.

Vierailija
16/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jotkut kehtaavatkin.

Vierailija
17/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tytär ei halunnut järkätä juhlia, mutta poika halusi. Se on tietty eri juttu, ettei nätisti pyydettäessä edes yhtään auta vaan keksii huonoja selityksiä. Tosin alkoi kyllä kuulostaa siltä, että ap alkoi tarinoida lopulta omiaan. Meni jotenkin niin överiksi jo mainitun kälyn käytös viimeisimmässä selostuksessa...

Vierailija
18/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiani, itse asiassa jätin vielä "pahimmat" jutut poiskin, koska halusin nimenomaan kommentteja tuohon alkuperäiseen kysymykseeni.

ap

Vierailija
19/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlissa auttaisi.

Vierailija
20/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä siellä palvelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi