Murtakaa mun ennakkoluulot "äijäpunttisaleilla" käyvistä!
Olen tähän saakka käynyt "ketjusalilla", mutten millään viitsi maksaa heidän hintojaan, sillä en käytä ryhmäliikuntaa lainkaan. Käyn vain punttisalilla.
Kotipaikkakunnallani on sali, joka on keskittynyt vain punttien kanssa pelaamiseen. Sali on käsittääkseni erittäin siisti ja moderni, mutten voi mitään sille, että luulen salilla kävijöiden olevan aivottomia lihaskimppuja. Miehet siis jotain pullistelijoita ja naiset bimboja, jotka pukeutuvat vapaa-ajalla Fiorella-vaatteisiin ja käyttävät kaikki rahansa hiustenpidennyksiin, solariumiin jne. Koulutusta ei juuri ole tai jos on, ei olla kiinnostuttu esim. mistään korkeakulttuurista.
Tiedän, että ajatukseni ovat ihan hulluja! Olen itse ihan tavallinen tallaaja eikä minulla ole mitään syytä arvostella ketään, harkitsenhan itsekin ko. salille menoa!
Kommentit (8)
ja viihdyn parhaiten juuri tuollaisilla äijäsaleilla, joissa isot miehet repaleisissa salihousuissaan treenaa. Ja juuri sen vuoksi että siellä saa treenata ihan rauhassa. Kyllä ne pahimmat misukat ovat juuri ketjusaleilla, eräälläkin kävi sellainen donna joka kantoi käsilaukkua koko ajan mukanaan ja peilasi meikkiään aina sarjojen välissä ettei vaan ollut mennyt huonoksi.
Mä kävin eräällä äijäsalilla vanhimman pojan ollessa 3kk, vauveli istuskeli kantokopassa kun mamma treenasi ja ne isot miehetkin kävivät jututtamassa vauvaa ja sanoivat että hienoa kun jaksan pitää kunnostani huolta, vaikka tuollainen kääryle on saatu ;)
juts noi oranssihkot muka-treenaajat löytyy niiltä hiivatin kalliilta ketjusaleilta ja noilla "äijäsaleilla" on porukkaa, joka haluu oikeesti tehä töitä. Siellä hikoillaan, ähkitään ääneen, vaatteet on niitä kulahtaneita verskoja ja salihousuja, siellä ei kyylätä toisia ja toisten tekemisiä/tekemättä jättämisiä, mutta aina löytyy apua varmistajaksi ja neuvoja jos jotain lihasryhmää haluu harjottaa, mutta ei ite tiiä mikä ois hyvä liikee just siihen.
Kävin viime kesänä reenaamassa salilla, joka on kaupunkimme fitness- ja kehonrakentajapiirien suosiossa. Se oli halvin vaihtoehto, ja siellä oli erikseen koht. kattava naisten puoli.
Porukkaa kävi laidasta laitaan, muskelimiehiä ja rimpuloita. Nuoria naisia ja keski-ikäisiä naisia. Yhteistä oli se, että siellä keskityttiin tosi hyvion omaan tekemiseen ja treenattiis tosissaan, nämä juoruilemaan tulleet bestikset puuttui lähes kokonaan.
Ja itse olen 20 kilo ylipainoinen rötväle. Ainoatakaan arvostelevaa katsetta en nähnyt, toisin kuin jossain muualla
en usko, että pääset ennakkoluuloistasi eroon.
En ole edes tajunnut, että jotkut tuolla tavalla luokittelevat liikuntaa harrastavia ihmisiä. Itse olen harrastanut ikäni liikuntaa. Kilpatasollakin. Nyt koko perhe urheilee. Olemme käyneet erilaisilla saleilla ja harrastan myös yksilöliikuntaa. En ole ikinä ehtinyt katsoa, millaisia ihmisiä salilla treenaa. En edes tiedä, mitä on äijäsalit.
Olemme käyneet aina sellaisella salilla, mikä on lähellä ja mihin on helppo mennä ja mikä on sopivasti auki. Teen treenini, enkä katsele muita. Yleensä vedän niin tiukat treenit, että en edes tajua, onko salilla muita.
Mutta kuten sanoin. Jos ap tuolla tavalla luokittelet ihmisiä ja tuolla periaatteella harrastat liikuntaa niin ehkä on parasta, että otat vain sauvat käteen ja lähdet laahaamaan sauvoja perässä muka sauvakävelynä
ähkii ja huutaa! Ja saattavat vielä tuoijottaa! (Huom. en tiedä sitä koska en itse katso katsooko kukaan...)
Itse olen käynyt 10 vuotta sellaisella syrjäisellä mutta vilkkaalla "äijäsalilla" ja mielestäni se on ainoa oikea tapa treenata.
Muutama vuosi sitten jossain suunnattomassa aivopierussa päädyin kokeilemaan elixiaa ja se oli kyllä yksi elämäni surullisimpia kokemuksia. Tuo kokemus maksoi ihan helvetisti eikä mielenterveys kestänyt kun viikon katsella sitä eri laitteiden hiplaamista. Trendikkäät hiippatukka miehet tulee lähinnä posettamaan ja iskemään naisia ja naiset tule....noh...lähinnä pyllistelemään.
Itse ainakin mielummin treenaan vapailla painoilla sielä haisevassa "äijjäsalissa" niiden muiden haisevien äijjä-äijjien kanssa.
ja viihdyn parhaiten juuri tuollaisilla äijäsaleilla, joissa isot miehet repaleisissa salihousuissaan treenaa. Ja juuri sen vuoksi että siellä saa treenata ihan rauhassa.
Itse en ole käynyt vuosiin juuri siksi, että en saa olla rauhassa niillä. Suunnilleen samalla hetkellä kun astun sisälle saliin, joku tulee siihen sönköttämään. Musta se on tosi vaivaannuttavaa.
koska kuvailusi esim kyseisistä naisista kuulostaa vain kateellisen panettelulta.
Lukeeko näiden naisten otsassa pankkitilin saldo, vai mistä kuvittelet heidän käyttävän kaikki rahansa hiusten pidennyksiin?
Saleilla käy aika paljonkin naisia, jotka treenaavat erilaisiin fitneskisoihin, siellä ei voi näyttää tavikselta.
Pysy van ketjusaleilla tolla asenteella, jookos.